Dnešní doba přeje elektromobilům, a tak jednotlivé automobilky postupně rozšiřují nabídku takových vozidel. Elektroauta tak pomalu míří i do dostupnějších segmentů. Právě na cenově dostupná auta se orientuje také Suzuki, které však elektromobil zatím v Evropě neprodává. Loni odhalený koncept Suzuki eVX ale dokazuje, že se to změní. Nyní se už rýsuje jeho sériová verze.
V roce 2023 představený koncept Suzuki eVX je totiž vize městského SUV s elektrickým pohonem, s jehož výrobou značka opravdu počítá. Suzuki přiznalo, že takové auto nabídne globálně, prodávat by se tudíž mělo i v Evropě. Uvedení je plánováno na rok 2025. Koncept se nicméně prezentoval už na na Auto Expo 2023 v indickém Dillí, což potvrzuje, že se s elektroautem počítá také pro Indii, kde tento typ vozidel se má postupně také rozvíjet. Právě v Indii se navíc automobil bude vyrábět.
Prezident Suzuki na tiskové konferenci v rámci Auto Expo 2023 řekl: „Jsem potěšen, že mohu představit eVX, náš první globální strategický elektromobil. V Suzuki Group je řešení globálního oteplování prioritou, proto mimo jiné podporujeme řadu celosvětových opatření ke snížení emisí skleníkových plynů. Suzuki hodlá i nadále nabízet kvalitní produkty svým zákazníkům po celém světě s tím, že je přizpůsobí podmínkám, ve kterých budou vozidla využívána.“
Suzuki eVX je 4.300 mm dlouhé, 1.800 mm široké a 1.600 mm vysoké. Délkou tak odpovídá dnešní generaci modelu S-Cross. Obdobně velká by měla být i sériová verze.
Čtyřkolka i moderní technika
Exteriér vozu je navržen tak, aby byl okamžitě rozpoznatelný jako SUV značky Suzuki. Kromě toho si klade za cíl přenést dědictví značky, tj. pohon všech kol, do nové elektrické éry a poskytnout tak skutečný zážitek z jízdy v SUV.
Výsledné auto bude vyvinuto ve spolupráci s Toyotou. Ta představila v roce 2023 koncept Urban SUV, který je tvarově eVX nápadně podobný. Oba sériové vozy sobě budou mít hodně blízko, budou se i společně vyrábět.
Suzuki již potvrdilo, že počítá s pohonem všech kol také u elektroauta. Co se týče techniky, má jít o pokročilé řešení v rámci kategorie bateriových elektrovozů.
Konkrétně v případě konceptu je použit akumulátor s kapacitou 60 kWh. Ten má zajišťovat dojezd až 550 km na jedno nabití, v tomto případě nicméně hovoříme o hodnotě podle indické metodiky MIDC. Jaké parametry nabídne sériová verze, si zatím počkáme, stejně tak, jaké budou ceny a zda si vůz uchová jméno Suzuki eVX.