Nová Mazda CX-5 se rýsuje. Dostane šestiválec

Mazda CX-5 je z globálního pohledu nejprodávanější model této japonské značky, a tak je pro ni klíčovým vozem. Přesto se v Hirošimě nezalekli a pro příští generaci tohoto středně velkého SUV chystají zásadní proměnu. Zcela nová Mazda CX-5 pravděpodobně dorazí v roce 2022 a vsadí na úplně jinou techniku než dnes.

Už delší dobu se mluví o tom, že Mazda pracuje na nové generaci techniky pro svá auta, která v případě větších modelů využije koncepci s pohonem zadních kol. A právě tuto architekturu má využít i nová Mazda CX-5, podobně třeba jako nástupce Mazdy 6. Není přitom vyloučeno, že na zdůraznění této změny se nová generace tohoto SUV přejmenuje na CX-50.

Právě využití této nové architektury nedávno potvrdil šéf australského zastoupení Mazdy Vinesh Bhindi podle tamějšího serveru CarSales, který na nedávné prezentaci pro novináře rovněž uvedl, že nástupce dnešní CX-5 (KF) vyráběné od roku 2017 využije také nově vyvinutý řadový šestiválec.

„Mazda nadále investuje do vysoce účinných spalovacích motorů, s technologií SkyActiv-X, a do rodiny motorů nové generace s šestiválcem, které budou pohánět naše velké produkty nové generace, CX-5 a vyšší,“ prohlásil Bhindi.

Zachování turbodieselů i Skyactiv-X

Bližší detaily však o chystané technice Mazda stále nezveřejnila. Očekává se však zachování turbodieselů, které by nicméně měly doplnit taktéž hybridy. Jistotou je pak tedy rovněž nasazení agregátů rodiny Skyactiv-X kombinující charakter zážehových motorů i vznětových. Vedle zadokolky pak nová architektura logicky nabídne také pohon obou náprav. Co se týče nového šestiválce, mluví se o objemu tři litry nebo 3,3 litru.

Design má naopak navazovat na dnešní stylistický směr. Snímky maskovaných prototypů však naznačují použití nižších světlometů nebo méně dominantní masku. Celkový postoj pak má být nižší, až v duchu SUV kupé.

Zákulisní zprávy již dříve naznačily, že Mazda začne nové šestiválce vyrábět na začátku roku 2022, což by znamenalo, že nová CX-5 bude uvedena právě příští rok. Zřejmě na jaře, protože z automobilky zazněly zprávy, že do března 2022 nedojde k žádné klíčové prezentaci. Nechme se překvapit, už v následujících měsících bychom mohli vědět více.

DB

David Bureš je vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *