Volkswagen Golf Sportsvan (2014-2020)

Volkswagen Golf Sportsvan 2017

Volkswagen Golf Sportsvan je kompaktní pětimístné MPV vyráběné německou automobilkou mezi lety 2014 a 2020. Jednalo se o součást modelové řady sedmé generace Golfu, která na trh vstupovala na trh jako nástupce modelu nazvaného Golfu Plus. V době premiéry šlo o nejmenší MPV v nabídce Volkswagenu, stojící pod Touranem a Sharanem. V roce 2020 pak výroba skončila bez přímého nástupce, v rámci klesajícího zájmu evropských zákazníků o MPV.

Oproti předchůdci měl vůz přilákat mladší klientelu, což už zdůrazňoval nový přídomek Sportsvan, místo Plus. Auto ale také vsadilo na ostřejší rysy, v rámci tehdejšího designérské stylu značky. Sportovnější vizáž pak dále zdůraznila v roce 2015 uvedená verze R-Line. Koncepce modelu vyplňujícího mezeru mezi kombíkem Golf Variant a plnohodnotným MPV Touran nabízejícím až tři řady sedadel nicméně zůstala zachována.

S délkou 4.338 mm byl vůz mimochodem o 134 mm delší než předcházející Golf Plus. Rozvor se pak mezigeneračně natáhl o 105 mm. I proti soudobému Golfu Variant pak byl o 50 mm delší.

Interiér myslel hlavně na variabilitu a vnitřní prostor. Sedělo se i díky vyšší stavbě vzpřímeněji než u běžného Golfu, nechyběla ani posuvná zadní lavice v rozsahu 180 mm.

Technický základ poskytla modulární platforma MQB, sdílená s ostatními karosářskými verzemi Golfu sedmé generace. Na rozdíl od nich však byl pro Golf Sportsvan dostupný výhradně s pohonem předních kol. Čtyřkolka pro něj nabídnuta nebyla. Podvozek se nicméně podobně jako u jiných sedmičkových Golfů lišil zadní nápravou podle výkonu motoru. Slabší deriváty měly vzadu torzní příčku, silnější pak víceprvkovou nápravu.

Postupná změna nabídky

Na český trh vůz vstupoval s nabídkou čtyř motorů. Ty benzinové zahrnovaly čtyřválce 1.2 TSI (ve verzích s 63 kW a 81 kW) a 1.4 TSI (92 a 110 kW). Z turbodieselů tu byly 1.6 TDI (81 kW) a 2.0 TDI (110 kW). Kromě základní dvanáctistovky byla za příplatek dostupná dvouspojková převodovka, sedmistupňová, pro naftový dvoulitr šestistupňová. V roce 2015 pak přibyl i benzinový tříválec 1.0 TSI pro úspornou verzi BlueMotion.

V roce 2017 se však v rámci tehdejšího faceliftu nabídka motorizací proměnila. Dvanáctistovku po vzoru dalších koncernových aut nahradil nový tříválec 1.0 TSI ve verzích 63 kW a 81 kW, přičemž silnější verze od roku 2018 posílila na 85 kW. Místo čtrnáctistovky zase přišel nový čtyřválec 1.5 TSI, ve variantách s 96 kW a 110 kW. Turbodiesely 1.6 TDI (81 kW) a 2.0 TDI (110 kW) sice zůstaly, šlo však o jejich novou generaci se vstřikováním močoviny.

Modernizace tehdy upravila i vzhled. Poznávacím znakem se stal ostřeji navržený přední nárazník. Jiné byly též světlomety, za příplatek nově diodové místo xenonových. Uvnitř se zase za příplatek objevila nová dotyková obrazovka infotainmentu s úhlopříčkou 9,2 palce.

Volkswagen Golf Sportsvan se začal sériově vyrábět v únoru 2014 v domovské továrně značky ve Wolfsburgu. Zde vůz vznikal až do svého konce v polovině roku 2020, kdy Golf Sportsvan skončil bez přímé náhrady v rámci nástupu osmé generace Golfu. Ta už byla nabídnuta výhradně jako pětidveřový hatchback a kombi. Vedle Sportsvanu tak skončila i třídveřová verze.

Volkswagen Golf Sportsvan: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4379 x 1844 x 1316 x 2550 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 498-585 litrů
  • Výroba: 2014-2020 (Wolfsburg, Německo)

Ohodnoťte VW Golf Sportsvan i vy, v komentářích pod článkem

3 thoughts on “Volkswagen Golf Sportsvan (2014-2020)

  1. Volkswagen Golf Sportsvan i po letech dokazuje, že je povedeným autem. Je skvělým důkazem, že z hlediska praktičnosti na MPV crossovery či SUV zkrátka nemají – takhle prostorný interiér prostě nenabídnou.

    Facelift měnil jen to, co bylo potřeba – modernější infotainment odpovídá době, nové motory jsou reakcí na emisní normu Euro 6c. Nově nabízenou patnáctistovku s 96 kW můžeme pochválit, síly má dostatek a je příjemně odhlučněná. A ani ta spotřeba není špatná.

    Sportsvan tak i nadále můžeme doporučit, a to přestože cena není zrovna podbízivá. Za kvalitní celek si ale zkrátka musíte zaplatit.

    Více na: https://www.auto.cz/vw-golf-sportsvan-1-5-tsi-96-kw-i-s-novym-motorem-vytecny-123358

  2. + Příkladné obestavení vnitřního prostoru, prostorná, vzdušná a variabilní kabina, slušné svítící LED světla (dodávané po faceliftu), intuitivní infotainment, pěkné materiály uvnitř, příjemný a úsporný motor 1.5 TSI, příkladné odhlučnění motoru, poctivé manuální řazení, jisté jízdní vlastnosti, bohatá základní výbava
    – Slabší odhlučnění podvozku, obecně vyšší ceny, spíše průměrný kufr, silnější A sloupky omezují výhled do stran

  3. Golf Sportsvan je hodně povedené rodinné auto, které v sobě kombinuje téměř dokonalost „klasického“ Golfu a praktičnosti MPV. Z Golfu, tedy auta, které nemá téměř žádnou slabinu, si bere vše podstatné, tedy výborný podvozek s jistými jízdními vlastnostmi, slušnou paletu motorů, dobrou výbavu, intuitivní ovládání v klasické „hardwarové“ podobě 7. generace Golfu, které zvlášť vynikne, když poté přesednete do 8. generace Golfu, kde musíte nad vším přemýšlet. Co se týče praktičnosti přibyla vyšší stavba auta, která nepůsobí tak násilně jako u předchozího Golfu Plus a přináší vzdušnost a prostor, zvětšil se rozvor, tedy i prostor pro cestující, dále přibyla praktická posuvná zadní lavice, která zvyšuje variabilitu, případně sklopné sedadlo spolujezdce, a rovněž se zvětšily různé odkládací prostory. Osobně dávám přednost Sportsvanu před Golfem Variant. Někdo může namítnout, že Variant musí mít lepší jízdní vlastnosti díky nižšímu těžišti, ale stejně málokdo dokáže jet na hranici možností daného auta, takže není co řešit. Sporstvan je jasnou volbou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *