Novinky

Maserati Grecale dorazí v roce 2022. Nové SUV láká na mildhybrid

Maserati pokračuje ve své renesanci, s níž souvisí rozsáhlá obměna jeho nabídky. Po zcela novém supersportu MC20 dorazí nová generace GranTurisma, dostupná také ve formě elektromobilu, nebo nové SUV Grecale. O tom už automobilka odhaluje první informace. Co už o připravovaném Maserati Grecale víme?

Novinka v nabídce italského trojzubce nakonec dorazí v roce 2022. Původně se Grecale mělo představit už na jaře 2021, kvůli důsledkům pandemie koronaviru však automobilka premiéru postupně odsouvala. Nejprve na podzim 2021, následně až na jaro 2022. Vedení tento krok vysvětlilo tím, že by automobilka stejně neměla dostatek výrobních dílů, aby uspokojila očekávanou poptávku. Vedle startu sériové výroby se tak odsunula i samotná prezentace vozu.

Menší bratr Levante

Už dopředu však automobilka potvrdila, že Grecale nebude náhradou za stávající Levante, ale doplní ho v nabídce. Oproti SUV vyráběnému od roku 2016 se novinka prezentuje jako praktičtější a zároveň sportovněji orientovaný model, s ambicí být nejrychlejší a nejlépe akcelerující SUV své kategorie. Levante se proti tomu charakterizuje jakožto gran turismo pro dlouhé cesty.

Základem Maseratai Grecale se stane stejná platforma jako u Alfy Romeo Stelvio. Konkrétně má být novinka dlouhá 4.846 mm, široká 2.163 mm (včetně zrcátek) a vysoká 1.670 mm. Rozvor má činit 2.901 mm. Grecale tudíž bude menší než Levante, 5.003 mm dlouhé SUV s rozvorem 3.004 mm.

Design podle oficiálních snímků zamaskovaných prototypů naváže na supersportovní MC20. Na něj budou odkazovat třeba vertikálně orientované světlomety, jejichž tvar prozradily prototypy postupně shazující své maskování. Sama automobilka tvrdí, že exteriér bude sice sportovně laděný, nebude však ústupkem z hlediska vnitřního prostoru nebo komfortu. Interiér má pak vsadit na minimalismus s minimálním počtem tlačítek a moderní prvky. Poprvé v historii Maserati tu budou použity digitální hodiny. Chybět nebude ani dvojice obrazovek na středovém panelu, s úhlopříčkou 12,3″, respektive 8,8″. Další displej se objeví i vzadu, pro ovládání třízónové klimatizace.

Mildhybridní čtyřválec

Co se týče nabízených motorů, láká Maserati zatím na jediné pohonné ústrojí. Grecale dorazí jako mildhybrid, s přeplňovaným benzinovým čtyřválcem o objemu dvou litrů doplněným o elektrický systém s řemenem poháněným startér-generátorem a 48V baterií. Výsledkem má být výkon 221 kW a točivý moment 450 N.m. Maserati přitom zdůrazňuje, že elektrifikovaný pohon nesnižuje jen spotřebu paliva, ale také pomáhá sportovním výkonům. Konkrétně to má znamenat to, že čtyřválcové mildhybridní Grecale zrychlí z 0-100 km/h za 5,6 sekundy a pojede nejvýše rychlostí 240 km/h.

Standardem má být osmistupňový automat a pohon všech kol. Za příplatek bude dostupný i samosvorný diferenciál nebo vzduchový podvozek.

Mildhybridní čtyřválec každopádně v nabídce nezůstane osamocen. Maserati otevřeně mluví o nabídnutí i dalších agregátů. Které to budou, zatím nebylo potvrzeno, nabízí se však nový třílitrový šestiválec s dvěma turbodmychadly, stejně jako čistě elektrické provedení.

Maserati zatím pokračuje ve vývoji nového Grecale. Ten je opravdu pečlivý, automobilka hovoří o flotile více než 250 vývojových vozů, které mají jezdit nejen v domovské Itálii, ale po celém světě, mimo jiné v Japonsku, Číně, Spojených arabských emirátech, USA nebo Finsku. K oficiálnímu odhalení Maserati Grecale dojde 22. března 2022.

(vydáno 22. listopadu 2021 10:34, aktualizováno 16. února 2022 7:44)

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *