Ford Edge Mk2 (2016-)

Ford Edge je velký crossover americké značky, který ve své druhé generaci v roce 2016 dorazil také na evropské trhy. Zatímco první generace vyráběná v letech 2006 až 2014 byla primárně určena pro severoamerický trh, druhá generace se podle strategie One Ford stala globálním modelem. Pro Čínu byla prodloužena, aby pojala tři řady sedadel, v Evropě se zase dočkala vznětových motorů. Na starém kontinentu se ale Ford Edge výrazněji neprosadil, v roce 2020 jej automobilka začala na většině evropských trzích postupně nahrazovat obdobně velkým SUV Explorer.

Druhá generace Edge se světu představila již na konci roku 2013, nejprve se však začala prodávat na domácím americkém trhu, do Evropy zamířila až během roku 2016. Cílem bylo konkurovat vozům prémiových značek, konkrétně Audi Q5 nebo BMW X3. Za podobnou cenu jako ony chtěl Edge nabídnout kus auta navíc, ostatně s délkou 4,8 metru se řadí spíše mezi velké crossovery. Prémiovost pak zdůraznila hlavně luxusně pojatá varianta Vignale.

Design vsadil na agresivní příď s přísně šestiúhelníkovou masku, na níž tvarově přímo navazovaly hlavní světlomety. Koncová světla byla zase originálně horizontálně orientovaná.

Zatímco v USA je Ford Edge Mk2 dostupný i se šestiválcovými motory, evropská nabídka se omezila výhradně na čtyřválce. V době premiéry šlo výhradně o dvoulitrový turbodiesel 2.0 TDCi ve dvou výkonových verzích, se 132 kW a 154 kW.

Nové dvoulitry

Pro rok 2018 se Edge dočkal modernizace. Ta změnila jeho příď, která nižší světlomety oddělila od nově tvarované masky chladiče. Přepracovaný byl také nárazník, výsledkem čehož byl elegantnější vzhled. Uvnitř se zase objevil inovovaný multimediální systém SYNC 3. Nabídku pak nově doplnila sportovně laděná verze ST-Line s výraznějším vzhledem a sportovnějším podvozkem.

Měnila se i nabídka motorů, která reagovala na nové emisní normy. Opět zůstalo u turbodieselů, avšak nové generace. Základ tvořil 2.0 EcoBlue s jedním turbodmychadlem, dostupný ve verzích se 110 kW a 140 kW, vrcholem bylo pak dvakrát přeplňované 2.0 EcoBlue s výkonem 175 kW.

Ford Edge: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4808 x 1928 x 1692 x 2848 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 602 litrů
  • Výroba: 2014- (Oakville, Kanada)

Ohodnoťte Ford Edge i vy, v komentářích pod článkem:

Ford Edge

3.95

Design

4.5/5

Technika

4.0/5

Jízdní vlastnosti

4.0/5

Cena

3.3/5

Celkový dojem

4.0/5

2 komentáře: „Ford Edge Mk2 (2016-)

  • 29 listopadu, 2020 (15:36)
    Trvalý odkaz

    Design

    4.5

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    3

    Celkový dojem

    4

    Z Fordu Edge se v druhé generaci stal globální model, přesto však nadále nezapře své původní ladění vozu pro americké zákazníky. To ale vůbec není na škodu, protože takhle koncipovaný vůz má šanci zaujmout. Edge je zajímavou alternativou k velkoprostorovým autům (třeba k S-Maxu), atraktivně střižená karoserie totiž ukrývá opravdu bohatě dimenzovanou kabinu. Některým zájemcům ale může chybět sedmimístná varianta. Zato edge na poměry takhle velkých obstojí i jízdně, navíc je pohodlný a velice tichý. Za kvalitu a styl se ale platí a edge není výjimkou.

    Více na: https://www.auto.cz/ford-edge-americky-kus-crossoveru-96536

    Reagovat
  • 7 července, 2021 (11:59)
    Trvalý odkaz

    Design

    4.5

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    3.5

    Celkový dojem

    4

    Ford Edge je jedním z modelů značky zdůrazňující její americký charakter. Na evropské poměry velký crossover vypadá fantasticky, s výraznou tváří a ostrými hranami, což poutá i pozornost okolí. Uvnitř ale nadále platí, že Ford interiéry tolik neumí, zvlášť u jeho původem amerických modelů, sem tam si všimnete lacinějšího detailu, stejně jako spíše průměrného zpracování. Zázračný není ani infotainment SYNC 2 s pomalejšími reakcemi a ne zrovna intuitivním ovládáním, což platí také pro palubní počítač. Ostatně i multifunkční volant je s 22 tlačítky poněkud přetlačítkovaný… Sedačky pak rovněž odpovídají americkému původu, s minimálním bočním vedením, ale širokými opěradly. Něco podobného platí i pro odkládací prostory, kdy držáky nápojů jsou spíše dimenzované na „americké“ kelímky, obří je i prostor pod loketní opěrkou. Vzhledem k velikosti a výhradně pětimístnému uspořádání je pak hromada místa také na zadních sedadlech, jejichž sedáky jsou navíc královsky dimenzované, aby kvalitně podpíraly stehna. Jen panoramatická střecha ukusuje prostor nad hlavou. Zkoušené naftové biturbo se 154 kW pak nadchne kultivovaným chováním, milým odhlučněním i lineárním charakterem, stejně jako spoluprací s dvouspojkovou převodovkou, která mění převod naprosto hladce. Spotřeba se pohybuje kolem sedmi, osmi litrů. Naladění podvozku pak příjemně kombinuje tuhost s komfortem, ani od 20“ kol se neozývají rány, na tuzemských okreskách se už ale leckdy projeví úctyhodné rozměry auta.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají pro svoji lepší funkčnost soubory cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít