Lancia mění své vedení, styl bude mít osobně na starosti šéfdesignér koncernu

Lancia se letos stala součástí nově vzniklého koncernu Stellantis, jehož vedení slibuje rozvoj této značky, dnes působící výhradně na domácím italském trhu, s jediným modelem. A podle všeho to nejsou jen planá slova, protože značka se dočkala nového vedení. Generálním ředitelem se stal Luca Napolitano, dosavadní šéf Fiatu. Styl nových vozů Lancia pak bude mít osobně na starosti Jean-Pierre Ploué, evropský šéfdesignér koncernu Stellantis.

Vedení koncernu Stellantis, vzniklého fúzí Skupiny PSA a automobilky Fiat Chrysler Automobiles, tak splňuje slib, že každá z jeho hned 14 značek oddaného šéfa, který na ni bude specializován. To je rozdíl proti dosavadnímu zvyku FCA, kdy Luca Napolitano řídil Lancii už v minulých letech, vedle toho však měl ještě na starosti i evropské divize značek Fiat a Abarth. Po vzniku Stellantisu se to však mění, když se Napolitano může orientovat výhradně na Lancii.

Stellantis svým značkám věří, i pro jejich historický odkaz, což platí právě také pro Lancii. Čeká ji renesance, přičemž není vyloučen ani opětovný vstup na trhy, které italská značky kdysi opustila. „Není pravda, že Lancii v zahraničí nikdo nezná. Jsou zde trhy, kde jsme si dobře vedli, ve Francii, Belgii nebo Řecku,“ tvrdí Napolitano s tím, že s rozvojem mohou pomoci moderní prodejní metody. Jako třeba online prodej.

Lancia navíc v rámci nové strategie změní svoji tržní orientaci, když se vrátí ke kořenům a opět se stane prémiovou značkou. V tomto směru se proti dalším prémiovým značkám Stellantisu (DS a Alfy Romeo) má odlišit moderními řešeními. Za technického průkopníka Lancia platila už v minulosti, což je charakter, k němuž se chce opět vrátit.

Renesance Lancie bude výzva

S tím logicky souvisí také nové modely. Otevřeně se hovoří o tom, že by Lancia mohla nabídnout nějaké městské SUV, která jsou dnes populární. V duchu nové orientace by pak mohlo být třeba čistě elektrické. Buď jak buď, jeho styl bude míst na starosti Jean-Pierre Ploué, renomovaný stylista, který ještě v době své práce pro Renault navrhl první Twingo, první Mégane nebo Clio II.

„Renesance Lancie je opravdu vzrušující výzva. Lancia je ikonická značka, která bude obnovena do své ústřední historické polohy v Evropě a využije tak svého obrovského potenciálu,“ říká Ploué. Tento francouzský designér dosud šéfoval stylu Skupiny PSA, v rámci Stellantisu působí na pozici „evropského šéfdesignéra“. V této funkci zastřešuje design evropských značek (Abarth, Alfa Romeo, Citroën, DS, Fiat Europe, Lancia, Opel, Peugeot a Vauxhall), zatímco u těch amerických tuto roli hraje Ralph Gilles.

Ploué bude řídit „zeštíhlený tým soustředěný kolem mladých talentovaných stylistů“, což naznačuje, že se můžeme těšit na mladistvý styl. První výsledky jejich práce bychom měli vidět už v následujících letech. Budoucnost Lancie každopádně vypadá velice slibně.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.