Nová Toyota Aygo X se rýsuje pro rok 2022. Dorazí osamocena

Toyota Aygo je pro japonskou značku klíčovým modelem pro získávání nových zákazníků. Jako dostupný model láká hlavně mladé, kteří v průběhu let postupně přesedají na větší modely značky. I proto se počítá s třetí generací, nová Toyota Aygo je chystaná pro rok 2022. Prodávat se bude jako Aygo X.

Přejmenování na Aygo X (X čtěte jako cross) automobilka oznámila na začátku října. Podle automobilky tento „nový model předznamenává rozšíření stále rostoucí nabídky crossoverů značky Toyota“, což potvrzuje dřívější zprávy o možné inspiraci vozy kategorie crossoverů. Dlouho přitom nebylo jisté, že značka opět použije označení Aygo. Několik měsíců totiž novinku nazývala pouze „novým vozem segmentu A.“

Toyota Aygo třetí generace se stejně jako předchůdci bude vyrábět v Česku, což firma oficiálně potvrdila už v červnu. Továrnu v Kolíně – Ovčárech známou dosud jako TPCA letos převzala plně pod svoji správu právě japonská automobilka, přejmenovala ji na TMMCZ a chystá její modernizaci i rozšíření. Aygo se tak bude v Kolíně nadále vyrábět, na rozdíl od Citroënu C1 a Peugeotu 108. Jejich výroba sice zatím pokračuje, po aktuální generaci však skončí. Další budoucnost v oblasti nejmenších aut v nabídce francouzské značky vidí zkrátka jinak, a tak Skupina PSA spolupráci s Toyotou v oblasti miniaut ukončila. Naopak japonský výrobce s Aygem nadále počítá, možná i proto, že z dlouhodobého hlediska bylo z kolínských trojčat prodejně nejúspěšnější. Odchod mnohé konkurence ze segmentu A navíc vytváří zajímavý obchodní potenciál.

Inspirace SUV?

Toyota si tak vyvíjí Aygo 3 plně ve své režii a podle svých představ. Ostatně i sama produkce v Kolíně léta probíhá podle filozofie japonské automobilky. Novinka tak nadále zůstane typickým miniautem, což potvrzují i první špionážní snímky zamaskovaných prototypů. V reakci na zákaznické trendy se však mluví o inspiraci populárními crossovery a SUV. Cílem je dle výrobce „nabídnout sebejistý kompaktní crossover, jedinečný ve třídě minivozů“.

To naznačoval i koncept Aygo X-Prologue představený v březnu 2021. Ten měl naznačit další vývoj miniauta Toyoty, přičemž jde právě o vůz inspirovaný světem crossoverů. Pokud nové Aygo bude z toho konceptu opravdu vycházet, můžeme se těšit na obdobně řešenou záď jako dosud, avšak zcela nově pojatou příď.

Technickým základem se stane platforma TNGA ve verzi GA-B, jak automobilka oficiálně potvrdila už v březnu 2021. Architekturu vyvinutou pro malé automobily bude sdílet s modelem Yaris, po jehož boku se Aygo bude v Kolíně nově vyrábět. Ročně chce Toyota v Evropě vyrábět více než 500.000 s touto platformou, což má rozložit vývojové náklady. Vedle Ayga a Yarisu ji použije také malé SUV Yaris Cross.

Kolínská produkce Yarisu má začít během letošního roku. Ve srovnání s Yarisem však bude použita kratší verze architektury, pro zachování velice kompaktních rozměrů.

Dorazí Aygo Hybrid?

Právě s Yarisem by měl být nadále sdílen i jeho základní atmosférický tříválec 1.0 i-VVT, který už najdeme v dnešní nabídce Ayga. Čistě elektrickou verzi Toyota odmítá. Aygo chce nadále hrát roli dostupného auta, což elektrický pohon vylučuje, tedy minimálně prozatím.

Naopak velice pravděpodobný je příchod Toyoty Aygo Hybrid. Flotilové emise se vždy hodí snížit a Toyota už je v této oblasti natolik silná, že nákladným (ale úsporným) pohonným systémem může oslovit i v segmentu A. příchod hybridu ale Toyota zatím oficiálně nepotvrdila, zatím hovoří jen o čistě spalovacích verzích.

Více se o novém Aygu dozvíme již během následujících týdnů. Nová Toyota Aygo X se sice začne prodávat až v roce 2022, k jejímu představení však dojde již na začátku listopadu 2021.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *