KatalogCR-VHonda

Honda CR-V RM (2012-2017)

Honda CR-V je kompaktní rodinné SUV japonské značky, která se mezi lety 2011 a 2018 vyráběla ve své čtvrté generaci s interním označením RM. Jméno je vysvětlováno jako Comfortable Runabout Vehicle (komfortně jezdící vozidlo), případně Compact Recreational Vehicle (kompaktní rekreační vozidlo). Ve své době šlo o nejprodávanější SUV na světě. V roce 2018 bylo na evropských trzích nahrazeno CR-V páté generace.

Automobil se na evropských trzích začal prodávat v roce 2012, v době, kdy už se jinde ve světě prodávalo rok. Design měl na starosti Manabu Konaka, který zvoleným stylem přímo navázal na předchůdce. Interiér byl výhradně pětimístný.

Technika CR-V RM vycházela z tehdejšího Civicu, k dispozici však byl i pohon všech kol, konstrukčně podobný tehdejšímu Haldexu. Rozvor zůstal zachován s třetí generací CR-V, auto se však zkrátilo o pět milimetrů a snížilo o 30 mm. Torzní tuhost mezigeneračně narostla o devět procent, zlepšilo se také odhlučnění.

Do evropského prodeje vůz vstupoval s jediným benzinovým motorem, atmosférickým čtyřválcem bez přímého vstřikování 2.0 i-VTEC (114 kW), který doplnil čtyřválcový turbodiesel 2.2 i-DTEC (110 kW). V roce 2013 jej doplnil i menší agregát, jednoturbové 1.6 i-DTEC (88 kW).

Výrazný facelift

Pro rok 2015 byla Honda CR-V RM modernizována, a to ve všech klíčových oblastech, až to skoro připomínalo mezigenerační proměnu. Novinkou byl dvakrát přeplňovaný vznětový čtyřválec 1.6 i-DTEC s 118 kW jako náhrada za dva dvojku, devítistupňová automatická převodovka nebo infotainment. Honda dokonce zrychlila řízení (o osm procent), rozšířila rozchod kol o 15 mm nebo osadila přední nápravu novými silentbloky.

I kvůli globálnímu úspěchu se Honda CR-V čtvrté generace vyráběla v různých koutech světa, mimo jiné v USA, Mexiku, Thajsku nebo Kanadě. Výrobu evropské specifikace měla na starosti britská továrna Hondy ve Swindonu.

Honda CR-V: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4570 x 1820 x 1685 x 2630 mm
  • Objem zavazadlového prostoru:  589 litrů
  • Výroba: 2012-2018 (Swindon, Velká Británie)

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

3 komentáře: „Honda CR-V RM (2012-2017)

  • Honda CR-V je zajímavou alternativou k vozům MPV. Posádce nabízí velkoryse pojatou kabinu a dostatek komfortu. Tomuto charakteru plně odpovídá i turbomotor 1.6 i-DTEC a devítistupňová automatická převodovka. Šestnáctistovka poskytuje rodinně zaměřenému vozu dostatečnou sílu, potěší navíc malým apetitem. Automat by někdy mohl řadit jemněji a rychleji, k celkovému naladění CR-V ale pasuje. Jenom škoda, že ten nejvyšší stupeň auto využije jenom minimum času jízdy.

    Více na: https://www.auto.cz/honda-cr-v-1-6-i-dtec-skok-o-ctyri-stupne-88537

    Reagovat
  • S Hondou CR-V generace RM jsem měl možnost jezdit několik měsíců, s turbodieselem 1.6 i-DTEC v kombinaci s devítistupňovým automatem. Samotný motor mě potěšil, díky dvěma turbodmychadlům se zvedá pěkně lineárně, líbil se mně i kultivovaný chod, byť některá konkurence z tehdejší doby dokazuje, že by mohl být lépe odhlučněný. Dlouhodobá spotřeba kolem 7 l/100 km pak vzhledem k velikosti není špatná. Naopak k automatu jsem měl výhody, ani ne tak ke změně převodu, ta probíhala vždy jemně a citlivě, avšak k počtu převodů. Jakoby jich bylo zkrátka moc a převodovka nevěděla, který z těch devíti zrovna zvolit. Převodovka by pak mohla mít také citlivější chování v nízkých rychlostech, při manévrování třeba při parkování se s ní muselo pracovat hodně opatrně. Samotný interiér pak nadchne pohodlnými sedačkami vpředu (vzadu už je to horší) nebo nabízeným prostorem, špatné to v rámci kategorie a věku není ani s výběrem materiálů. Potěšil i komfortní podvozek, méně už však bezpečnostní asistenti. Třeba adaptivní tempomat je tu prakticky nepoužitelný, protože neustále upravuje rychlost, a tak je jízda ve výsledku hodně neplynulá. Často reagoval i na vozidla v pravém pruhu a zbytečně brzdil. Moc jsem se neskamarádil ani s multimediálním systémem, jehož ovládání je na můj vkus příliš složité. To samé platí pro navigaci, u níž si při zadávání cílové destinace pěkně užijete. Pokud nezvolíte přesnou adresu, nechce se s vámi bavit.

    Reagovat
  • Honda CR-V patřila v devadesátých letech mezi průkopníky SUV, v poslední dekádě se ale konkurence v Evropě dost zvyšovala, což bylo patrné i na prodejích čtvrté generace (RM/RE). Jestliže v prvních letech se jí u nás prodejně dařilo, postupem let zájemci stále častěji mířili ke konkurenci, i kvůli spíše vyšším cenám. Honda má ale tradičně pověst výrobce spolehlivých aut, a tak je o CR-V 4. generace po letech opět zájem. Jakožto rodinné SUV totiž umí zaujmout. V tomto směru je ideální volbou hlavně atmosférický benzinový čtyřválec bez přímého vstřikování 2.0 i-VTEC, který je naprosto spolehlivým motorem a navíc nečekaně úsporným. Většina ojetin má ale pod kapotou turbodiesel, který zkrátka v takovém autě lákal více. A to už hrozí typická rizika pro vznětové motory. 2.2 i-DTEC dnes už trápí vysoké nájezdy nabízených kusů, což samo o sobě si říká o nějaký problém, speciálně kontrolujte palivové čerpadlo, které se zadíralo. Pozdější 1.6 i-DTEC s dvěma turby pak trápí složitá konstrukce právě spjatá s dvojitým přeplňováním nebo příplatkovým devítistupňovým automatem. Problémy byly i s hlavou válců, která se dokonce mnohdy měnila v rámci záruky. Zájem o turbodiesel by tak měli nejlépe brát starší a pořád slušně jezdící 1.6 i-DTEC s jedním turbodmychadlem. U něj ale pozor zase na únik chladicí kapaliny nebo zlobící lambda sondu. Nespornou výhodou CR-V je pak možnost pohonu všech kol, u něj však dbejte na pravidelný servis, olej ve spojce opravdu měňte po vyžadovaných 60.000 km.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *