KatalogFord

Ford Ranger P703 (2021-)

Ford Ranger je středně velký pick-up americké značky představený v roce 2021 ve své čtvrté generaci pro mezinárodní trhy, s interním označením P703. Automobil vznikal za úzké spolupráce s potenciálními uživateli, a to rovnou jakožto globální model. Na stejném základu je tentokrát postaven i Volkswagen Amarok (druhé generace), který se odhalil s menším zpožděním.

Projekt nové generace Rangeru řídilo australské vývojové středisko Fordu. Jeho mezinárodní tým však spolupracoval s kolegy z celého světa, a to jak na zakomponování nejnovějších technických a bezpečnostních řešení, tak na konstrukci a testování podle nejpřísnějších standardů.

Robustní a praktičtější

Už robustní design ve stylu většího F-150 odráží podněty od zákazníků. Ford hovoří o výrazném a sebejistém vzhledu. Podobu předních partií tak definuje nová maska a světelný podpis ve tvaru písmene C, na který navazují i osobitě tvarovaná koncová světla. Poprvé u tohoto modelu jsou přitom užity maticové LED světlomety. Na bocích jsou patrné výraznější lemy blatníků, které vozu opticky udělují pevný postoj.

Zapracovalo se rovněž na korbě, která je i díky rozšíření karoserie širší. Vejde se sem tak i paleta. Přístup na korbu pak usnadňuje integrovaný schůdek za zadními koly. Nová je i odolná krytina ložné plochy z plastu. Přibyly i další uvazovací oka k zabezpečení nákladu, nechybí ani kotevní body pro upevnění krytu korby či dalšího aftermarketového příslušenství. Nnový systém dělících přepážek pak usnadňuje přepravu nákladu různého tvaru a velikosti.

Interiér pak pojatý ve stylu osobních vozů, a to díky prémiovým měkčeným materiálům. Dominuje mu na výšku orientovaná dotyková obrazovka multimediálního systému SYNC 4, do něhož se přesunulo část ovládání. V závislosti na verzi mají úhlopříčku 10,1″ nebo 12″. Digitální může být i přístrojový štít.

Nový podvozek

V útrobách nového Rangeru pak najdeme vylepšený podvozek. Rozvor náprav i rozchod kol se mezigeneračně zvětšily o shodných 50 mm. To zlepšilo přední nájezdový úhel i křížitelnost náprav. Posunutí zadních tlumičů pérování dále od podélné osy vozu zase zajistilo lepší komfort odpružení na silnici i v terénu.

Nová konstrukce přední části vytvořila v motorovém prostoru více místa pro nový šestiválcový motor a do budoucna umožní případnou zástavbu jiných typů pohonu. Spekuluje se například o příchodu plug-in hybridu. Zároveň přivádí více vzduchu k chladiči, který tak může účinněji regulovat teplotu motoru při jízdě s přívěsem nebo těžkým nákladem.

Čtyřválce i šestiválec

Pod kapotou se pak na vrcholu nabídky objeví vznětový vidlicový šestiválec o objemu tří litrů, přizpůsobený použití v pick-upu. Ranger nové generace se však bude vyrábět rovněž se vznětovým řadovým čtyřválcem 2.0 EcoBlue, a to v provedení s jedním (125 kW) i dvěma turbodmychadly (151 kW). „Bi-turbo“ je pak technicky propracovanější, dynamičtější volbou pro zákazníky, kteří chtějí vyšší výkon, ale stále potřebují zachovat příznivou spotřebu paliva. Na vrcholu běžné nabídky pak stojí turbodiesel 3.0 V6 EcoBlue se 176 kW, výhradně dostupný s desetistupňovým automatem. Ten je známý na severoamerickém trhu z luxusních SUV a pick-upu F-150.

Zákazníci se přitom budou moci rozhodovat mezi dvěma typy pohonu všech kol – elektronicky přiřaditelným (i za jízdy) a nově konstruovaným stálým pohonem. Případné vyproštění vozidla zapadnutého v terénu pak usnadní dvě velká vyprošťovací oka v předním nárazníku.

Vrcholný Ranger Raptor

Pár měsíců po představení debutoval v únoru 2022 také dopředu avizovaný Ford Ranger Raptor. Sportovní verze pick-upu vsadila na benzínový šestiválec 3.0 EcoBoost o výkonu 212 kW. Vedle sportovního vzhledu Raptor vsadil také na další úpravy.

Technicky vyspělý stálý pohon všech kol obsahuje elektronicky řízenou dvoustupňovou rozvodovku a uzávěrky předního i zadního diferenciálu. Elektronicky řízená výfuková soustava nabízí čtyři nastavitelné režimy zvuku pro různé provozní scénáře. Nechybí ani sedm přepínatelných jízdních módů a přepracovaný podvozek s tlumiči pérování Fox Live Valve.

Přichází plug-in hybrid

V roce 2023 pak debutoval plug-in hybrid, chystaný pro uvedení v roce 2025. Ten kombinuje zážehový motor 2,3 EcoBoost s elektromotorem a trakčním akumulátorem, výsledkem čehož má být dosud nejvyšší točivý moment pro tento vůz. Bližší specifikace zatím není známá, dojezd v čistě elektrickém režimu však má přesáhnout hranici 45 kilometrů. K dispozici bude pohon všech kol nebo palubní zdroj Pro Power Onboard pro nabíjení externího elektrického nářadí, pomocí zásuvek v nákladovém prostoru i v kabině, díky čemuž uživatelé na odlehlá místa nebudou muset vozit generátory elektrické energie. 

Výroba nové generace Rangeru se rozběhnula v první polovině roku 2022 v Thajsku a Jižní Africe. V Evropě zahájil Ford příjem objednávek na novou generaci Rangeru ve druhé polovině roku 2022 s tím, že první vozy budou evropským zákazníkům dodány začátkem roku 2023. Cílem je navázat na úspěchy předchůdce, který byl v Evropě nejprodávanější pick-up své kategorie.

Ford Ranger (P703): Základní technická data

  • Rozměry: Délka x šířka x výška x rozvor: 5350 x 1910 x 1886 x 3270 mm
  • Výroba: 2022- (Silverton, Jižní Afrika)

6 komentářů: „Ford Ranger P703 (2021-)

  • Ford Range Raptor 3.0 EcoBoost V6 TwinTurbo

    Když auto pojmenujete slovním spojení Ranger Raptor, musíte si být opravdu jistí tím, že vyrábíte výjimečný stroj. A Fordu se to povedlo, vlastně víc než to. Ranger Raptor je tak bláznivý, že ho řadím na absolutní vrchol. Na nezpevněných cestách jsem se bavil víc než se supersporty na okruhu. Jezdí bokem, skáče, řve, má dobré řízení, pohotově reaguje na plyn a po stisknutí pádla přeřadí rychleji než kdejaký sporťák. Navíc potěší útulným interiérem, povedenými sedadly i volantem a kvalitním audiem. Jde o jediné sériové auto na našem trhu, se kterým můžete odjet Rallye Dakar. Že je to nesmysl? Kdepak. Ford Performance s mírně upraveným Raptorem vyrazil na závod Baja 1000, což je jeden z nejnáročnějších offroad závodů planety.

    Nedostatky? Otravný volič automatické převodovky, která má moc převodových stupňů. Taky to není tak dobrý pracant jako běžné verze, navíc má špatný rejd. Jinak mě nic nenapadá.

    Hodnocení už je všem jasné. Pravděpodobně jde o nejzábavnější pick-up planety, kterému může zatopit snad jen dvojice Ford F-150 Raptor R a Dodge RAM 1500 TRX. Jestli si říkáte, že cena skoro 2 000 000 Kč je vysoká, nepochopili jste smysl Raptora, on by si totiž obhájil i vyšší částku. Zřejmě se právě díváte na nejlepší auto, jaké jsem v životě řídil.

    Více na: https://www.wikicars.cz/test-ford-range-raptor-3-0-ecoboost-v6-twinturbo-seriove-auto-na-rallye-dakar/

    Reagovat
  • Ford Ranger Wildtrak 3.0 EcoBlue V6 e-4WD
    Nedivím se, že Ford Ranger je nejprodávanějším pick-upem v Evropě, protože každá generace je něčím výjimečná. Nový Wildtrak 3.0 EcoBlue V6 e-4WD patří mezi nejlepší pick-upy na trhu. Nejenže je to drsný pracant, který se nezalekne těžkého terénu a pořádného nákladu, ale taky je to komfortní společník se silným motorem a hezkým interiérem, jenž s přehledem zastane funkci SUV. Po Raptoru jsem čekal zklamání, ale jen se ukázalo, proč ten je tak skvělý, má totiž parádní základ. A pokud nehledáte auto na zábavu, ale hlavně na běžné jezdění a k práci, Wildtrak s šestiválcem je dokonce lepší volbou, protože má výrazně vyšší užitečnou hmotnost a legálně utáhne mnohem těžší přívěs. Co mi vadí? Ovládání některých systémů přes titěrná tlačítka na displeji a ergonomicky tragické manuální řazení, ale nad tím se dá přimhouřit oko. Dokonce ani cena není přehnaná.

    Více na: https://www.wikicars.cz/test-ford-ranger-wildtrak-3-0-ecoblue-v6-e-4wd-drsny-delnik-i-manazer-v-obleku/

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *