KatalogFordS-Max

Ford S-Max Mk2 (2015-2023)

Ford S-Max je velké MPV americké značky, představené v roce 2015 ve své druhé generaci, které se s odkazem na užitou platformu někdy říká CD4. Stejně jako v případě předchůdce jde o sportovněji laděného bratra praktičtějšího a prostornějšího Fordu Galaxy. Jedná se o jedno z nejprodávanějších velkých MPV na evropském trhu.

Design navrhnul Claudio Messale se svým týmem, který navázal na tehdejší designérský styl značky Ford. Jednalo se o nejnovější evoluci jazyka Kinetic, s charakteristicky tvarovanou maskou chladiče, sportovně stylizované tvary poprvé naznačil stejnojmenný koncept z roku 2013. Sportovní styl ještě více zdůraznila později uvedená varianta S-Max ST-Line, naopak S-Max Vignale vsadil na luxus.

Ford S-Max Mk2 celkovým charakterem navazoval na první generaci, která se dokonce v roce 2007 stala evropským Autem roku. Jako „sportovní aktivní vozidlo“ tudíž zdůrazňoval nejen sportovní vizáž, ale také parádní jízdní vlastnosti a prostor až pro sedm cestujících. Rozvor sice zůstal zachován (změnil se o milimetr), S-Max se ale kvůli praktičnosti o 35 mm zvýšil. Na délku však měří o pět milimetrů méně než první generace.

Kombinace sportovnosti a praktičnosti

Základem se však stala nová modulární platforma CD4, vyvíjená podle strategie One Ford. S-Max ji sdílí nejen se soudobým Galaxy, ale také Mondeem nebo SUV Edge. Jízdní vlastnosti měla za úkol mimo jiné zlepšit nadstavba ESP přibrzďující v zatáčce vnitřní kola jako simulace samosvorného diferenciálu. Nové těsnící materiály zase měly vylepšit odhlučnění.

Motorová nabídka primárně vsadila na dvoulitrové jednotky, auto ale debutovalo i s benzinovým čtyřválcem 1.5 EcoBoost. Turbodiesely 2.0 TDCi pak postupně byly nahrazeny modernější řadou 2.0 EcoBlue. V nabídce nechybí ani pohon všech kol.

Na začátku 2021 se pak nabídka motorů opět měnila. Turbodiesel 2.0 EcoBlue ve verzích se 110 kW a 140 kW doplnilo zážehové hybridní provedení 2.5 Duratec Hybrid (140 kW). To se pak v průběhu roku 2021 stalo jedinou možností, kvůli flotilovým emisím.

Zatímco první generace S-Maxu se vyráběla v belgickém Genku, výroba druhé generace se kvůli snížení výrobních nákladů přesunula do španělské Valencie, která je největší továrnou Fordu mimo USA. Belgický závod totiž Ford uzavřel. Automobilka již oznámila, že výroba S-Maxu bude ukončena v dubnu 2023.

Ford S-Max: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor:  4796 x 1916 x 1655 x 2849 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 700 litrů (pětimístná konfigurace)
  • Výroba: 2015-2023 (Valencie, Španělsko)

Ohodnoťte Ford S-Max i vy, v komentářích pod článkem

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

5 komentářů: „Ford S-Max Mk2 (2015-2023)

  • + Hladce řadicí automatická převodovka u 2.0 TDCi (132 kW), skvělé odhlučnění, komfortní podvozek, široká nabídka výbavy, obří zavazadelník
    – Průměrná dynamika a vyšší spotřeba 2.0 TDCi (132 kW), vyšší pořizovací cena

    Reagovat
  • První Ford S-Max nás kdysi opravdu nadchl, což novince ztížilo pozici – už nemohla tolik překvapit jako předchůdce. S těžkým úkolem se ale poprala skvěle, byť po svém. Místo sportovní jízdy totiž vsadila na komfort. Druhá generace tak už nejezdí jako velké kombi, ale spíše jako velkoprostorové auto, proto bychom ho už nenazývali SAV jako Ford, ale klasicky MPV.

    Do zatáček se nevrhá s takovým nadšením a řidiče tolik nepobaví, místo toho se ale odvděčí perfektním komfortem a naprostým tichem na palubě, což jsou ve finále vlastnosti, které se od MPV obecně očekávají. S-Max je ale nutné brát ryze jako pětimístný automobil, do třetí řady se sice vcelku snadno nastupuje, nabízený prostor je ale minimální.

    Více na: https://www.auto.cz/ford-s-max-2-0-tdci-132-kw-vymekl-je-ale-stale-skvely-90723

    Reagovat
  • První generace Fordu S-Max pro mě byla kdysi jako zjevení. Takhle skvěle jezdící MPV jsem ještě nezažil. Druhá generace tak v tomto ohledu byla pro mě lehkým zklamáním, v souvislosti doby je pořád parádně jezdícím MPV, už to ale zkrátka není ono. S-Max II se přizpůsobil cílové klientele a vsadil více na komfort. Vlastně to ničemu nevadí, protože zákazníci to ve výsledku ocení více, část charakteru ale S-Max zkrátka ztratil. Jestli vám důraz na komfort vyhovuje, budete nadšeni, S-Max nabízí bohaté možnosti výbavy nebo skvělé odhlučnění. Počítejte ale s vyšší cenovkou a tím, že tohle MPV je primárně pro pět osob. Jestli chcete pravidelně využívat třetí řadu sedadel, poohlédněte se raději po větším Galaxy.

    Reagovat
  • Ford S-Max 2.0 TDCi (2018)

    Plusy
    dizajn so športovým charakterom
    obrovský kufor
    3 nezávislé zadné sedadlá nastaviteľné v širokom rozsahu
    priestranný a kvalitne spracovaný interiér
    príjemne naladené riadenie a podvozok
    vzhľadom na veľkosť auta super spotreba
    veľmi dobre vyladený pohon 4×4

    Mínusy
    miestami pomalšie reakcie displeja infotainmentu

    Více info a video na: https://dominiccars.sk/test-jazdenky-ford-s-max-2-0-tdci-2-gen/

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *