Hyundai IONIQ 6 (2022-)

Hyundai IONIQ 6 je čtyřdveřové kupé střední třídy s elektrickým pohonem, které debutovalo v roce 2022. tehdy se stalo druhým sériovým zástupcem čistě elektrické řady IONIQ. Následovalo po crossoveru IONIQ 5, vedle IONIQu 6 má přijít ještě velké SUV IONIQ 7.

Auto opticky navazuje na koncept Prophecy z roku 2020. Velikostně odpovídá modelu Sonata, sedanu střední třídy nabízeném třeba na severoamerickém trhu. Novinka je dlouhá 4.855 mm.

Sama automobilka tvrdí, že IONIQ 6 je atraktivním čistě elektrickým modelem s čistými, jednoduchými liniemi a ryze aerodynamickými tvary. Designéři značky Hyundai pro tento styl používají označení Emotional Efficiency (emocionální efektivita). Vede k ultra nízkému součiniteli aerodynamického odporu vzduchu, pouhých 0,21. Ten zajišťují digitální zpětná zrcátka, aktivní klapky, minimální spáry, stejně jako elipticky tvarovaný a křídlem inspirovaný spoiler s wingletem, uspořádání zadní partie připomínající záď lodě nebo speciální prvky na obou stranách zadního nárazníku.

Udržitelná kabina

Kabina byla zase navržena dle motivu Ethical Uniqueness (etická jedinečnost). Prim tu hrají hlavně trvale udržitelnými materiály.

Přístrojová deska s modulárními dotykovými displeji nese 12“ obrazovku informačního a zábavního systému s kompletní nabídkou dotykového ovládání a 12“
digitální panel sdružených přístrojů. Středová konzola připomíná svým ztvárněním most a poskytuje velkoryse dimenzované a praktické odkládací prostory. Zajímavostí je pak odstranění tlačítek na vnitřní straně dveří. Současně tím vzniklo i více místa pro odkládací prostory.

Volitelná relaxační komfortní sedadla vpředu umožňují pohodový odpočinek jednoduchým nastavením jejich sklonu. Všechna sedadla jsou navíc specificky koncipována pro elektromobily. V porovnání s konvenčními modely jsou přibližně o 30 procent tenčí, a poskytují tak cestujícím více prostoru.

Dlouhý dojezd

Základem je platforma E-GMP, stejně jako IONIQu 5. Ta je přizpůsobena výhradně elektrickému pohonu, což se projevuje třeba na ploché podlaze uvnitř.

Verze se sadou akumulátorů o kapacitě 77,4 kWh přitom umožní spolu s aerodynamicky tvarovanou siluetou a s tím související nízkou spotřebou elektrické energie dojezd na jedno nabití 614 km, což je nakonec ještě o 4 km více, než byla předběžná hodnota podle metriky WLTP. Aerodynamika je údajně nejlepší ze všech modelů Hyundai.

K dispozici ale budou i menší baterie s kapacitou 53 kWh. Ty budou kombinovány s pohonem zadní nápravy, zatímco u většího akumulátoru bude možné vybírat mezi zadokolkou a čtyřkolkou. Vrcholné provedení s pohonem všech kol přitom dosáhne výkonu 239 kW.

Hyundai IONIQ 6: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4855 x 1880 x 1495 x 2950 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: ?
  • Výroba: 2022-

DB

David Bureš je vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *