Ferrari se vrací do vrcholné kategorie Le Mans. Chystá hypersport pro rok 2023

Ferrari FXX K Evo 2018

Ferrari potěšilo všechny tifosi, když oznámilo, že se vrací do vrcholné kategorie Le Mans. Chystá postavit nový závodní speciál podle nové vrcholné kategorie hypercar, s nímž bude chtít bojovat o celkové vítězství ve slavném vytrvalostním závodě. Hypersportní Ferrari bude v šampionátu vytrvalostních závodů WEC startovat od roku 2023.

„S novým programem Le Mans Hypercar Ferrari opět dokazuje své sportovní odhodlání a odhodlání stát se protagonistou hlavních událostí světového motoristického sportu,“ oznámil návrat do vrcholné kategorie Le Mans prezident Ferrari John Elkann.

Maranellská značka má sice ve 24hodinovém závodě v Le Mans dlouholeté zkušenosti, v posledních letech ale speciály se vzpínajícím se hřebcem ve znaku startovaly jen v nižších kategoriích. Poslední celkové vítězství Ferrari na trati Le Sarthe je tak už pěkně fousaté. Datuje se do roku 1965, kdy závod vyhrálo Ferrari 250 LM americké stáje North American Racing Team, za jehož volantem se střídal slavný Jochen Rindt s americkými piloty Mastenem Gregorym a Edem Hugusem. Přesto dodnes Ferrari s devíti vítězstvími v Le Mans patří mezi nejúspěšnější značky tohoto závodu, více výher mají na svém kontě jen Audi (13) a Porsche (19).

Zajímavá konkurence

Právě s německými značkami bude Ferrari v následujících letech v Le Mans soupeřit. Také čtyři kruhy a zuffenhausenský specialista na sporťáky chystají návrat mezi nejlepší na slavné čtyřiadvacetihodinovce. Porsche i Audi nicméně pracují na závodním speciálu podle kategorie LMDh, která se vyznačuje shodným technickým základem napříč účastníky. Vrcholná kategorie Hypercar naopak nutí účastníky postavit i limitovaný počet odvozeného speciálu pro běžné silnice. Právě cestou této „zajímavější“ třídy jde Ferrari. Svůj „hypercar“ chystají také Toyota a Peugeot nebo týmy Glickenhaus a ByKolles.

Bližší informace o novém speciálu pro Le Mans se teprve dozvíme, ať už mluvíme o technice (nijak přísná pravidla uvolňují výrobcům ruce) nebo o jezdecké sestavě. Půjde každopádně o první ryzí speciál maranallské značky pro závod na Le Sarthe od přelomu tisíciletí, mezi lety 1994 a 2001 ve vytrvalostních závodech nepříliš úspěšně startovalo Ferrari 333 SP. V posledních sezonách se totiž maranellská značka zaměřovala spíše na Formuli 1. V nižších kategoriích však firma v Le Mans úspěšná byla, třeba v roce 2019 ve své kategorii vyhrálo Ferrari 488 stáje AF Corse.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *