KatalogNissanX-Trail

Nissan X-Trail T32 (2013-2020)

Nissan X-Trail s interním označením T32 je třetí generace středně velkého SUV japonské značky, která debutovala v roce 2013. Na evropské trhy se ale podívala až následující rok. Tehdy v nabídce nahradila druhou generaci X-Trailu (T31) a díky možností tří řad sedadel také sedmimístný Qashqai+2, v roce 2020 pak debutovala generace čtvrtá. Automobil je globálním modelem, například na americkém trhu se však prodává pod označením Nissan Rogue.

Design automobilu se proti předchůdci zásadně změnil, což poprvé naznačil už v roce 2012 koncept Hi-Cross. Hranaté tvary nahradil uhlazenější styl sdílený s menším Qashqaiem druhé generace, představeným ve stejném roce. Přední světlomety byly u vyšších specifikací diodové, linie bočního prosklení zvedající se u D-sloupku však odkázala na předchůdce. Mezigeneračně se vůz prodloužil jen o pět milimetrů, rozvor se však natáhl o 76 mm na 2.706 mm.

Technický základ poskytla tehdy nová alianční platforma CMF ve verzi C/D pro velká auta. Poháněná tudíž byla přední kola, k dispozici byl však pohon všech kol All Mode 4x4i s možnosti uzamčení rozdělovací spojky. Architektura umožnila prodloužit rozvor a pomohla se snížením hmotnosti, třeba plastové víko kufru odlehčilo karoserii o sedm kilogramů.

Nissan X-Trail (T32) byl typickým představitelem éry downsizingu. Jestliže první generace byl dostupný s 2,2litrovým turbodieselem a druhá s dvoulitrem, třetí generace nastoupila se vznětovým čtyřválcem 1.6 dCi (96 kW). Později ho však doplnil benzinový čtyřválec 1.6 DIG-T (120 kW), v roce 2016 pak i turbodiesel 2.0 dCi (130 kW).

Postupné změny

V roce 2017 SUV japonské značky prošlo modernizací. Upravená příď s výraznější maskou ve tvaru písmena V navazovala na modernizovaný Qashqai, zatímco vnitřek ozdobil nový volant, hodnotnější materiály nebo inovovaný multimediální systém. Zajímavostí byl také upravený zavazadelník, jehož objem se díky tomu u pětidveřové verze zvětšil z 550 na 565 litrů.

Rok 2019 pak v reakci na nové emisní normy znamenal kompletní proměnu motorové palety. Benzinovou šestnáctistovku nahradila třináctistovka DIG-T 160 se 117 kW, kterou aliance Renault-Nissan vyvinula ve spolupráci s Mercedesem, oba nabízené turbodiesely pak nahradil jediný, rovněž nový, osmnáctistovka dCi 150 se 110 kW z dílny Renaultu.

Nissan X-Trail generace T32 se jakožto globální model vyráběl v různých koutech světa. Do Evropy se dovážel z domovského Japonska. Lokální produkce ale probíhala též v ruském Petrohradě, čínském Čeng-čou nebo americké Smyrně.

Nissan X-Trail: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4635 x 1820 x 1710 x 2706 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 550 litrů
  • Výroba: 2013-2020 (Kanda, Japonsko)

4 komentáře: „Nissan X-Trail T32 (2013-2020)

  • + Slušné terénní schopnosti, příznivá cenovka, zajímavý vzhled, precizní manuální převodovka u 2.0 dCi, komfortní jízdní projev
    – Omezený prostor na zadních sedadlech, průměrný zavazadelník, nijak zvlášť silný turbodiesel 2.0 dCi (130 kW) se spotřebou silně závislou na stylu a podmínkách, průměrně odhlučněný motor

    Reagovat
  • Nissan X-Trail je automobil, který mě vlastně ničím zásadním nezaujal. při cestě na dovolenou na Slovensku se ukázalo, že kabina není nijak zázračně prostorná, místa na zadních sedadlech není moc, ať už před koleny, nebo nad hlavou – za to je lavice pěkně vysoko. A nijak velký není ani kufr s objemem 550 litrů v případě pětimístné varianty, respektive 445 litrů u sedmimístné. Turbodiesel 2.0 dCi (130 kW) pak není žádný zázrak techniky. Jeví se poměrně udušený a není nijak pečlivě odhlučněn, alespoň, že manuální řazení je precizní. Spotřeba je pak silně závislá na tom, jak se s autem jezdí.Alespoň, že je X-Trail vcelku pohodlný a jako typický Nissan se nebojí ani výletů mimo silnice.

    Reagovat
  • Nissan X-trail si silnější motor rozhodně zasloužil, přestože se jedná o populární SUV, aktuální nabídka agregátů mnohým zákazníkům nestačila, na což výrobce zareagoval příchodem motoru 2.0 dCi (130 kW). Motor bohužel přišel v době stále přísnějších emisních norem, což se projevilo na jeho charakteru. Přestože je na papíře opravdu silný, za běžné jízdy tolik elánu neposkytuje, což je u silných turbodieselů dnes stále běžnější vlastnost. Přesto věříme, že mnozí zákazníci po něm sáhnou. Ve srovnání s 1.6 dCi (96 kW) je dvoulitr znatelně živější a navíc je cenově výhodný.

    Více na: https://www.auto.cz/za-volantem-nissanu-x-trail-s-novym-2-0-dci-trochu-rozpaky-100917

    Reagovat
  • X-Trail byl po dobu týdenního testování příjemným společníkem. Trvalo mi déle, abych se s ním trochu sžil a při prvních nemastných neslaných kilometrech jsem přemýšlel, jaké budou ty další, ale nakonec se ukázal v dobrém světle. Rozhodně není volbou pravověrných automobilových nadšenců, ale běžným řidičům jej lze s klidem na duši doporučit. Prostorný crossover jezdí suverénním dojmem a svou opravdu nízkou spotřebou paliva nabízí perfektní provozní náklady.

    Více na: https://templeofspeed.cz/nissan-x-trail-2-0-dci-zabava-rozbitych-okreskach/

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *