Test: Kia Sportage 1.6 T-GDI PHEV 4×4 Top (2022)

Kia Sportage PHEV 2022

Kia Sportage léta patří mezi nejpopulárnější SUV na českém trhu, dokonce patří mezi vůbec nejprodávanější auta v Česku. Přesto Kia u nové generace nevsadila na jistotu, ale aktuální Sportage proti předchůdci zásadně změnila, a to hlavně z hlediska designu. Jak se tyto změny povedly? A jaká dnešní Kia Sportage je?

Jestliže předchozí Sportage mnohým připomínala Porsche Cayenne, novinka leckomu evokuje UFO. Styl s atypickými světlomety s motivem bumerangu je hodně futuristický a zcela jiný než u předchůdce.

Kabina nemá chybu

Velký krok dopředu Sportage udělala v interiéru, který si nezadá s těmi nejlepšími na trhu. Použité materiály působí hodně luxusně, skvělé je také zpracování. Luxusní nádech zdůrazňují také detaily, jako je rychlé vyhřívání volantu, zpětné kamery ve zpětných zrcátkách pomáhajících s mrtvými úhly, detailní obraz parkovací kamery, který je výtečný i za tmy, nebo detailní rozlišení obrazovky infotainmentu. Právě multimediální systém je šikovný, s množstvím informací a zajímavými funkcemi (např. zapnutí rádia jen ro posádku vpředu). Navíc je personalizovaný, dlaždice menu lze upravit dle svého uvážení. Jen reaguje pomaleji. Zajímavý je pak dotykový panel doplňující dotykovou obrazovku, dle přepnutí ovládající klimatizaci, nebo rádio.

Samotná kabina je vzdušná, díky vpředu ukotvenému čelnímu sklu a nízké palubní desce, kvůli níž se pocitově sedí vysoko. Místa je přitom hodně i na zadních sedadlech. Jen sedák zadní lavice je ukotven poměrně nízko, což pro dospělého není tolik pohodlné. Kufr plug-in hybridu s objemem 540 litrů je pak spíše akorát, než nějaký obří prostor.

Povedený hybrid do zásuvky

Kiu Sportage jsem testoval s plug-in hybridním pohonem, s kombinovaným výkonem 195 kW, který kombinuje benzinový čtyřválec 1.6 T-GDI s elektromotorem a šestistupňovým automatem. Pohonné ústrojí je víc než silné, sladění obou motorů nemá chybu, stejně tak změna převodu je hladká a odhlučnění spalovacího motoru příkladné.

Co se týče spotřeby paliva, ta se jako u jiných plug-in hybridů odvíjí od stavu nabití baterií pro elektromotor. Ta dlouhodobá se ohybuje kolem výtečných 6,5 l/100 km, což je pěkná hodnota vzhledem k velikosti tohoto kompaktního SUV. Ve městě si po vybití akumulátoru Kia Sportage řekne o 8 l/100 km, klidně i o 5 l/100 km, když je doprava volná. Kolem osmilitrové hranice se spotřeba pohybuje i na dálnici, přes 10 l/100 km se dostanete jen při hodně ostrém tempu.

Toho se Sportage nebojí, jízdní vlastnosti jsou slušné, přesto je znát, že se Sportage nejlépe cítí při poklidnějším tempu. Podvozek je skvěle naladěn, i na rozbitých silnicích komfortní, od zadní nápravy se neozývají žádné hlučné rány. Kia navíc myslí i na terénní charakter SUV, když Sportage nabízí i několik terénních módu usnadňující jízdu mimo zpevněné silnice. Naopak údaje o spotřebě elektrické energie v EV režimu auto naopak neukazuje.

Další recenze modelu Kia Sportage

Marián:

Možná vypadá jak UFO, ale rozhodně si jí zamilujete. Má úžasný interiér, s logicky využitým dotykovým ovládáním, který je zároveň až neskutečně luxusní a dostatečně prostorný, s dostatečně velkým kufrem. Auto nadchne i odhlučněním a komfortním podvozkem.

Vít Kolář

Byl by hřích nenapsat, jak jsem z auta nadšen. Auto jsem pořídil jako rodinné, sice nemá největší kufr, ale to vnímám jako jediné mínus. Interiér působí luxusně, auto vypadá nadčasově, bomba je velký displej multimediálního systému. Parkovací čidla jsou docela citlivá, reagovala mi i na sníh. Má super parkovací kamery, boží je i boční kamera při spuštění blinkrů. Fakt jsem ohromen.

Dominik Parajka

Kia Sportage 1.6 T-GDi Hybrid 2022: Plusy: originálny dizajn, praktické riešenia v priestore zadných sedadiel, napriek hybridnému pohonu veľký kufor, príjemné predné sedadlá, výborná ergonómia ovládania, dizajnovo krásne zvládnutý interiér, vyvážené jazdné vlastnosti, skvele naladený hybridný systém, dobre fungujúce Matrix LED svetlomety, Mínusy: menej pohodlná lakťová opierka vo dverách (s otvorom slúžiacim ako madlo dverí), lane assis sa aktivuje vždy po naštartovaní, aj keď bol predtým deaktivovaný

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *