KatalogHondaJazz

Honda Jazz GK (2013-2020)

Honda Jazz GK je třetí generace malého modelu japonské automobilky, vyráběná mezi lety 2013 a 2020. Stejně jako v případě předchůdců jde o kombinaci typického malého hatchbacku a MPV. Na evropský trh Honda Jazz GK oficiálně vstoupila až v roce 2015, tehdy šlo o její nejmenší model v evropské nabídce. Jinde ve světě je Jazz známý jako Honda Fit. V roce 2020 se začala vyrábět čtvrtá generace (GR).

Design vozu navrhnul Riku Wada a jeho tým. Jelikož je Jazz (potažmo Fit) globální model, tvary chtěli stylisté zaujmout různorodé zákazníky z různých koutů světa. Koncepce vyšší karoserie pak měla z auta udělat jeden z nejfunkčnějších modelů ve své kategorii. Mezigeneračně Jazz vyrostl o 95 mm, rozvor se natáhl o 30 mm.

V roce 2017 byl pak představen facelift přizpůsobený tehdejšímu designérskému stylu značky, který znamenal agresivnější výraz díky nové masce, jinému nárazníku i přepracovaným světlům. Nabídku navíc rozšířil model Dynamic s ještě sportovnějším designem, díky tenkému spoileru vpředu a decentnímu zadnímu difusoru.

Vnitřek byl opět ve znamení tzv. magických sedaček, zadních sedadel umožňujících různé konfigurace interiéru. Zadní sedačky lze tudíž nejen sklopit, ale lze také vyklopit jejich sedák nahoru. Vedle toho jde sklopit sedačku spolujezdce pro převoz dlouhých předmětů nebo možnost odpočinku uvnitř.

Jen atmosférické motory

Základem se stala nově vyvinutá globální platforma určená pro malé vozy, sdílená například s Hondou HR-V, po jejímž boku se Jazz vyrábí. Na 27 % konstrukce využila ultra vysokopevnostní ocel, podvozek vzadu tvoří torzní příčka.

Honda Jazz GK do prodeje na evropských trzích vstoupila s jediným motorem v nabídce, s nově vyvinutým atmosférickým čtyřválcem 1.3 i-VTEC z rodiny Earth Dreams, který je schopný pracovat v Ottově i Atkinsonově cyklu. V rámci modernizace pak nabídku doplnil zážehový čtyřválec 1.5 i-VTEC. Jinde ve světě byl k dispozici též Hybrid. Auto se vyrábí v různých koutech světa, evropská specifikace se dovážela z japonského závodu Jorii.

Honda Jazz: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4028 x 1694 x 1550 x 2530 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 354 litrů
  • Výroba: 2013-2020 (Jorii, Japonsko)

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

3 komentáře: „Honda Jazz GK (2013-2020)

  • Honda Jazz je i ve třetí generaci skvělým automobilem do města. Na kompaktním půdorysu nabízí velkorysý vnitřní prostor, který je v daném segmentu nepřekonatelný. Nemluvím přitom jen o prostorné kabině, ale také o slušném zavazadelníku, který je s objemem 354 litrů už v rámci segmentu více než dostatečný. Skvělá je i variabilita, díky Magic Seats, zadním sedadlům sklopným do podlahy a zároveň s výklopným sedákem, kombinovanými se sklopným sedadlem spolujezdce. Jen ten atmosférický motor 1.3 i-VTEC je poněkud dýchavičný, a tak Jazz skutečně omezuje jen na použití ve městě. Klidným řidičům ale postačí.

    Reagovat
  • Jaká je tedy Honda Jazz Dynamic? Asi bych jej v rámci obvyklého škatulkování označil za warm-hatch, i když to vyznívá trošku posměšně, což si auto určitě nezaslouží. Není to rozhodně hot-hatch, ale ani běžný masový model. Je to auto, jaké byste čekali od značky Honda, chlubící se sportovními geny, jako naprostou samozřejmost nabídky. Dobře vypadající model, vyladěný tak, aby byla radost s ním jezdit. Zábavný, ale ne zběsilý, s přesnými reakcemi a precizním řízením a řazením. Pravda, takových aut v posledních letech Honda pár měla, za všechny jmenujme minulý Civic a kupé CR-Z, jenže v tomto případě mu neubližuje výkonová nedostatečnost motoru. Je výkonný, ale i pružný, točivý a má skvělý zvuk. Honda tím pádem stvořila jedno z nejzábavnějších aut v cenové relaci do půl milionu, které si nehraje na hot-hatch, nejmenuje se vzletně GTI, ST nebo FR, ale co do radosti z jízdy se jim minimálně vyrovná. A tak by to mělo být.

    Píšu to s naprostou vážností – pokud si chcete teď, na sklonku druhé dekády 21. století, ještě užít trošku té starosvětské zábavy za volantem, blížící se zážitkům z aut, vyrobených v devadesátých letech, neváhejte a kupte si Hondu Jazz Dynamic.

    Více na: https://www.japan-cars.cz/2018/02/04/test-honda-jazz-1-5-dynamic-hracka-ze-stare-skoly/

    Reagovat
  • Auto Honda Jazz Crosstar mi přijde na první pohled jak interiérem, tak exteriérem spíše autem pro ženu, velikost je akorát dostačující, se svou velikostí se s ním dobře parkuje ve městě. Nejvíce mě oslovuje svým měkkým podvozkem, zdolávat špatné silnice je s tímto autem opravdu pohádka. Perfektní je i spotřeba auta, ve městě vždy do 3,9 l/100 km i méně. Sedačky má pohodlné, pěkné. A-sloupky jsou úzké, periferní výhled je tudíž dobrý skrze zbarvená skla. Upřímně jeden opakující se problém shledávám, s absolutně rovnou palubní deskou a výhledem do stran skrz A-sloupky mi z pozice spolujezdce i řidiče bývá za jízdy špatně od žaludku. Jinak autu nemám co vytknout.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *