Populární malá Mazda se dočkala nezvykle velkého motoru. Takovou kombinaci na trhu už nenajdete, navíc za zajímavou cenu

Mazda CX-30 2.0 e-Skyactiv-G AT FWD 2024

Mazda si dělá ráda věci po svém. Zatímco jiní věřili downsizingu, zmenšovali motory a přidávali k nim turbodmychadla, japonská značka razila heslo objem ničím nenahradíš. Zatímco konkurenti rychle rozšiřují nabídku elektroaut, Mazda tento trend pojala střízlivě a takové portfolio expanduje jen velice pomalu. A nyní je zde další důkaz osobitosti Mazdy. Do malého městského SUV CX-30 modelového roku 2025 totiž osadila benzinový čtyřválec o objemu 2,5 litru!

Takový motor mezi městskými SUV je dnes opravdový unikát, vždyť jiné automobilky v tomto segmentu klidně sázejí na 1,2litrové (koncern Stellantis) nebo dokonce litrové (Ford, Škoda) tříválce.

Mazda CX-30 oproti tomu nově nabízí benzinový čtyřválec a přímým vstřikováním o objemu 2488 ccm, tedy o motor, vycházející z toho, který najdeme v odcházející Mazdě 6 generace GJ. V případě CX-30 je nicméně podladěn na výkon 103 kW a točivý moment 238 Nm. V šestce poskytuje 143 kW a 258 Nm. V CX-30 pro snížení spotřeby disponuje vypínáním válců i 48V mild-hybridním systémem.

Motor nazvaný 2,5 e-Skyactiv-G je dostupný výhradně s pohonem předních kol, lze však vybírat mezi šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou. CX-30 tak znovu dokazuje, že jde o řidičské SUV do města. Sama automobilka hovoří o strategii „správné velikosti motorů“.

Mazda CX-30 2.0 e-Skyactiv-G AT FWD 2024

Test: Mazda CX-30 2.0 e-Skyactiv-G Nagisa (2024)

Městská SUV jsou dnes tak populární, že Mazda jeden čas nabízela hned tři takové modely. Malou CX-3 doplňovaly o něco …

V rámci nabídky CX-30 jde navíc o nejlevnější variantu. Ceny 2,5 e-Skyactiv-G startují na částce 707.590 Kč, v případě manuálu ve verzi Prime-line. Jeho základní výbava zahrnuje 16″ litá kola, LED světlomety, infotainment s 10,25″ obrazovkou včetně kamery, kožený volant, manuální klimatizaci, head-up displej, sedm airbagů, zadní parkovací čidla včetně kamery nebo adaptivní tempomat, což jsou prvky, které budou leckomu stačit.

Mimochodem, kdyby vás nabídka tak velkého motoru v tak malému autě zaujala, vězte, že 2,5litr aktuálně pořídíte také v kompaktním modelu Mazda 3, a to jak pro sedan, tak pro hatchback.

2 thoughts on “Populární malá Mazda se dočkala nezvykle velkého motoru. Takovou kombinaci na trhu už nenajdete, navíc za zajímavou cenu

  1. Měl jsem nové auta Forda Fokus, Škodu Superb, Audi 6 Avant ,Mazda CX5 momentálně mám Mazdu CX60 Plug In Hybrid max spokojenost Syn Mazdu 3, Žena mazdu CX3 Mazdy bez jediného problému Audi výměna spojky v 60000 km a 121000 Km pak jsem ji prodal !Všechny auta byli a jsou v Benzinu

  2. Mazda CX30 malé městské SUV? Nepleteme si to s Mazdou CX3? Mazda CX30 má na délku 4,40 m, tedy stejně jako např. Škoda Karoq.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *