DS E-Tense Performace: Ukázka budoucnosti se supersilným ústrojím

Prémiová značka DS koncernu Stellantis věří v elektrifikovanou budoucnost. Postupně rozšiřuje nabídku plug-in hybridů a elektrovozů, s postupným cílem nabízet výhradně elektřinou poháněné automobily. Už od roku 2024 DS hodlá představovat jen auta s elektrickým pohonem. Součástí této strategie je i aktuálně představený koncept DS E-Tense Performance.

Jde totiž o elektromobil, který využívá znalostí DS z šampionátu elektrických monopostů. Pohon zajišťuje dvojice elektromotorů o celkovém výkonu 600 kW. Konkrétně ten přední poskytuje 250 kW a ten zadní dokonce 350 kW.

Specialitou je navíc silná rekuperace brzdné energie. DS sice kvůli bezpečnosti využívá konvenční brzdový systém, s kotoučovými brzdami, ten je tu ale jen pro případ nouze. Jinak se vůz spoléhá výhradně na rekuperaci brzdné energie. Rekuperovat umí právě až 600 kW.

Klíčovou součástí konceptu DS Performance jsou také baterie. Využívají zkušenosti DS ze světa Formule E, s tím, že na nich značka spolupracovala s firmou TotalEnergies, patřící pod křídla koncernu Saft. Uloženy jsou v kompaktním, karbon-hliníkovém kompozitním obalu navrženém DS, pro optimální rozložení hmotnosti mezi nápravami. Tvůrci zdůrazňují také inovativní chemii a chladicí systém pro články, odlišných od současných řešení, na nichž se podílela společnost Quartz EV Fluid.

DS E-Tense Performance ale ukazuje mnohé také z hlediska svého designu. Příď má odlišný výraz než dnešní modely DS, nová denní světla jsou pak neobyčejně tenká, dohromady je tvoří 800 LED. Vnitřek zase zdůrazňuje vysoký výkon konceptu, prostřednictvím volantu z monopostu Formule E nebo skořepinových sedadel.

Koncept bude jezdit

„Naším cílem je uplatnit zkušenosti získané ve Formuli E a odborné znalosti, které jsme získali z našich mezinárodních titulů, v projektu, který předpovídá vysoce výkonnému elektromobilu zítřka. Je to laboratoř, kterou budeme používat k analýze chování komponentů a k jejich vývoji s ohledem na budoucí výrobu. Cílem je také najít řešení pro snížení nákladů, usnadnit jejich výrobu a prozkoumat implementace v sériových modelech,“ říká o studii Thomas Chevaucher, ředitel DS Performance.

DS E-Tense Performance ale není jen stylistická studie. Automobilka zdůrazňuje, že vůz bude také jezdit. Za volant prototypu se během jízdních testů posadí i závodníci Jean-Éric Vergne a Antonio Felix da Costa. I to naznačuje, že prvky konceptu skutečně uvidíme i v sérii.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.