Nabídka aut s plug-in hybridním pohonem se v uplynulých měsících výrazně rozšířila. Plug-in hybridy tak zamířily i do menších kategorií, mnohé pak už nejsou těmi sportovně laděnými variantami s vysokým výkonem, díky spolupráci spalovacího motoru a elektromotoru, ale hrají spíše na tu ekologickou notu. Díky tomu tak tyto tzv. hybridy do zásuvky najdeme i v cenově dostupnějších kategoriích. Jaký je však ten vůbec nejlevnější plug-in hybrid na českém trhu?
I na podzim 2023 jím zůstává městské SUV Renault Captur, jehož plug-in hybridní varianta se spoléhá na netradiční kombinaci atmosférické benzinové šestnáctistovky s dvěma motory a unikátní multimódou převodovku, s elektronicky ovládanou zubovou spojkou, s dvěma stupni pro elektromotor a čtyřmi pro spalovací motor. S tímto ústrojím prodávaným jako E-Tech Plug-in Renault Captur aktuálně vyjde na 738.000 korun, a to ve verzi Techno. Nutné je však zdůraznit, že je dostupná jen ze skladových zásob. Brzy na trh totiž dorazí modernizovaná verze Capturu, která ještě cenami může zahýbat.
Mezi nejlevnější plug-in hybridy v Česku patří i Capturův bratr, Mitsubishi ASX, se základní cenou plug-in hybridu ve výši 860.950 korun.
Tohle jsou ty nejlevnější plug-in hybridy na českém trhu*:
Model | Verze | Spalovací motor | Celkový výkon (kW) | Výbava | Základní cena (Kč) |
---|---|---|---|---|---|
Renault Captur | E-Tech Plug-in | 1.6 SCe | 117 | Techno | 738.000 |
Mitsubishi ASX | PHEV | 1.6 SCe | 117 | Intense+ | 869.950 |
MG HS | EHS | 1.5 TGI | 190 | Emotion | 855.940 |
Opel Astra | PHEV | 1.6 Turbo | 133 | Edition | 889.990 |
Mitsubishi Eclipse Cross | PHEV | 2.4 MIVEC | 138 | Inform | 894.960 |
SEAT Leon hatchback | e-Hybrid | 1.4 TSI | 150 | FR | 909.900 |
Peugeot 308 | Hybrid 180 | 1.6 PureTech | 133 | Active Pack | 911.800 |
SEAT Leon ST | e-Hybrid | 1.4 TSI | 150 | FR | 929.900 |
Hyundai Tucson | PHEV | 1.6 T-GDI 4×4 | 195 | Comfort | 939.990 |
Peugeot 308 SW | Hybrid 180 | 1.6 PureTech | 133 | Active Pack | 940.000 |
Škoda Octavia | iV | 1.4 TSI | 150 | Ambition | 944.900 |
Škoda Octavia Combi | iV | 1.4 TSI | 150 | Ambition | 984.900 |
Kia Ceed SW | PHEV | 1.6 GDI | 104 | Premium | 969.980 |
Volkswagen Golf | PHEV | 1.4 TSI | 150 | Style | 999.900 |
Citroën C5 Aircross | PHEV | 1.6 PureTech | 133 | You | 970.000 |
Peugeot 408 | PHEV | 1.6 PureTech | 133 | Active Pack | 1.016.500 |
Kia Xceed | PHEV | 1.6 GDI | 104 | Premium | 1.019.980 |
Opel Grandland | PHEV | 1.6 Turbo | 165 | Grandland | 1.019.990 |
Komu pak městské SUV nevyhovovalo, mohl si ústrojí Capturu dlouho pořídit také pro kompaktní Renault Mégane. Jeho plug-in hybridní variantu byste ale v aktuálním ceníku hledali marně. Už dříve z nabídky vypadl plug-in hybridní hatchback, později stejný osud čekal i odvozený kombík.
Rozhodně zajímavou cenovou nabídkou je SUV MG HS. Tento plug-in hybrid o kombinovaném výkonu 190 kW kombinuje benzinový přeplňovaný čtyřválec 1.5 T-GDI s elektromotorem a bateriemi s kapacitou 16,6 kWh pro dojezd až 52 kilometrů v čistě elektrickém režimu. Aktuálně je dostupné za 855.940 korun, čemuž napomáhá i blížící se facelift. Hezkou cenovku nadále nabízí i Hyundai Tucson PHEV za 939.990 korun.
Plug-in hybridy do milionu
Některé plug-in hybridy však v posledních měsících zdražily, což platí jak pro Škodu Octavii iV nebo SEAT Leon e-Hybrid, tak třeba pro Kiu Ceed SW PHEV. Pořád se však tyto kombíky vejdou do milionu.
Mezi nejlevnější plug-in hybridy se vejdou i další kompaktní SUV, Hyundai Tucson, Opel Crossland nebo Mitsubishi Eclipse Cross.