Nový Mercedes-Benz GLC dorazí v roce 2022. Použije prvky třídy C

Mercedes-Benz GLC se v aktuální generaci vyrábí od roku 2015, a tak je už nejvyšší čas na příchod nástupce. A ten se opravdu blíží, nový Mercedes-Benz GLC s interním označením X254 je podle zákulisních zpráv chystaný pro rok 2022. Co už o něm víme?

Sázka na mildhybridní čtyřválce

Zatím moc ne, protože automobilka s trojcípou hvězdou ve znaku si obvykle dobře hlídá svá tajemství. Leccos se ale dá už odhadnout. Dosavadní GLC (interně X253) jako náhrada za někdejší GLK zdůrazňuje svým jménem nejen svoji velikost (řadí se mezi středně velká SUV), ale také příklonnost k třídě C. A právě s její aktuální generací (interně W206) by nový Mercedes-Benz GLC měl mít mnoho společného.

Řeč je hlavně o nabízených motorech. Třída C v nejnovější generaci přezbrojila výhradně na čtyřválcové agregáty, což je charakter, který se nabízí také u GLC. I v jeho případě tak nabídka bude primárně postavena na mildhybridních čtyřválcích, k dispozici patrně bude i vícero plug-in hybridů, včetně těch s logy AMG. Na druhou stranu, některé zdroje uvádějí možnost nabídnutí alespoň vznětového šestiválce. U SUV totiž dává takový agregát smysl. Tak uvidíme…

Očekáváme každopádně benzinové patnáctistovky (125 kW a 150 kW) a dvoulitr (190 kW), stejně jako dvoulitrový turbodiesel (147 kW a 195 kW). Jeden z plug-in hybridů by pak měl nabídnout systémový výkon 230 kW z benzinového dvoulitru a elektromotoru. To jsou motory dostupné v technicky spřízněném C-Klasse, které by nové GLC mělo převzít. Standardem pro všechny motorizace bude devítistupňový automat. Většina derivátů pak zřejmě využije pohon všech kol. Samotná platforma nazvaná MRA každopádně využívá motory uložené vpředu podélně pohánějící zadní kola.

Nový interiér

Naopak design se podle všeho nijak zásadně nezmění. Záběry maskovaných prototypů naznačují zachování základní siluety, měnit by se tak měly jen detaily, zřejmě právě ve stylu třídy C. Žádná revoluční proměna se ani neočekává, GLC je dlouhodobě nejprodávanější SUV Mercedesu, za rok 2020 bylo dokonce nejžádanější model značky, když přeskočilo právě třídu C, a tak stylisté nemusejí nic zásadního měnit. Opět se pak očekává doplnění nabídky také o druhou karosářskou verzi, GLC kupé se sportovně střiženou siluetou karoserie.

Uvnitř se však objeví nová koncepce palubní desky jako u třídy C, tedy s vertikálně orientovaným displejem multimediálního systému MBUX druhé generace, s úhlopříčkou 9,5″ nebo 11,9″ podle verze. Digitální bude rovněž přístrojový štít.

Samozřejmostí bude ta nejmodernější technika. Infotainment bude možné aktualizovat z domova. Chybět by neměla ani rozšířená realita navigace, head-up displej promítající informace přímo na čelní sklo nebo hlasové ovládání.

Od Mercedesu třídy GLC je dnes odvozen také čistě elektrický model EQC. S ním automobilka počítá i nadále, do budoucna však využije zcela jiný technický základ než GLC. Nepoužije totiž už upravenou platformu z auta se spalovacím motorem, ale nově vyvinutou architekturu vyhrazenou modelům s elektrickým pohonem. Na nový Mercedes-Benz EQC si ale ještě nějakou dobu počkáme, dorazí někdy okolo roku 2025.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.