Citroën 2CV, alias legendární Kachna, je nepochybně nejznámější model této francouzské značky. Levné vozítko vyráběné dlouhá léta mezi roky 1948 až 1990 pomohlo motorizovat Francii i další státy. Nyní by se po letech mohlo vrátit na scénu, s podobnou osobností jako vždycky.
Píše to britský magazín Autocar, který naznačuje návrat legendární Kachny v roce 2028. To bude původní 2CV slavit 80 let od svého představení na pařížském autosalonu v říjnu 1948. Novinka by přitom mohla debutovat na stejné akci.
Autocar toto tvrdí na základě informací od nejmenovaného manažera značky, podle něhož je vůz v počáteční fázi vývoje. Návrat Kachny přitom nevylučuje ani sám šéfdesignér značky Pierre Leclercq, který nicméně zdůrazňuje nutnost zachování filozofie.
Citroën věří, že zákazníci chtějí jednoduchá auta. Nová C4 tak bude konkurencí pro Dacii
Ta by měla být zachována, protože moderní Citroën 2CV by opět měl být cenově dostupný automobil. Francii by pak tentokrát měl pomoci elektrifikovat, o budoucí 2CV se totiž mluví jako o elektromobilu. Citroën se tak zřejmě inspiroval konkurenčním Renaultem a jeho 5 E-Tech, který je retro stylizovaným elektrovozem za zajímavou cenu.
Nový Citroën 2CV by nicméně měl spíše v hledáčku Dacii a jeho Spring. Byť se očekává, že by 2CV byla o něco větší než minivůz Dacie. V hierarchii nabídky značky by se vůz postavil pod C3, ať už velikostně či cenově.
Očekává se, že moderní Citroën 2CV využije jednoduchou techniku, zřejmě ve formě platformy Smart Car, uvedené už například v modelu Citroën C3. Architektura umožňuje zástavbu elektrických i spalovacích motorů, u nové 2CV se však očekává nasazení výhradně elektrického pohonu.
Nechme se překvapit, jak to ještě bude. Jak bylo řečeno, nový Citroën 2CV je v počáteční fázi vývoje, a tak se plány značky mohou ještě změnit. Třeba i kvůli tomu, jak se dnes ukazuje, že Evropané nemají o elektrovozy takový zájem, jak výrobci očekávali.