Hyundai chystá další rozšíření své řady elektrických modelů IONIQ. Po crossoveru s retro stylem IONIQ 5 dorazilo v roce 2022 čtyřdveřové kupé IONIQ 6. Pro konec roku 2024 je pak chystaný model Hyundai IONIQ 9, který bude velké SUV. Světu se představí co nevidět, a tak už o něm leccos víme.
Novinka se světu poprvé představila v roce 2021 ve formě konceptu 7. I proto se sériové verzi dlouho říkalo IONIQ 7. Letos však vyšlo najevo, že auto nakonec použije označení Hyundai IONIQ 9. Možná i proto, že využije shodný technický základ jako již prodávaná Kia EV9. Navíc IONIQ 9 zastřeší nabídku bateriových elektromobilů značky Hyundai, a tak bude sloužit jako vlajková loď této elektrické řady.
Koncept Seven však je pro devítku pořád důležitý v tom, že poprvé naznačil tvary budoucího modelu. Nyní zveřejněná upoutávka dokazuje, že minimálně silueta přímo naváže na tři roky starý koncept.
Hyundai o designu tvrdí, že tvarové řešení je u konceptu Seven podřízeno funkci. Vůz se navíc odvažuje odchýlit od tradičního designu éry spalovacích motorů. Konkrétně to mají zdůrazňovat takové prvky jako nízká přední hrana kapoty, aerodynamická linie střechy nebo dlouhý rozvor s délkou 3,2 metru.
Zajímavostí je pak to, že oproti ostatním zástupcům řady IONIQ se novinka značně odliší. Spojujícím prvkem řady však bude osvětlení definované parametrickými pixely, tedy již charakteristickým prvkem, uvedeným již na crossoveru IONIQ 5.
Jaká nová auta přijdou v roce 2025? Velký přehled auto novinek
Interiér konceptu Seven je podle automobilky inspirován prémiovou a individualizovanou atmosférou luxusu a ještě více zdůrazňuje inovace již představené v modelu IONIQ 5. Vnitřní výbava rovněž vsadí na trvale udržitelné materiály, ztvárnění má pak reagovat na měnící se požadavky zákazníků.
Základem IONIQu 9 se pak stane architektura E-GMP přizpůsobená automobilům s elektrickým pohonem. Oproti IONIQu 5 však bude novinka větší, což bude znamenat také větší baterie. Očekává se, že nabídnou kapacitu 99,8 kWh jako v sesterské Kie EV9.
S ohledem na použitý technický základ se pak očekávají ty nejmodernější prvky, jako možnost dobíjení externích zařízení z baterií automobilů nebo superrychlé nabíjení stejnosměrným proudem o výkonu až 350 kW. Případně ještě více. Podobně kapacita baterií se očekává na úrovni IONIQu 5, tedy nějakých 72,6 kWh, případně opět více. Projektovaný dojezd činí přes 483 km.
Hyundai nový IONIQ 9 patrně představí na nadcházejícím autosalonu v Los Angeles, který se koná na konci listopadu. Prodávat se patrně začne v roce 2025.