Ford se rozdělí. Blue zacílí na klasiky, Model e na elektrovozy

Ford pokračuje v transformaci svých globálních automobilových aktivit. V rámci budoucího plánu Ford+ americká automobilka vytvoří dvě samostatné, ale strategicky provázané automobilových divizí Ford Blue a Ford Model e. První se nadále zaměří na vozy se spalovacím motorem, zatímco druhá se bude orientovat na elektromobily. Chce tak urychlit vývoj a škálování elektrických vozidel.

Snaha o start-up

 „Naší ambicí v rámci projektu Ford+ je však stát se opět skutečně výjimečnou společností, která mění svět, a to vyžaduje soustředění. Jdeme do toho naplno a vytváříme samostatné, ale vzájemně se doplňující podniky, které nám umožní dosáhnout ve Ford Model e rychlosti start-upu a nespoutaných inovací, zatímco Ford Blue disponuje průmyslovým know-how, kapacitami a legendárními značkami jako Bronco, o nichž mohou start-upy jen snít,“ říká k plánu prezident a generální ředitel společnosti Ford Jim Farley.

Podnětem k tomuto kroku bylo poznání, že k rozvoji vývoje a výroby elektrických a digitálně propojených vozidel a služeb Ford jsou zapotřebí jiné přístupy, schopnosti a organizace než u plného vytěžení stávající rodiny tradičních modelů značky. K založení Ford Model e navíc vedly také úspěchy malých, úzce zaměřených týmů, které vyvinuly Ford GT, SUV Mustang Mach-E a pick-up F-150 Lightning, stejně jako specializované divize Fordu pro elektromobily v Číně.

„Ford Model e se stane centrem inovací a růstu Fordu, týmem nejlepších světových talentů v oblasti softwaru, elektrotechniky a automobilového průmyslu, který bude vytvářet skutečně neuvěřitelné elektromobily a digitální zážitky pro nové generace zákazníků Fordu,“ vysvětluje Farley.

Posláním společnosti Ford Blue naopak bude zajistit ziskovější a energičtější podnikání v oblasti vozů poháněných spalovacím motorem, posílit stávající úspěšné modelové řady a získat větší loajalitu poskytováním vynikajících služeb i zážitků. „Tento tým bude naprosto odhodlaný poskytovat špičkovou kvalitu, na každém kroku omezovat plýtvání, maximalizovat peněžní toky a optimalizovat naši průmyslovou stopu,“ doplňuje Farley s tím, že Ford Blue využije sta let hardwarového mistrovství k budování budoucnosti.

Nové vedení

Ford Model e a Ford Blue budou fungovat jako samostatné firmy, mají se však vzájemně podporovat. To ostatně platí také pro společnost Ford Pro, která je zaměřena na poskytování komplexního servisu pro firemní a institucionální zákazníky, jimž nabídne ucelenou řadu konvenčních i elektrických užitkových automobilů a kompletní soubor softwaru, nabíjení, financování, služeb a podpory pro vozy značky Ford i dalších výrobců. Ford Model e a Ford Blue budou rovněž podporovat divizi Ford Drive.

Co se týče samotného managementu, tak Farley bude vedle své funkce prezidenta a generálního ředitele Ford Motor Company zastávat také funkci prezidenta Ford Model e. Někdejší viceprezident speciálních projektů v Applu Doug Field povede vznik produktů Ford Model e jako vrchní ředitel pro elektromobily a digitální systémy. Dřívejší prezident severoamerické divize automobilky Kumar Galhotra pak bude působit jako prezident Ford Blue.

Jeden myslel na “Ford se rozdělí. Blue zacílí na klasiky, Model e na elektrovozy

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.