KatalogGLAMercedes-Benz

Mercedes-Benz EQA (2020-)

Mercedes-Benz EQA je kompaktní prémiový crossover s elektrickým pohonem, který německý výrobce luxusních vozidel představil v roce 2020. Jedná se o dalšího člena řady elektřinou poháněných automobilů EQ, v době premiéry šlo o jejího nejmenšího zástupce. Technický základ EQA sdílí s modelem GLA (konkrétně s jeho druhou generací s interním označením H247), který je nabízen se spalovacími motory a jako plug-in hybrid.

Design automobilu svoji siluetou navazuje na GLA, s nímž sdílí rozvor dlouhý 2.729 mm. Samotné detaily však odkazují na další modely rodiny EQ. To konkrétně znamená masku s centrálně umístěným logem výrobce nebo světla propojená vodorovným pásem, a to jak vpředu, tak vzadu. Vnitřku dominují obrazovky multimediálního systému MBUX, který je pro vůz standardem.

Specialitou je navigační systém s tzv. „elektrickou inteligencí,“ která při výpočtu nejrychlejší trasy zohledňuje i doby nabíjení. Na základě nepřetržitých simulací dojezdu se počítá jak s potřebnými zastávkami pro nabíjení, tak s dalšími faktory, například s topografií a počasím. Systém dokáže
dynamicky reagovat na různé změny, například v dopravní situaci nebo jízdním stylu řidiče.

Při návrhu se přitom dbalo hlavně na skvělou aerodynamiku, která má přispívat dojezdu, pro elektrovozy důležitý parametr. Vývoj aerodynamiky přitom probíhal čistě v digitálním prostředí, následná měření v aerodynamickém tunelu však potvrdila simulace, výsledkem čehož je součinitel aerodynamického odporu cx = 0,28. Čelní plocha A činí 2,47 m2. Mezi klíčová aerodynamická opatření patří zcela uzavřený systém regulace přívodu chladicího vzduchu v horní části masky chladiče, aerodynamicky optimalizované nárazníky, téměř kompletně uzavřená spodní část vozu nebo speciálně optimalizovaná aerodynamická kola.

Nabídne různé verze

EQA vstoupil na trh ve verzi EQA 250 s nejvyšším výkonem asynchronního elektromotoru 140 kW a normovaným dojezdem 486 kilometrů, díky akumulátoru s využitelnou kapacitou 66,5 kWh. Poháněná jsou přední kola.

Už předem však automobilka avizovala, že další varianty budou následovat. V květnu 2021 tak dorazily EQA 300 4Matic s výkonem 168 kW a pohonem všech kol a EQA 350 s 215 kW a čtyřkolkou. Oba deriváty si uchovaly akumulátor s kapacitou 66,5 kWh. Elektrickým pohonu všech kol Mercedes říká eATS. Dále se připravuje i verze s dojezdem více než 500 kilometrů podle metodiky WLTP.

Automobil se vyrábí po boku GLA v německém Rastattu, kde je jeho produkce odstartovala v roce 2020. Baterie produkuje závod v saské Kamenici. V roce 2020 se měl vůz i oficiálně představit, pandemie koronaviru spolu s potížemi s dodávkami baterií však jeho premiéru odsunuly na začátek roku 2021. Pro Čínu se Mercedes-Benz EQA vyrábí v Pekingu.

Mercedes-Benz EQA: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4463 x 1849 x 1620 x 2729 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 340 litrů
  • Výroba: 2020- (Rastatt, Německo)

Ohodnoťte Mercedes-Benz EQA i vy, v komentářích pod článkem:

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

2 komentáře: „Mercedes-Benz EQA (2020-)

  • Elektromobil v podání Mercedesu EQA 250 má už podle mého názoru smysl. Elektromotor s výkonem 140 kW poskytne parádní zátah a agilní chování, baterie s kapacitou 66,5 kWh zase zajistí už dostatečný dojezd. Potěší také komfortní charakter a pečlivé odhlučnění, méně už nepohodlná zadní lavice, kvůli vysoko umístěné podlaze, v níž se ukrývá akumulátor.

    V českém prostředí pak tradičně zůstává vyšší cenovka. Pokud ale hledáte kompaktní luxusní SUV s elektrickým pohonem, moc možností v tuto chvíli nemáte, snad jedině Lexus UX 300e. BMW iX1 teprve dorazí v roce 2022, Audi Q4 e-tron je pak větší.

    Více na: https://www.auto.cz/poprve-za-volantem-mercedesu-eqa-pohodlny-meda-na-elektrinu-139195

    Reagovat
  • + Slušný dojezd, parádní zátah elektromotoru už u základní verze EQA 250 (140 kW), perfektní odhlučnění, komfortní podvozek, povedený interiér, množství funkcí infotainmentu, slušný vnitřní prostor
    – Vyšší spotřeba elektrické energie, nepohodlná zadní lavice – nízko ukotvený sedák, těžkopádný design, ambientní osvětlení se leskne v čelním skle, nekomunikativní řízení

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *