KatalogKiaSportage

Kia Sportage NQ5 (2021-)

Kia Sportage je kompaktní SUV korejské značky, představené v roce 2021 už ve své páté generaci, s interním označením NQ5. Ta poprvé v historii nabídla specificky určenou verzi pro evropské trhy, která se konkrétně od globální verze odlišila kompaktnějšími rozměry. Automobil sdílí technický základ se soudobým Hyundaiem Tucson (generace NX4).

Design automobilu byl navržen podle nového stylistického směru značky, nazvaného „Spojené protiklady“. Vůz tak při pohledu zpředu přichází s precizní a komplikovanou podobou designu, která je zcela odlišná od předchůdců. Nově řešenou tygří masku, charakteristický prvek Kie, doplňují markantní futuristická LED světla denního svícení ve tvaru bumerangu, která tvoří robustní ohraničení nápadných maticových LED světlometů systému inteligentního předního osvětlení.

Rozmáchle splývavá záď zase přechází v zadní světla vytvarovaná tak, aby se precizně zařezávala do karoserie. Zadní světla ve tvaru čepele propojuje štíhlý horizontální tvar, propůjčující nové Sportage při pohledu zezadu působivě široký postoj. Sportovní styl lze přitom dále zdůraznit, ať už sportovně laděnou variantou GT Line nebo objednáním kontrastní černé střechy. Karoserii pak logicky ozdobilo i nové logo značky.

Vnější tvary jsou přitom prakticky shodné pro oba deriváty Sportage páté generace, tedy globální model i evropskou specifikaci. Jestliže však globální Sportage na délku měří 4.660 mm, ta evropská má 4.515 mm. Kompaktnější karoserie je přímo přizpůsobena evropské klientele. Poznávacím znakem obou derivátů jsou tak hlavně boky. U evropské verze jsou masivnější C-sloupky a kratší boční prosklení.

Kratší je logicky také rozvor, hodnota 2.680 mm je shodná s Hyundaiem Tucson (generace NX4), s nímž Sportage NQ5 sdílí platformu N3. Proti generaci QL se však Sportage natáhla o 35 mm, rozvor se v rámci mezigenerační změny protáhl o 10 mm.

Bohatá výbava

Interiér pak využívá moderní zakřivený displej multimediálního systému s úhlopříčkou 12,3″. Stejnou úhlopříčku má také TFT obrazovka přístrojového štítu.

Moderní je také výbava. Kia konkrétně zmiňuje systém autonomního nouzového brzdění s funkcí pro odbočování na křižovatkách, asistent pro jízdu na dálnici nebo adaptivní tempomat schopný čerpat data z navigace, díky čemuž třeba zpomalí v oblouku. Je tu i systém dálkového zaparkování, známý z většího Sorenta.

„Zbrusu nová Sportage byla pečlivě navržena, vyvinuta a speciálně odladěna pro Evropu, čímž zároveň prolomila hranice a nastolila nová srovnávací měřítka v segmentu SUV,“ uvedl při premiéře auta Jason Jeong, prezident společnosti Kia Europe.

Důkladná elektrifikace

Technický základ poskytla již zmíněná architektura N3. Ta umožňuje zástavbu pohonu všech kol, nechybí ani elektronicky řízený systém odpružení díky plynulé regulaci tlumičů v reálném čase pro optimální komfort. Hlavně se ale platforma přizpůsobila zástavbě elektrifikovaných pohonů.

Kia Sportage páté generace je tudíž dostupná jako mildhybrid, full-hybrid i plug-in hybrid. Sportage HEV s kombinovaným výkonem 169 kW sází na kombinaci čtyřválce 1.6 T-GDI s trakčním elektromotorem o výkonu 44,2 kWh a lithium-iont polymerového akumulátoru o kapacitě 1,49 kWh. Sportage PHEV s kombinovaným výkonem 195 kW zase ten samý motor 1.6 T-GDI doplňuje o elektromotor s výkonem 66,9 kW a lithium-iont polymerový akumulátor o kapacitě 13,8 kWh. Dále je tu mildhybridní 1.6 T-GDI ve verzích se 110 kW a 132 kW, stejně jako turbodiesel 1.6 CRDi, ve variantách s 85 kW a 100 kW. Základem jsou benzinové 1.6 T-GDI se 110 kW, respektive naftové 1.6 CRDi s 85 kW bez pomoci elektromotoru.

Kia Sportage (NQ5): Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4515 x 1865 x 1645 x 2680 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 591 litrů (1.6 T-GDI), 587 litrů (HEV), 540 litrů (PHEV)
  • Výroba: 2021- (Žilina, Slovensko)

Ohodnoťte Kiu Sportage i vy, v komentářích pod článkem

3 komentáře: „Kia Sportage NQ5 (2021-)

  • Možná vypadá jak UFO, ale rozhodně si jí zamilujete. Má úžasný interiér, s logicky využitým dotykovým ovládáním, který je zároveň až neskutečně luxusní a dostatečně prostorný, s dostatečně velkým kufrem. Auto nadchne i odhlučněním a komfortním podvozkem.

    Reagovat
  • Kia Sportage 1.6 T-GDi Hybrid 2022

    Plusy
    originálny dizajn
    praktické riešenia v priestore zadných sedadiel
    napriek hybridnému pohonu veľký kufor
    príjemné predné sedadlá
    výborná ergonómia ovládania
    dizajnovo krásne zvládnutý interiér
    vyvážené jazdné vlastnosti
    skvele naladený hybridný systém
    dobre fungujúce Matrix LED svetlomety

    Mínusy
    menej pohodlná lakťová opierka vo dverách (s otvorom slúžiacim ako madlo dverí)
    lane assis sa aktivuje vždy po naštartovaní, aj keď bol predtým deaktivovaný

    Více na: https://dominiccars.sk/test-kia-sportage-1-6-t-gdi-hybrid/

    Reagovat
  • Byl by hřích nenapsat, jak jsem z auta nadšen. Auto jsem pořídil jako rodinné, sice nemá největší kufr, ale to vnímám jako jediné mínus. Interiér působí luxusně, auto vypadá nadčasově, bomba je velký displej multimediálního systému. Parkovací čidla jsou docela citlivá, reagovala mi i na sníh. Má super parkovací kamery, boží je i boční kamera při spuštění blinkrů. Fakt jsem ohromen.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *