Nový Renault Mégane E-Tech Electric za rohem. Elektrický Mégane vyráží na silnice

Renault dal loni konceptem Mégane eVision najevo, že připravuje kompaktní crossover s elektrickým pohonem, který rozšíří modelovou řadu Mégane. Nyní už se takový automobil rýsuje, první prototypy vozu nyní známého jako Mégane E-Tech Electric už vyrazily na silnice. K oficiálnímu představení má dojít na podzim.

V tuto chvíli Renault počítá s flotilou 30 automobilů, za jejichž volantem se budou střídat inženýři značky. Vozy poslouží k finálnímu ladění, stejně jako k dalším testům.

Automobilka už zveřejnila první snímky těchto prototypů, které už odhalují finální siluetu sériového automobilu. Ta opět potvrzuje, že vůz známý též jako MéganE bude mít hodně blízko loňskému konceptu. Ostatně už tehdy výrobce mluvil o tom, že design je z 95 % hotový.

Z Mégane eVision by mohly vycházet i rozměry novinky, byť to není potvrzeno. Loňský koncept byl každopádně dlouhý jen 4,21 metru, což je méně než obvyklý průměr segmentu. Byl pak 1,8 metru široký a 1,5 metru vysoký, rozvor náprav činil 2,7 metru. I přes kompaktní rozměry však auto bude chtít nabídnout velkorysý vnitřní prostor, čemuž pomůže právě elektrický pohon.

Netradiční kamufláž

Novinka se nicméně zatím logicky ukrývá pod vrstvou kamufláže. Ta je netradiční, protože její vzor se skládá ze souboru čar kopírujících nové logo automobilky. Toto maskování vytvořené společností Renault Design využijí všechny předsériové vozy. Dříve zveřejněné snímky pak potvrdily zachování zadních partií z konceptu Mégane eVision. Rozdílem každopádně bude nové logo Renaultu, které automobilka začíná užívat. Interiér pak využije opticky propojených displejů.

Nový Renault Mégane E-Tech Electric je založen na nově vyvinuté alianční platformě CMF-EV přizpůsobené automobilům s elektrickým pohonem. Sdílet ji bude třeba s Nissanem Ariya. Je vybaven elektromotorem o výkonu 160 kW a baterií o kapacitě 60 kWh, která podle normy WLTP umožňuje ujet až 450 km. Jeho výrobu bude mít na starosti závod v Douai.

Připravovaná novinka má být rozšířením modelové řady Mégane, nikoliv náhradou za některý ze stávajících modelů. Od Mégane se spalovacími motory se přitom odliší nejen svým technickým základem a pohonem, ale také stylem. Elektrický crossover segmentu C je přitom součástí plánovaného rozmachu Renaultu v oblasti elektrovozů i větších aut. Do roku 2025 hodlá uvést 14 modelů, z nichž sedm bude mít čistě elektrický pohon. Výrobce již potvrdil, že výstavní premiéra Mégane E-Tech Electric dojde na zářijovém autosalonu IAA v Mnichově.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají pro svoji lepší funkčnost soubory cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít