KatalogFord

Ford B-Max (2012-2017)

Ford B-Max je malé MPV vyráběné americkou značkou pro Evropu mezi lety 2012 a 2017. Auto s interním označením B232 na trh vstupovalo spolu s malým SUV EcoSport jako nepřímá náhrada za model Fusion. V roce 2017 B-Max skončil bez přímého nástupce, kvůli nízkým prodejům.

Design pokračoval v duchu tehdejšího kinetického designu Fordu, podepsal se pod ním tým Martina Smithe. Blízko měl třeba tehdejší Fiestě šesté generace (WT), s níž sdílel i technický základ v podobě tzv. globální platformy Fordu pro malé automobily. Poprvé tvary naznačil stejnojmenný koncept.

Právě z konceptu byly převzaty i netradičně pojaté dveře, které se staly specialitou auta. Zadní dveře jsou posuvné, s unikátní koncepcí bez B sloupků karoserie, pro snazší přístup na zadní sedačky. Po otevření dveří tu totiž vzniká nástupní otvor široký královských 155 cm. Dveře přitom lze otevírat nezávisle na sobě. Kvůli zajištění vysoké tuhosti takto řešené karoserie byl v konstrukci použit velký podíl vysokopevnostní ocele.

Široká nabídka

Ford B-Max na trh vstupoval s bohatou nabídkou motorů. Ty benzínové zastupovaly čtyřválce 1.4 Duratec (66 kW) a 1.6 Duratec (77 kW), spolu s tříválcem 1.0 EcoBoost ve verzích se 74 kW a 88 kW. Z turbodieselů tu pak byly 1.5 Duratorq TDCi (55 kW) a 1.6 Duratorq TDCi (70 kW). Standardem byl pětistupňový manuál, s výjimkou 1.6 Duratec s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou PowerShift.

Už v roce 2013 však silnější 1.0 EcoBoost posílil na 92 kW, aby v roce 2016 nabídku doplnila ještě silnější varianta litru se 103 kW. V roce 2014 pak dorazila benzinová čtrnáctistovka na LPG o výkonu 63 kW.

Automobil se vyráběl v rumunské továrně Fordu Craiova, kde v produkci nahradil Transit/Tourneo Connect první generace . V roce 2017 B-Max skončil kvůli nízkému zájmu zákazníků, obecně způsobeného odklonem klientely od kategorie malých MPV. Už během životního cyklu však byla výroba několikrát pozastavena, kvůli nízkému odbytu. Plány na produkci 100.000 kusů tohoto modelu ročně zůstaly nenaplněny. B-Max tak nepřímo nahradilo SUV EcoSport, které po jeho konci bylo modernizováno, aby se více přizpůsobilo evropské klientele.

Ford B-Max: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4077 x 1751 x 1588 x 2489 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 304 litrů (s rezervním kolem), 318 litrů (se sadou na opravu pneumatik)
  • Výroba: 2012-2017 (Craiova, Rumunsko)

Napište uživatelskou recenzi Fordu B-Max i vy, v komentářích pod článkem

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

Jeden myslel na “Ford B-Max (2012-2017)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *