BMW X6 F16 (2014-2019)

BMW X6 F16 2014

BMW X6 s interním označením F16 je druhá generace velkého SUV kupé mnichovské automobilky, která byla vyráběná mezi lety 2014 a 2019. Sama automobilka tuto koncepci nazývá jako SAC (sportovně aktivní kupé). Automobil byl nahrazen po pouhých šesti letech, v rámci zkrácení životních cyklů aut značky. Nahradila jej třetí generace X6, s interním označením G06. Za šest let výroby vzniklo asi 193.000 exemplářů tohoto modelu.

Automobil navázal celkovou koncepcí na svého předchůdce, první generaci X6 (E71) co do siluety. Design však odpovídal tehdejšímu designérskému stylu značky, konkrétně druhá generace X6 navázala na tehdejší třetí generaci X5 (F15), s níž sdílela svůj technický základ, včetně rozchodu o délce 2.933 mm. Ten mimochodem zůstal stejný jako u předchůdce, délka se však prodloužila o 32 mm. Poznávacím znakem byly kulaté mlhovky v předním nárazníku u ledvinek masky chladiče, stejný detail jako u soudobé X5.

Navzdory mezigeneračnímu nárůstu rozměrů však auto v závislosti na verzi zhublo až o 40 kilogramů. Toho se povedlo dosáhnout použitím lehčí přední nápravy nebo lehčího systému pohonu všech kol.

BMW X6 (F16) na trh vstoupila se třemi motory. Benzinové jednotky zastoupil vidlicový osmiválec xDrive50i (330 kW), z těch vznětových tu byl řadový šestiválec xDrive30d (190 kW) a třemi turbodmychadly přeplňovaný šestiválec M50d (280 kW). V roce 2015 nabídku obohatily šestiválce xDrive35i (225 kW) a xDrive40d (230 kW). Vrcholem nabídky se pak stalo BMW X6 M s 4,4litrovým osmiválcem o výkonu 423 kW.

Všechny nabízené varianty měly standardně pohon všech kol a osmistupňovou automatickou převodovku. Podvozek vpředu tvořila lichoběžníková náprava, vzadu pětiprvkové zavěšení. Standardem bylo řešení s aktivně řízenými tlumiči a vzduchovým odpružením zadní nápravy s udržováním stálé světlé výšky. Připlatit se ale dalo třeba za adaptivní stabilizátory a zadní diferenciál měnící rozdělení síly motoru mezi levé a pravé zadní kolo.

Druhá generace BMW X6 se stejně jako předchůdce i nástupce vyráběl v americkém závodě Spartanburg ve státě Jižní Karolína.

BMW X6: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4909 x 1989 x 1702 x 2933 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 580 litrů
  • Výroba: 2014-2019 (Spartanburg, USA)

One thought on “BMW X6 F16 (2014-2019)

  1. Největším problémem BMW X6 je tak ve finále jeho image. Jinak se ale jedná o velice povedený automobil, a to i se základním motorem. Vznětový šestiválec o výkonu 190 kW má síly na rozdávání, a tak v českých podmínkách plně dostačuje – i jeho výkonová rezerva je dostatečná. Někdy je X6 dokonce možná až moc rychlá, před brzděním do zatáček dá někdy najevo svoji hmotnost převyšující dvě tuny. Snad jedinou opravdovou nevýhodou je naprosto nekomunikativní řízení, řidič opravdu netuší, co se pod koly děje. To vysoký majestátní posaz je opravdu návykový a určitě jeden z hlavních důvodů obliby auta.
    Více na: https://www.auto.cz/bmw-x6-xdrive30d-neni-zaklad-jako-zaklad-96802

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *