RecenzeTesty Honda

Test: Honda Civic hatchback e:HEV (2022)

Málokterý automobil má tak dlouhou tradici jako Honda Civic, vždyť generace uvedená na evropské trhy v roce 2022 je v pořadí už jedenáctá generace tohoto kompaktu japonské značky. A možná je ta vůbec nejlepší. Ale hezky popořadě…

Honda patří mezi značky, které často mění stylistický směr svých aut, přičemž nový Civic není výjimkou, oproti předchůdci se jeho design liší tak hodně, že byste si možná desátou a jedenáctou generaci ani nespojili. Nový styl se mně přitom hodně líbí. Nový Civic je možná konzervativněji laděný než předchozí generace, ve výsledku má ale větší šmrnc a vlastně mu to sluší více, zvlášť v modré karoserii testovaného exempláře.

Parádní interiér

Doslova nadšený jsem pak byl z interiéru. Z hlediska použitých materiálů a zpracování je to možná to nejlepší, co v rámci mainstreamu dnes dostanete. orientace na řidiče pak znamená, že se myslelo logicky a s intuitivností ovládání na prvním místě. Dotykový displej tak doplňují konvenční ovladače, včetně samostatného panelu klimatizace, s až prémiovým chodem tlačítek. Snad jen na to ovládání převodovky tlačítky jsem si musel trochu zvyknout.

Za volantem se pak sedí hezky nízko, v tomto směru Civic potvrzuje svoji sportovní orientaci. Ostatně do sedaček se pěkně zapadne v zatáčkách příkladně podrží tělo. Do stran je skvěle vidět díky tenkým A-sloupkům – přesto je karoserie dostatečně tuhá. Ideální pozici za volantem pak najdete díky širokému rozsahu nastavení volantu. Dostatek místa je i vzadu, hlavně před koleny, nad hlavou už prostor trochu omezuje tvar střechy, silueta Civicu se totiž nepochybně inspirovala u elegantních, ale nízkých fastbacků.

Zavazadlový prostor s udávaným objemem 415 litrů plně postačuje, žádný rekordman to ale není. Podlaha je vcelku vysoko, je tu i podivný schod u zadních sedadel, pod dvojitým dnem je pak už jen minimum prostoru na drobnosti. Nechybí tu ale praktické háčky.

Povedený hybrid

Evropská nabídka se pak omezila výhradně na hybrid. Systém e:HEV se v případě Civicu spoléhá na kombinaci benzinového dvoulitru a dvou elektromotorů o kombinovaném výkonu 135 kW. A musím říct, že jiné pohonné ústrojí bych vlastně ani nechtěl.

Tenhle hybrid se totiž Hondě vážně povedl a považuji ho za nejlepší hybridní ústrojí své kategorie. Sladění motorů je naprosto perfektní, o jejich přepínání vlastně vůbec nevíte. Benzinový motor je pak skvěle odhlučněný, takže jej prakticky neslyšíte. Ano, při akceleraci slyšíte „vysavačový“ monotónní tón, to je ale snahou auta o úspornost i během akcelerace. Stisknete plynový pedál silněji a Civic rázem začne „řadit“. 

To nejlepší je ale nízká spotřeba. U některých hybridů se s pohonem musíte naučit pracovat, se Civicem e:HEV ale jezdí za málo každý, bez nějaké zásadní snahy. Dlouhodobá spotřeba testovaného kousku činila 5,6 l/100 km, já jsem ale v rámci Prahy často jezdil za rovných 5 l/100 km. V kolonách se mně díky časté jízdě na elektřinu a rekuperaci dokonce dařilo jezdit za 4,5 l/100 km. I na dálnici Civic e:HEV pořád jezdí za výtečných 6 l/100 km, při ostřejší jízdě jsem pak nebyl schopný se dostat přes osmilitrovou hranici, tak je tenhle hybrid úsporný.

Najde se na pohonném ústrojí vůbec nějaká nevýhoda? Snad jen to, že těch 135 kW možná tipovat nebudete, když však přepnete do sportovního režimu, přece jen to uznáte, Civic značně ožije a okamžitě reaguje na pokyn. 

Jezdí jako typická Honda

Výtečné jsou také jízdní vlastnosti Civicu, v tomto směru je výchozí auto skvělým základem pro ostrý Type R. Znatelné sice je tužší naladění podvozku, ve snaze o co nejlepší jízdní vlastnosti, podvozek ale zůstává dostatečně poddajný i na rozbitých českých cestách. Raději přitom zdůrazním, že testovaný Civic obouval 18″ kola.

Od podvozku se přitom ani na větších nerovnostech neozývají rány, tak je perfektně odhlučněný. Vynikající je též řízení, dostatečně komunikativní, abyste věděli, co se děje pod koly. Civic je navíc navzdory hybridu (a tedy logicky těžkým bateriím) neskutečně schopným a obratným vozem, hbitě mění směr jak nějaký hot hatch. Ve vyšší rychlosti nicméně počítejte s lehkým šumem okolního větru i valivého odporu od pneumatiku, to je ale snad jediný menší nedostatek z hlediska schopností.

Další recenze Hondy Civic e:HEV

Japan-cars.cz: Kdo při výběru kompaktu nezajde vyzkoušet Civic e:HEV, udělá dost zásadní chybu. Má opravdu zanedbatelné nedostatky, jedná se spíš o pihy na kráse, než skutečné výtky. Mainstream nechává za sebou, jedinou konkurencí je Mazda3 a kompakty prémiových značek, s tím však souvisí cena. Ne, že by byl Civic nějak extra drahý, ale chybí levnější verze s benzinovými motorizacemi, takže Civic může oslovit jen zájemce o auto s cenovkou od tři čtvrtě milionu výš. Vzhledem k současné záplavě crossoverů by Civic 11G mohl zaujmout dosavadní majitele dnes už letitých accordů a dalších sedanů značky Honda. Sice to není čtyřdveřák, ale co se designu týče, je to auto ve stylu zlatých devadesátek. Konzervativní, ale přitom elegantní, atletický, nízký, široký, ale i poměrně dlouhý fastback by tak u fandů Hondy mohl v současnosti plnit roli „manažerského vozu“, i přes výše uvedené je na silnici poměrně výraznou, s ničím nezaměnitelnou individualitou. SUV a crossoverů Honda má (nebo chystá) kvanta…

Pavel Žižka: Skvěle vypadající, skvěle jezdící, skvěle vybavené a zároveň úžasně úsporné auto, kterému chybí levnější verze lákající na „cenu od“. Za mě v rámci mainstreamu nejlepší hybrid. Podobně drahou hybridní Corollu v mých očích jednoznačně poráží.

Adam Václavek, Wikicars.cz: Nový Civic možná nevypadá nejlíp, nemá tak skvělý interiér jako Peugeot 308, velký kufr jako Octavia, ani tak kvalitní odhlučnění jako Golf nebo hravý podvozek Focusu. Ale kombinací všeho jde o jedno z nejlepších aut v kategorii. Může za to především úžasně naladěný podvozek a skvělé hybridní ústrojí, které vás nebude ničím obtěžovat. Navíc jde o velké, praktické auto. Těch pár drobných chybiček mu ještě rádi prominete. Nechcete zapadnout v každodenní šedi? Jděte a kupte si Civic 11. generace.

Filip Suchomel, Autodays.cz: Honda Civic XI. generace je bezesporu velmi povedené auto, ze kterého máte pocit, že bylo vyrobeno přímo pro vás. Po stránce pohonu, jízdních vlastností a řízení patří bezesporu mezi špičku. Hondě se povedlo nastavit systém e:HEV naladit k dokonalosti a sladit sportovní charisma Civicu a také kultivovanost hybridu. Co se týká infotainmentu a konektivity, tady je situace horší, těch výhrad mám jednoduše víc. Za největší prohřešek považuji nedostatečný překlad multimediálního systému do ČJ a v případě kapličky, její kompletní absence. Stejně tak nemohu plusové body započítat za neúplné online služby, například chybějící shop pro instalaci nových aplikací nebo podpora mobilní aplikace pro vzdálený přístup do vozu či podpora uživatelských účtů s personalizací či oprávněními.

Dominik Parajka: Plusy: atraktívny športový dizajn, praktický batožinový priestor, príjemný posed na predných sedadlách, skvelá ergonómia ovládania, bezdrôtový CarPlay, výborné naladenie hybridného pohonu, skvelé jazdné vlastnosti, super naladené riadenie, výborne fungujúce asistenčné systémy, špičková kvalita spracovania interiéru

Jaroslav: Asi jsem se zamiloval, úžasný podvozek, neskutečně nízká spotřeba a prémiová kabina.

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

Jeden myslel na “Test: Honda Civic hatchback e:HEV (2022)

  • Honda Civic Type R
    Civic Type R FL5 je bez přehánění jedno z nejlepších sportovních aut, jaká kdy vznikla a to i přes vrozený handicap v podobě vrozeného a dědičného pohonu předních kol. Ale stejně jako Porsche naučilo tu absurdní koncepci pohonu dokonale fungovat, Hondě se totéž povedlo s jen o trochu méně hloupým uspořádáním. A je přitom úplně jedno, jestli má rekord na Ringu nebo ne. Každému, kdo si jej může pořídit, budu upřímně a nepokrytě závidět. Bonusem navíc k technické excelenci je, že je zábavný. Výrazně zábavnější, než dvě, možná tři předešlé generace Civiců Type R. Může za to jak přidaný zvuk, tak famózní ovladatelnost a vyvážení podvozku. I když mě vlastně napadá… velkou chybou je, že jich Honda v Evropě plánuje prodávat tak málo a stále u mě přetrvává ta velká a zásadní potíž – přestože je nejnovější Type R mnohem více fun to drive, než jsme si za předchozí dekádu zvykli, stále s ním prostě musíte jet rychle, tak strašně rychle.

    Více na: https://www.japan-cars.cz/2023/05/02/test-honda-civic-type-r-fl5/

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *