Novinky

Jaká bude budoucnost SEATu? Možná se zbaví klasických aut

SEAT je dlouholetým členem koncernu Volkswagen Group, jeho součástí je španělská značka ještě déle než Škoda. Jenže v poslední době se stále častěji spekuluje o její další budoucnosti. I kvůli úspěchům osamostatněné značky Cupra se řeší, zda SEAT nezanikne, zvlášť, když o novinkách této značky se moc nemluví. A opravdu, z Martorellu zaznívají zprávy, že SEAT v následujících letech čekají zásadní změny.

Španělská značka se léta orientuje na mladé zákazníky, což má platit i do budoucna. Jenže preference mladé klientely se mění, ztrácí zájem o auta, na což chce reagovat právě i SEAT. Do roku 2030 se tak může zcela zbavit klasických automobilů ve své nabídce. Místo toho může nabídnout výhradně moderní řešení městské mobility, ať už elektrické skútry nebo městská minivozítka pro služby na sdílení aut. Naznačuje to alespoň zpráva britského Autocaru.

Vedení SEATu totiž řeší další směřování značky, respektive jakou roli bude v budoucnu hrát v nabídce VW Group, přičemž orientace na městskou mobilitu je jedním z možných řešení. Ostatně SEAT tuto cestu zkoumá už dnes. Na vybraných trzích SEAT nabízí elektrický skútr Mó, dlouho se mluvilo také o příchodu městského mikrovozítka Minimó. Potenciální konkurent Renaultu Twizy se ve formě konceptu představil v roce 2019, další realizaci ale utnula pandemie koronaviru. Myšlenka je ale pořád na stole a SEAT může takové auto nabídnout. Automobilka totiž pracuje na projektech týkajících se nové mobility, jako je sdílení aut.

Zatím je však jisté, že budoucnost SEATu ve stávající podobě je zajištěna do roku 2030. Firma potvrdila, že v současnosti probíhá vývoj nových generací modelů Ibiza, Arona a Leon, které budou až do konce tohoto desetiletí i nadále nabízeny s externě nabíjitelnými hybridními pohony a spalovacími motory.

Co chystá sesterská Cupra?

Nová orientace SEATu se rýsuje i kvůli tomu, že značka v tuto chvíli nemluví o žádných chystaných novinkách. Zatímco jiné značky koncernu VW Group čile pracují na rozšiřování nabídky do budoucna klíčových elektroaut, SEAT minimálně do roku 2026 takové auto zatím nenabídne.

Naopak sesterská značka Cupra nejen na tomto poli výrazně expanduje, letos debutoval crossover Tavascan, pracuje se i na malém elektroautě Raval nebo na modelu Terramar jako náhradě za Atecu. To nástupci sesterského SEATu Ateca se zatím ani nemluví, zatímco Škodu Karoq s tou samou technikou nahradí elektrický Elroq.

Důvodem toho všeho je zřejmě i fakt, že Cupra je obchodně úspěšnou značkou, která navíc díky svému prémiovému nádechu vydělává. Naproti tomu na dostupné modely zaměřený SEAT může mít v následujících letech problém, kvůli cenově nákladným elektrovozům nemusí být výdělečný.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *