KatalogCivicHonda

Honda Civic XI (2021-)

Honda Civic je kompaktní automobil japonské značky prezentovaný v roce 2021 už ve své jedenácté generaci. Tentokrát už nabídne jen dvě karosářské varianty, čtyřdveřový sedan doplňuje pětidveřový hatchback. Někdejší třídveřové kupé pro USA skončilo kvůli nízkým prodejům, podobně už není nabídnuto ani kombi, kdysi vyvinuté pro Evropu. Na českém trhu se Honda Civic 11. generace začala prodávat až v září 2022, kdy první kusy hatchbacku dorazily k prodejcům. Rok na to Civic získal titul Auto roku 2023 v České republice.

Dvě karosářské verze

Jako první debutoval vůz ve formě sedanu. Design automobilu naznačil již v roce 2020 prototyp, který měl už hodně blízko sériové verzi, jak ostatně sám výrobce avizoval. Honda tudíž tentokrát vsadila na jednoduchý, minimalistický design, bez zbytečných kudrlinek. Civic vznikl podle motta Hondy men maximum, machine minimum, tedy maximum člověka, minimum stroje, což má zdůrazňovat zaměření na řidiče. S délkou 4.674 mm je sedan o 16 mm delší než předchůdce. Rozvor se protáhl o 38 mm na 2.736 mm.

S mírným zpožděním pak následoval pětidveřový hatchback, který svojí koncepcí navázal na předchůdce. Příď však logicky navazovala na dříve prezentovaný sedan.

Kabina využívá soudobých trendů, což znamená kombinaci volně stojícího dotykového displeje infotainmentu a digitálního přístrojového štítu. Multimediální systém v závislosti na verzi využívá sedmipalcový nebo devítipalcový displej, obrazovka v kapličce přístrojů je 7″ nebo 10,2″. Civic si přitom uchovává konvenční ovládání, klimatizaci tak ovládáte prostřednictvím praktických kruhových ovladačů. Zajímavým motivem je mřížka ventilace vedoucí přes celou šíři palubní desky.

V Evropě jen jako Civic e:HEV

Pro Evropu se počítá výhradně s hybridním pohonem e:HEV, a to v rámci strategie značky na elektrifikaci evropské nabídky. V tomto provedení zahrnuje nové 72-článkový lithium-iontový akumulátor a dva elektromotory spolu s nově vyvinutým dvoulitrovým motorem s Atkinsonovým cyklem s přímým vstřikováním. Ten primárně pracuje jako generátor elektrické energie. Ústředním bodem systému e:HEV je i pevná převodovka, která byla navržena tak, aby minimalizovala mechanické tření. V této kombinaci hybrid poskytuje hnací ústrojí maximální výkon 135 kW a točivý moment 315 Nm. Nejnovější verze spalovacího motoru s výkonem 105 kW má ve své konstrukci několik nových prvků, které pomáhají dosáhnout tepelné účinnosti 41 %. To je u sériového silničního automobilu jedna z nejvyšších hodnot v celém automobilovém průmyslu.

Dopředu avizovaný vrchol v podobě Civicu Type R si však uchoval konvenční spalovací motor. Konkrétně je poháněn přeplňovaným motorem VTEC s výkonem 242 kW, aktualizovanou verzí z předcházející generace. Jde o nejsilnější a nejvýkonnější VTEC Turbo, jaký kdy společnost Honda vyrobila. Přepracovaná šestistupňová manuální převodovka nabízí rychlejší a citlivější řazení. 

Moderní technika

Podvozek tvoří vzpěry McPherson, vzadu víceprvková náprava. Naladěn byl přitom s ohledem na vynikající jízdní vlastnosti, které chce Honda opět dodat. Vpředu tak najdeme nové kulové klouby a ložiska, nebo optimalizované tlumiče a pružiny. Zadní náprava byla pro zajištění větší stability rozšířena a dostala nová pouzdra spodních ramen, kvůli snížení hluku a vibrací uvnitř kabiny. Ladil se též elektrický posilovač řízení pro zvýšení zpětné vazby. Výsledkem přitom má být nejen lepší pocit z řízení, ale také vyšší komfort.

Nová Honda Civic je také vybavena rozšířenou sadou bezpečnostních prvků a podpory řidiče Honda Sensing. Nová 100stupňová přední širokoúhlá kamera a vylepšená technologie rozpoznávání zlepšují schopnost modelu Civic identifikovat chodce, čáry na vozovce, krajnice a další vozidla včetně motocyklů a cyklistů. Auto je také poprvé v historii vybaveno sonarovými senzory – čtyřmi vpředu a čtyřmi vzadu. Kromě vylepšeného systému pro zmírnění následků nehody, systému pro udržování v jízdním pruhu a technologie i-ACC jsou součástí komplexní sady aktivní bezpečnosti modelu Civic nově také informace o mrtvém úhlu, sledování dopravy při couvání a asistent při jízdě v dopravní zácpě.

Kromě nové technologie aktivní bezpečnosti byly začleněny nové konstrukční prvky, které splňují přísné bezpečnostní normy Euro NCAP. Patří mezi ně přídavné výztuhy dveří, které zlepšují ochranu v případě kolize, bezpečnostní desky nosníku předního nárazníku, které absorbují energii nárazu a snižují poškození nohou a kolen, celkem 11 airbagů včetně bočních airbagů zadních sedadel, kolenních airbagů předních sedadel pro ochranu před zraněním cestujících při čelním nárazu a předního středového airbagu pro sedadlo řidiče chránící před srážkou řidiče a spolujezdce na předním sedadle při bočním nárazu.

Od svého uvedení na trh v roce 1972 bylo prodáno více než 27,5 milionu kusů modelu Civic ve 170 zemích. 

Honda Civic XI: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4551 x 1900 x 1408 x 2734 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 415 litrů (409 litrů u verze s prémiovým audio systémem)
  • Výroba: 2021- (Jorii, Japonsko; Greensburg, USA)

5 komentářů: „Honda Civic XI (2021-)

  • Test Honda Civic e:HEV 2022

    Kdo při výběru kompaktu nezajde vyzkoušet Civic e:HEV, udělá dost zásadní chybu. Má opravdu zanedbatelné nedostatky, jedná se spíš o pihy na kráse, než skutečné výtky. Mainstream nechává za sebou, jedinou konkurencí je Mazda3 a kompakty prémiových značek, s tím však souvisí cena. Ne, že by byl Civic nějak extra drahý, ale chybí levnější verze s benzinovými motorizacemi, takže Civic může oslovit jen zájemce o auto s cenovkou od tři čtvrtě milionu výš. Vzhledem k současné záplavě crossoverů by Civic 11G mohl zaujmout dosavadní majitele dnes už letitých accordů a dalších sedanů značky Honda. Sice to není čtyřdveřák, ale co se designu týče, je to auto ve stylu zlatých devadesátek. Konzervativní, ale přitom elegantní, atletický, nízký, široký, ale i poměrně dlouhý fastback by tak u fandů Hondy mohl v současnosti plnit roli „manažerského vozu“, i přes výše uvedené je na silnici poměrně výraznou, s ničím nezaměnitelnou individualitou. SUV a crossoverů Honda má (nebo chystá) kvanta…

    Více na: https://www.japan-cars.cz/2022/10/01/test-honda-civic-ehev-integraccord/

    Reagovat
  • Asi jsem se zamiloval, úžasný podvozek, neskutečně nízká spotřeba a prémiová kabina.

    Reagovat
  • Honda Civic 2.0 e:HEV Sport hybrid (11G)
    Nový Civic možná nevypadá nejlíp, nemá tak skvělý interiér jako Peugeot 308, velký kufr jako Octavia, ani tak kvalitní odhlučnění jako Golf nebo hravý podvozek Focusu. Ale kombinací všeho jde o jedno z nejlepších aut v kategorii. Může za to především úžasně naladěný podvozek a skvělé hybridní ústrojí, které vás nebude ničím obtěžovat. Navíc jde o velké, praktické auto. Těch pár drobných chybiček mu ještě rádi prominete. Nechcete zapadnout v každodenní šedi? Jděte a kupte si Civic 11. generace.
    Více na: https://www.wikicars.cz/test-honda-civic-2-0-ehev-sport-11g-moderni-technika-ktera-jezdi-jako-ze-stare-skoly/

    Reagovat
  • Honda Civic Advance e:HEV
    Honda Civic XI. generace je bezesporu velmi povedené auto, ze kterého máte pocit, že bylo vyrobeno přímo pro vás. Po stránce pohonu, jízdních vlastností a řízení patří bezesporu mezi špičku. Hondě se povedlo nastavit systém e:HEV naladit k dokonalosti a sladit sportovní charisma Civicu a také kultivovanost hybridu.

    Co se týká infotainmentu a konektivity, tady je situace horší, těch výhrad mám jednoduše víc. Za největší prohřešek považuji nedostatečný překlad multimediálního systému do ČJ a v případě kapličky, její kompletní absence. Stejně tak nemohu plusové body započítat za neúplné online služby, například chybějící shop pro instalaci nových aplikací nebo podpora mobilní aplikace pro vzdálený přístup do vozu či podpora uživatelských účtů s personalizací či oprávněními.

    Celá recenze na: https://autodays.cz/2023/01/15/honda-civic-advance-ehev-spickovy-hybrid/

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *