Citroën C3 Aircross (2017-)

Citroën C3 Aircross 2017

Citroën C3 Aircross je malé městské SUV vyráběné francouzskou automobilkou od roku 2017, kdy se vůz stal nepřímým nástupcem malého MPV C3 Picasso. Automobilka touto změnou reagovala na pokles zájmu zákazníků o malá MPV a naopak rostoucí prodeje malých SUV.

Design automobilu vychází z konceptu C-Aircross představeného v roce 2017, navrhoval jej tým šéfdesignéra Citroënu Alexandra Malvala. Navazuje na styl malého hatchbacku C3 třetí generace, s nímž sdílí řešení extravagantní přídě s rozdělenými světlomety. Podobný je rovněž interiér. Na rozdíl od C3 však postrádá vzduchové kapsy airbump, naopak tu je zajímavý designový prvek v podobě „žaluzií“ v zadních bočních okénkách.

Originální design doplňuje i pestrá nabídka barev, v době premiéry Citroën dokonce mluvil o 85 různých barevných kombinacích (osm barev karoserie, tři barvy střechy, čtyři barevné pakety s kontrastními detaily). Interiér se pak snaží být praktický skoro jako malé MPV, proto nechybí posuvná zadní lavice v rozmezí 150 mm.

Základem auta je platforma PF1 sdílená se soudobou C3 nebo SUV Opel Crossland X, po jehož boku se Citroën C3 Aircross vyrábí ve španělské Zaragoze. To znamená, že k dispozici je výhradně pohon předních kol, čtyřkolku pouze supluje systém Grip Control, který umí nastavit elektroniku v pěti režimech pro co nejlepší trakci na různých druzích povrchu.

Nabídka motorů v době premiéry zahrnovala benzinové tříválce 1.2 PureTech ve verzích s 60 kW a 81 kW a turbodiesel 1.6 BlueHDi ve variantách se 73 kW a 88 kW. V průběhu let se ale portfolio změnilo, tříválec 1.2 PureTech se zbavil základního derivátu a naopak nabídl silnější provedení s 96 kW. Naftovou šestnáctistovku zase nahradil modernější turbodiesel 1.5 BlueHDi se 75 kW, respektive 88 kW.

Dospělejší tvář

Pro rok 2021 se pak Citroën C3 Aircross dočkal modernizace. Jestliže doposud sázel na originální mladistvou tvář, v rámci faceliftu se chtěl stát dospělejším. Řešením přídě navázal na motiv z konceptu CXperience, který již dříve užila modernizovaná C3 a soudobá C4. Uvnitř se zase objevil devítipalcový displej multimediálního systému místo sedmipalcového nebo komfortní sedačky Advanced Comfort dříve uvedené v C4 Cactus.

Změnily se i možnosti individualizace. Citroën nově hovořil o 70 možných kombinacích. Laků karoserie už bylo dostupných jen sedm, kontrastní střechu pak bylo možné vybrat pouze z černé a bílé, k dispozici však stále byly čtyři různé pakety barevných doplňků.

Lehce měnila se i nabídka motorů, když základní 1.5 BlueHDi posílil na 81 kW.

Citroën C3 Aircross: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4150 x 1760 x 1640 x 2600 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 410-520 litrů
  • Výroba: 2017- (Zaragoza, Španělsko)

6 thoughts on “Citroën C3 Aircross (2017-)

  1. Citroën aktuálně razí nekonvenční styl, což platí také pro malé SUV C3 Aircross. Jenže co naplat, když design inspirovaný C3 na malém SUV nefunguje tak dobře jako u malého hatchbacku. Aircross zkrátka z některých úhlů vypadá poněkud otyle. Své zastánce ale auto pořád má a ti ocení i netradiční detail v podobě žaluzií na zadních bočních okénkách. Na rozdíl od C3 je pak uvnitř více místa, a to i díky posuvné zadní lavici. Sedadlo spolujezdce je navíc za příplatek sklopné, a tak lze uvnitř převážet až 2,4 metru dlouhé předměty. Právě vnitřní prostor souvisí s celkovým charakterem pohodáře. Aircross je zkrátka hlavně o komfortu, v zatáčkách se tak notně naklání, jenže proč byste s malým SUV měli pospíchat. Tříválec 1.2 PureTech je pak tradičně jadrnější, ve verzi s 81 kW má ale dost síly.

  2. + Nekonvenční styl, praktický interiér díky sklopnému sedadlu spolujezdce a posuvné zadní lavici, potentní tříválec 1.2 PureTech (81 kW), komfortní odpružení, atraktivní cenovka
    – Sedadla kvůli minimálnímu bočnímu vedení moc nepodrží, náklony karoserie v zatáčkách, příliš vysoko ukotvené sedadlo spolujezdce, pomalé načítání navigace

  3. Citroën C3 Aircross 1.2 PureTech 130 s automatickou převodovkou si zaslouží 6 z 10 hvězdiček. Jízda s ním je příjemná a v kategorii jde o nadprůměrně prostorné auto. Pokud hledáte klidný a praktický hatchback pro rodinu, určitě je dobrou volbou. Musíte však zkousnout otřesné ovládání klimatizace a fakt, že cokoliv jiného než klidná jízda je zde spíše nepříjemnou záležitostí.

    Více na: https://www.wikicars.cz/test-citroen-c3-aircross-1-2-puretech-130-at-prakticky-hatchback-na-chudach/

  4. Citroën C3 Aircross 1.2 PureTech 130 ve mně vzbuzuje rozporuplné dojmy.
    + dostatek prostoru uvnitř, pohodlné široké sedačky, lehké řízení, hluboký kufr, dostatek místa vzadu na nohy (dobře vytvarované přední sedačky zezadu), vysoký posez (ale spolujezdec sedí příliš vysoko, nelze dát níž), vysoká střecha
    – hlučné na dálnici, chybí tlačítko start-stop (ovládání přes displej), nehladký automat, nepohodlný podvozek, pouze parkovací čidla

  5. Citroën C3 Aircross 1.2 PureTech 130 C-Series (2022)

    Malá SUV jsou důležitým trendem posledních let, a tak se jejich nabídka značně rozrostla, díky čemuž je dnes značně různorodá. Mezi ty cenově dostupnější modely léta patří Citoën C3 Aircross, který lákavou cenovku kombinuje s avantgardním stylem. Co dalšího tento model nabízí?

    Citroën proslul netradičně tvarovanými vozy, přičemž C3 Aircross mezi ně bez diskuze patří. Po faceliftu z roku 2021 se vůz sice stal dospělejším, přesto jeho styl nadále rozděluje názory. Chápu, že avantgardní příď nesedne každému, C3 Aircross je ale originální a už na první pohled vystupuje z davu. To lze dále zdůraznit individualizací vzhledu různými barevnými doplňky.

    Interiér použitými materiály či zpracováním dává najevo důraz auta na dostupnou cenovku, opět je však originální. Potěší i jeho vzdušnost, třeba díky velkému čelnímu oknu kombinovanému s rovnou palubní deskou. Na tom je znát, že Aircross nahrazuje někdejší malé MPV C3 Picasso.

    Líbí se mně i velké kapsy v předních dveřích, kam se vejde dvojice lahví. Pochvalu zaslouží rovněž sedačky, pohodlné a široké, čemuž pomáhají minimální bočnice. Vysoké ukotvení pak usnadňuje nastupování. Bez bočnic je i zadní lavice. Nad hlavou tu díky vysoké střeše má dost místa i dospělý, prostor pro kolena pomáhají zvětšit vykrojená přední sedadla.

    Displej infotainmentu se v rámci faceliftu zvětšil, nadále přitom vůz sází na dotykové ovládání, přes displej tak vypnete třeba i start-stop. Naopak vypínání hlídání jízdních pruhů má samostatné tlačítko.

    Zavazadelník je veliký, hluboký, s pravidelným tvarováním i háčky (byť jednoduchými) na nákupní tašky.

    Naladění auta odpovídá komfortnímu charakteru typického pro Citroëny. Platí to jak pro nastavení podvozku, tak pohonného ústrojí. Tříválec 1.2 PureTech 130 s 96 kW už má dost síly, naladění automatu nicméně myslí hlavně na komfort. Změna převodu je hladká, při popojíždění však automat občas lehce cukne. Hladce ale řadí i při manuální volbě převodu. Co se týče spotřeby, pohybuje se obvykle kolem šesti, sedmi litrů.

    C3 Aircross je typický houpavý Citroën, který se při průjezdu obloukem naklání a jehož příď při brzdění klesá. Také podvozek je měkký, což bohužel znamená, že si jeho jednoduchá zadní náprava občas na nerovnostech bouchne. Lehké je i řízení, s dlouhým převodem. Ukazuje se nicméně, že C3 Aircross je primárně auto do města, na dálnici už je slyšet šum okolního větru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *