Nová Honda Civic 11. generace (2021) se rýsuje. Opět dorazí jako Type R

Rok 2021 bude klíčový v oblasti kompaktních aut. Hned několik zástupců segmentu se dočká nová generace. Novinku chystá také Honda, v podobě modelu Civic. Ten pro modelový rok 2022 dorazí ve své již jedenácté generaci. Co o nové generaci modelu Honda Civic pro rok 2021 už víme?

Design

Design nové Hondy Civic automobilka naznačila již loňským prototypem, který měl blízko sériovému provedení. To se následně potvrdilo v dubnu 2021, kdy vůz ve formě sedanu oficiálně debutoval. Výsledkem byl minimalistický design, který byl evolucí předchozí 10. generace Civicu.

Tehdy se však ještě čekalo na debut hatchbacku. Ten se podle oficiálních zpráv představí 23. června s tím, že na premiéru zatím láká první upoutávka. Z ní moc patrné není, snad jen to, že tvar zádě připomene předchůdce a příď naváže na tvarové řešení sedanu. Naopak dřívější třídveřová varianta dostupná na severoamerickém trhu má kvůli nízkým prodejům skončit. Stejně tak se nepočítá ani s kombíkem, kdysi odvozeným od deváté generace.

Co se týče velikosti, zahraniční média informují obecně o zachování rozměrů stávající generace. U sedanu to platí, ten se mezigeneračně natáhl o nevýznamných 16 mm.

Interiér

Podoba interiéru hatchbacku logicky naváže na dříve odhalený sedan. Ta znamená sázku na aktuální trendy. Před řidičem bude umístěn digitální přístrojový štít, který doplní volně stojící obrazovka multimediálního systému, sedmipalcová nebo devítipalcová podle výbavy. Zbytek palubní desky bude řešen jednoduše, až minimalisticky.

Motory

Evropská nabídka motorů Hondy Civic jedenácté generace je zatím velkou neznámou. Jistotou je však fakt, že nový Civic je součástí plánů značky na elektrifikaci všech jejích klíčových modelů prodávaných v Evropě do roku 2022. Dojde tedy k nabídnutí hybridu, které by svým řešením mohlo navazovat na to v CR-V nebo Jazzu. Zda však pod kapotou bude pracovat atmosférický dvoulitr (jako v CR-V), nebo atmosférická patnáctistovka (jako v Jazzu), je zatím ve hvězdách. Stejně jako v CR-V by však měly pokračovat rovněž konvenční varianty, k výhradnímu nabídnutí hybridu jako v Jazzu zřejmě nedojde. V klíčové nižší střední třídě totiž Honda bude muset oslovit i zájemce, kteří takovou verzi nechtějí.

Na vrcholu nabídky pak bude opět stát sportovně stylizovaný derivát Honda Civic Type R. Ten podle dřívějších zpráv britského magazínu Autocar hybridem nebude, zřejmě použije další evolucí dnešního turbodmychadlem přeplňovaného benzinového dvoulitru. K výraznému navýšení výkonu nad dnešních 235 kW už ale asi nedojde, nejen kvůli emisním normám, ale kvůli limitům jen přední poháněné nápravy.

Výroba

Jestliže dnešní Honda Civic desáté generace se pro Evropu vyrábí v britském závodu Swindon, její nástupce se bude dovážet z Japonska. Honda totiž hodlá v červenci 2021 závod ve Swindonu uzavřít. Oficiálním důvodem je přehodnocení budoucí strategie značky, vliv ale patrně měl i odchod Velké Británie z Evropské unie. Zatím je potvrzeno to, že pro USA se bude hatchback vyrábět v americkém Greensburgu, ve státe Indiana. Sedan oproti tomu vzniká v kanadském Allistonu, v Ontariu.

Honda Civic XI hatchback se podle očekávání začne prodávat v druhé polovině roku. Někdy v té době by se nový Civic mohl dostat také do Evropy, vrcholný Civic Type R má následovat s několikaměsíčním zpožděním.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *