Nový VW Tiguan pro rok 2024 odhaluje interiér. Víme o něm skoro vše

Volkswagen Tiguan 2024

Volkswagen Tiguan je tu s námi už od roku 2007. Za tu dobu se stal klíčovou součástí modelové řady značky. V posledních letech byl dokonce z globálního pohledu nejprodávanější Volkswagen. Nyní se už rýsuje třetí generace tohoto kompaktního SUV. Nový Volkswagen Tiguan na trh dorazí na začátku roku 2024. Co už o něm víme? Už docela hodně, protože automobilka postupně odhaluje informace o něm.

Nový plug-in hybrid

Každopádně je jasné, že Tiguan třetí generace si v nabídce uchová spalovací motory. Volkswagen navíc dnes pracuje na nové generaci plug-in hybridu, s motorem 1.5 TSI a většími bateriemi pro dojezd až 100 km na jedno nabití, který by v nabídce nového Tiguanu pro rok 2024 neměl chybět. K dispozici mají být dvě výkonové varianty, s kombinovaným výkonem 148 kW, respektive 197 kW. Nově navíc jeden z plug-in hybridů zaujme pozici vrcholné motorizace, místo dnešního Tiguanu R s 2.0 TSI (235 kW).

Velká část nabídky motorizací pak zřejmě vsadí na mild-hybridní ústrojí, tudíž kombinaci spalovacího motoru s pomocným elektromotorem. Jistotou přitom je zachování motorů 1.5 TSI a 2.0 TDI pod kapotou. Nový Tiguan přitom bude dostupný výhradně s automatickými převodovkami (zřejmě ve formě dvouspojkového DSG). Potvrdil to magazínu Reportér PR českého zastoupení značky Volkswagen, David Valenta.

Technický základ příštího Tiguanu by měl být sdílen s Passatem B9, který zmíněný nový plug-in hybrid rovněž dostane. Stejnou techniku zřejmě dostane i Cupra Terramar, nové SUV španělské značky.

Spekuluje se také o příchodu odvozeného elektromobilu. Mohl by se jmenovat Volkswagen ID.Tiguan a dorazit by měl v roce 2026. Oproti Tiguanu se však elektrická verze zřejmě odliší vzhledem i technickým základem. ID.Tiguan by měl využít vylepšenou architekturu MEB Plus. Ta má znamenat tu nejnovější techniku, výbava tak má čítat HD LED Matrix světlomety či novou generaci adaptivního podvozku, s dvouventilovými tlumiči.

A co design?

Design využije některých stylistických prvků modelů rodiny ID. To platí také pro interiér, jehož koncepci odhalily první snímky. Objeví se v něm obří displej infotainmentu. Ten v závislosti na verzi bude mít úhlopříčku 12,9″ nebo dokonce 15″, přičemž bude volně stojící na vrchu středového panelu. Jinak řešený bude volant, který se po kritice opět konečně vrátí ke klasickým tlačítkům, místo dotykových ploch. Zajímavostí pak bude volič převodovky pod volantem, místo klasické pravé páčky.

Co se týče velikosti, rozměry budou víceméně zachovány s předchůdcem. Délka naroste o 30 mm na nějakých 4.786 mm. Rozvor 2.681 mm bude dokonce stejný jako u současné generace Tiguanu. Přesto konstruktéři zvětšili vnitřní prostor. Uvnitř má být více místa a kufr má nabídnout o 33 litrů větší objem, což by znamenalo hodnotu 648 litrů.

Místo Tiguanu Allspace Tayron

Jisté je v tuto chvíli ukončení prodloužené verze, u nás podávané jako Tiguan Allspace. Podle posledních zpráv místo něj přijde samostatný model, s osobitým jménem a svébytným designem. Zákulisní zprávy naznačují použití jména Tayron, které Volkswagen využívá již na čínském trhu.

Právě design nového Tiguanu je zatím velká neznámá, stejně jako jeho cena. Na jeho vzhled by každopádně měl mít vliv Jozef Kabaň, někdejší šéfdesignér Škody Auto, který se po epizodě u BMW v roce 2020 vrátil do koncernu VW Group, a to právě k jeho mateřské značce, kde do letoška pracoval jako šéfdesignér. Jeho cílem bylo údajně dělat vozy VW stylisticky zajímavější, a tak se možná dočkáme výraznějších mezigeneračních změn.

Nový Volkswagen Tiguan pro rok 2024 se už pečlivě testuje, premiéra se blíží, a tak v následujících týdnech a měsících bychom se o něm mohli dozvědět další informace. Výrobu pro Evropu by měl zajistit mateřský závod VW v domovském Wolfsburgu. K představení má dojít v září 2023. Krátce na to se dozvíme i české ceny.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *