Recenze: Líbivý kombík od Peugeotu nově přijíždí jako hybrid. A je to pro něj dnes ten nejvhodnější motor

Peugeot 308 SW GT Hybrid 145 2025

Elektrifikace vládne evropskému trhu s novými automobily. Kombinace spalovacího motoru s elektromotorem různé úrovně pomáhá vykrýt nedostatky obou jednotek, a tak se nabídka různých hybridů rychle rozšiřuje. Konkrétně koncern Stellantis expanduje se svým hybridním tříválcem, který nasazuje napříč nabídkou. Dočkal se ho i kompaktní kombík Peugeot 308 SW.

Design: Pořád elegán

Současná generace Peugeotu 308 debutovala už v roce 2021, na jejím designu byste to však ani nepoznali. Auto působí pořád svěže, jakoby ani nestárlo.

Peugeot 308 SW je zkrátka elegán, a to i v jinak obyčejném bílém laku. Praktičtější verze tak za mě pořád platí za jeden z nejhezčích kompaktních kombíků na trhu. Líbí se mi hlavně záď s nízkými koncovými světly, přední partie jsou výrazné, díky nápadnému retro logu ve výrazné masce chladiče. Právě i díky tomuto emblému dnes Peugeot působí honosněji než kdy dřív, což podtrhují i loga na předních blatnících.

Interiér: Materiály hezké, ale co ten prostor?

Toto se podepisuje také na kabině, protože Peugeot dnes sází na obzvlášť hodnotně působící interiéry svých aut. Použitým materiálům i jejich zpracování zkrátka nelze nic vytknout.  

Pro Peugeot dnes už typickou koncepci i-Cockpit s vysoko umístěným přístrojovým štítem a malým volantem se navíc za ta léta povedlo obstojně vyladit. Díky tomu se i se svojí vyšší postavou za volantem srovnám pohodlněji než v některých jiných Peugeotech s tímto řešením a pořád vidím na všechny zobrazované informace. Pořád to však není samozřejmost pro každého, manželka, s postavou nižší, si stěžuje, kolik údajů jí věnec volantu zakrývá. Zkrátka tak doporučuju všem zájemcům si nejprve 308 pečlivě vyzkoušet, zda vám bude posaz vyhovovat. To platí u každého auta, u Peugeotu však obzvlášť.

Infotainment má moderní grafiku a díky displeji s detailním rozlišením krásný obraz. Stejně tak kvalitní obraz má parkovací kamera. Samotné reakce systému jsou však spíše pomalejší, občas trvá, než se načtou všechny funkce. Líbí se mně však možnost individualizace zobrazení, včetně dotykových ploch na středovém panelu (tzv. i-Toggles) – každý si tak zde nastaví přímý vstup pro funkce, co potřebuje. Kdo by si pak s tím nevěděl rady, s nastavením pomůže šikovný videomanuál. Šikovnou funkcí je i zobrazení cen paliva u okolních čerpacích stanic.

Za volantem se sedí komfortně, vrcholná sedadla s masážní funkcí jsou obzvlášť pohodlná. Výhled do stran každopádně poněkud omezují silnější A-sloupky.

Kia Ceed SW GT-Line 1.5 T-GDI 7DCT 2023

Recenze: Kia Ceed SW 1.5 T-GDI DCT GT-Line (2023)

Kompaktní kombíky jsou na českém trhu nadále pro větší část klientely volbou číslo jedna. A není divu, pořád to jsou …

Co se pak týče prostornosti, tak na zadních sedadlech je to v rámci kategorie kompaktních kombíků spíše průměr. Dospělý už tu zkrátka moc místa nemá. A to má kombi o znatelných 57 mm delší rozvor než hatchback.

To se zavazadlovým prostorem budete náramně spokojeni. Udává parádní objem 608 litrů, není tak zmenšený jako v případě plug-in hybridu nebo elektrické verze, které se musejí kvůli bateriím a s tím souvisejícím chybějícím prostorem pod dvojitou podlahou smířit s objemem 548 litrů. Využitelnost kufru navíc zvyšují pravidelné tvary. Šikovný je i háček na nákupní tašky nebo snadné sklápění zadních sedadel páčkou. Vytknout lze snad jen menší detail, a to že po sklopení sedadel není výsledná ložná plocha zcela rovná, byť bez schodu.

Motor: Hybrid dnes jako nejlepší volba

Nabídka motorů pro Peugeot 308 SW v roce 2025 odpovídá současné módě, respektive nutnému přizpůsobení podmínkám evropského trhu a jeho regulí. K dispozici je tak elektrický model s výkonem 115 kW, plug-in hybrid s šestnáctistovkou a elektromotorem o kombinovaném výkonu 133 kW, dnes už klasický turbodiesel 1.5 BlueHDi o výkonu 96 kW a právě testovaný Hybrid 145.

Kia Ceed kombi

Nejlepší kombi v roce 2025: Zaručené tipy pro oblíbenou kategorii

Vozy kombi jsou na českém trhu léta populární kategorií. A vlastně není divu, málokteré jiné auto nabídne takovou porci praktičnosti, …

Jde o Stellantisem postupně vylepšované pohonné ústrojí, které kombinuje přeplňovaný benzinový tříválec 1.2 PureTech o výkonu 100 kW s pomocným elektromotorem o výkonu 15,6 kW, šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou a 48V lithium-iontovou baterií s kapacitou 890 Wh (užitečná 432 Wh). Kombinovaný výkon činí v tomto případě 107 kW.

V koncernu Stellantis se mu říká mild-hybrid, de facto jde však o full-hybrid. Vůz totiž zvládá krátké úseky výhradně na elektřinu, jde ale o opravdu krátké úseky, a tak jde spíše o řešení podobné hybridům Subaru než těm od Toyoty.

V aktuální nabídce jde přitom za mě o to nejlepší ústrojí, které pro Peugeot 308 SW můžete pořídit. Charakteristicky jadrný zvuk tříválce sice nezapře, je však pořád kultivovanější než turbodiesel, přitom nabízí podobně nízkou spotřebu – ostatně i ta udávaná činí 5,0 l/100 km v kombinovaném cyklu, což je stejná cifra jako u 1.5 BlueHDi. V praxi dlouhodobě jezdíte za 6,5 l/100 km, na okreskách klidně za 5 l/100 km.

Oproti plug-in hybridu a elektromobilu je navíc hybrid o dost levnější a s větším zavazadelníkem. Elektrické kombi e-308 SW logicky překonává i dojezdem. Díky 52litrové palivové nádrži se akčního rádiusu bez nutnosti tankovat bát nemusíte.

Dynamika odpovídá papírovému výkonu, pro tento typ automobilu typické cílové klientele plně stačí. Na šestistupňovém dvouspojkovém automatu je pak znát, že na něm konstruktéři Stellantisu neustále pracuje. Jeho chování je už hladší než u prvních modelů s tímto pohonným ústrojím.

Jízdní vlastnosti: Komfortní i jistá

Jízdním vlastnostem vlastně není co vytknout. Peugeot 308 SW je francouzsky komfortní, zároveň však dostatečně jistým automobilem. Nebojí se ani rychlejšího tempa, karoserie se v oblouku nijak nenaklání, podvozek na nerovnostech nebouchá. Šum od pneumatik ale bývá slyšet, auto je totiž poměrně náchylné na povrch pod koly. Na to by se blížící se facelift měl myslet. Naopak motor je slušně odhlučněn.

Kia Ceed SW GT-Line 1.5 T-GDI 7DCT 2023

Hodně prostoru za málo peněz? Tohle jsou ta nejlevnější kombi v ČR. Nabídka se zužuje, kombíky za dobrou cenu ale pořád najdete

Kombi jsou mezi českými zákazníky notně populární segment, dlouhodobě tak patří mezi nejprodávanější auta na trhu. Trendy doby se ale …

Sdílet článek:

Peugeot 308 SW Hybrid 145: Základní technická data

MotorHybrid 145
Rok2025
Objem motoru (ccm)1199
Kombinovaný výkon (kW)107
Točivý moment (Nm)230
Převodovka6DS
Maximální rychlost (km/h)210
Zrychlení z 0-100 km/h (s)9,3
Spotřeba paliva – kombinovaná dle WLTP (l/100 km)5,0
Teoretický dojezd (km)1040
Emise CO2 – kombinované dle WLTP (g/km)112
Hmotnost provozní/užitečná (kg)1510/500

Peugeot 308 SW: Další recenze

Peugeot e-308 SW GT 2024

Recenze: Peugeot nově nabízí elektromobil pro populární typ českých chalupářů. Kombi e-308 SW má však svá omezení

Elektromobilita je trend expandující napříč různými segmenty. Jedna důležitá kategorie však dlouho zůstávala mimo hledáček výrobců, kompaktní kombíky. Elektropohon moc …
Peugeot 308 SW GT 1.2 Puretech 2023

Test: Peugeot 308 SW GT 1.2 PureTech (2023)

Peugeot 308 jsem v jeho současné generaci vyzkoušel už několikrát. Jeho nabídka je nicméně tak různorodá, že jsou na trhu …
Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDi GT 2022

Test: Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDi GT (2022)

Kompaktní kombíky dnes nadále patří mezi nejžádanější automobily na trhu. Ostatně není divu, pro rodiny nebývá lepšího auta – větší …

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *