Novinky

Vrátí se Renault Avantime? Možná jako Austral kupé

Renault chce v blízké budoucnosti kompletně proměnit svoji nabídku velkých modelů. Přitom hodlá využít slavných jmen ze své historie. Další na řadě je návrat názvu Renault Avantime, vyplývá to alespoň ze zákulisních zpráv.

„Jméno bude použito pro budoucí kupé SUV značky, které bude brzy odhaleno,“ cituje svůj zdroj francouzský magazín L’argus. Ten automobil byl vzhledem ke své koncepci dosud přezdívaný Renault Austral kupé. Půjde totiž o SUV-kupé postavené právě na bázi Australu, o jehož příchodu se dlouhodobě mluví. Nebude se přitom jednat o nástupce úspěšné Arkany, ale o jejího většího bratra.

Nové SUV kupé segmentu D je chystáno pro rok 2024, první fotografie bychom mohli spatřit už letos. Už dříve automobilka naznačila siluetu novinky prvním zveřejněným snímkem. Renault přitom zároveň potvrdil, že je auto vyvíjené ve spolupráci s jihokorejským Samsungem, který se ostatně postará také o jeho produkci – dnes konkrétně vyrábí pro Renault modely Arkana a Koleos. Právě velký Koleos nové SUV kupé nepřímo nahradí, spolu s již odhaleným Espace, které je se svým sedmimístným interiérem praktičtějším bratrem chystaného SUV-kupé.

S Espace by pak novodobý Avantime mohl sdílet paletu motorů. K dispozici by tak mohl být nový tříválcový hybrid o výkonu 147 kW. Ten zahrnuje tříválcový přeplňovaný benzinový motor o objemu 1,2 litru s výkonem 96 kW a dva elektromotory.

Originální Avantime

Původní Renault Avantime se vyráběl mezi lety 2001 až 2003. Šlo o nezvyklý crossover kombinující prvky kupé a MPV, sám výrobce mu říkal „coupéspace“. Vedle samotné koncepce vůz z pera designéra Patricka Le Quémenta zaujal chybějícími B sloupky a nezvyklým dvojitým mechanismem otevírání dveří.

Automobil pro Renault vyráběla firma Matra, což nakonec ovlivnilo i krátký životní cyklus. Když se společnost rozhodla ukončit produkci aut, Renault neměl kde jinde vůz vyrábět – kvůli složité produkci. A tak raději výrobu Avantimu ukončil, po pouhých dvou letech. A tak ani nakonec nedošlo na chystaný facelift. Pravdou ale je, že vůz nebyl ani moc obchodně úspěšný – za jeho kariéru nevzniklo ani 9.000 kusů. Přesto díky nezvyklé koncepci si Renault Avantime získal řadu fanoušků, díky čemuž se toto jméno může vrátit na scénu, byť v jiné podobě než kdysi.

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *