BMW XM za rohem. Máme první snímky

K BMW už léta patří i sportovní verze jeho modelů s logem M ve jméně. Automobil dostupný výhradně jako „eMko“ ale v historii vznikl dosud jediný, supersport M1. Nyní se však za rohem druhé takové auto, BMW XM, které snad nebude moci být odlišnější než M1. Bude to velké „supervýkonné“ SUV, které bude k dispozici pouze s plug-in hybridním pohonem. Jeho design už loni naznačil stejnojmenný koncept. Snímky zamaskovaných prototypů přitom následně dokázaly, že sériová verze bude mít stylu konceptu hodně blízko. Potvrdily to i nyní zveřejněné patentové snímky.

Vzhled automobilu už loni naznačil BMW XM Concept, poprvé prezentovaný na výstavě Art Basel 2021 v Miami Beach. Už tento koncept dokázal, že vysokovýkonné SUV bude velice expresivním vozem s výrazným designem. Řeč je hlavně o předních partiích. Právě jimi koncept poprvé naznačil první pohled na nový design přední části modelů BMW luxusní třídy, které později využila modernizovaná X7 a nová generace řady 7.

Přední světlomety budou rozděleny do dvou samostatných modulů, což je nový designový prvek, který vytváří vizuálně působivý výraz. Zajímavé budou i ledvinky, u konceptu velké a s tvarem osmiúhelníku. Pro M typické dvojité příčky uvnitř masky chladiče pak umocňují dojem šířky.

Chystanou sériovou verzi naznačil rovněž interiér, využívající prohnutý displej, podobně už jako BMW iX. Konkrétně má vůz využívat motivy z nedávno modernizovaného modelu X7.

Plug-in hybrid s 800 Nm

Koncept naznačil také použité pohonné ústrojí BMW XM. Sama automobilka hovoří o nově vyvinutém systému pohonu M Hybrid, který v následujících letech spatříme nejen v XM. Plug-in hybridní ústrojí spojuje novou evoluci motoru 4,4 V8 a vysokovýkonný elektromotor. Ty konkrétně v konceptu společně nabízejí maximální výkon 550 kW a točivý moment 1.000 Nm. U sériové verze však tyto hodnoty lehce poklesnou. BMW mluví o výkonu 480 kW a točivém momentu 800 Nm. Lithium-iontové baterie plug-in hybridu mají kapacitu zhruba 25 kWh.

Jízdní vlastnosti pak má zlepšovat natáčení zadní nápravy, vzduchové tlumiče nebo aktivní stabilizátory.

BMW XM vzniká v rámci oslav 50 let od založení sportovní divize M. Začne se vyrábět na konci roku 2022, a to v americké továrně BMW Group ve Spartanburgu. Právě americký trh má být pro nový model klíčovým odbytištěm. Původně se přitom spekulovalo, že velké SUV se bude jmenovat X8, nakonec ale BMW rozhodlo jinak.

(vydáno 16. května 2022 19:23, aktualizováno 1. září 2022 19:55)

DB

David Bureš je vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *