Toyota Corolla je stálicí v nabídce japonské značky, však je za dveřmi už 13. generace tohoto kompaktního modelu. Nová Corolla má dorazit v roce 2026, přičemž už nyní automobilka odhaluje její koncept. Na letošním tokijském autosalonu představená studie naznačuje, že se Corolla v nové generaci může zásadně změnit!
Zatím však není jisté, zda prezentovaná studie skutečně ukazuje podobu budoucí Corolly. „Uvidíme, co se stane. S pozitivní reakcí z výstavy, proč ne? Není to mimo realitu. Mohlo by to být uvěřitelné,“ říká nejasně designér Toyoty Lance Scott. Přiznává však, že design je pro dnešní zákazníci mnohem důležitější než býval před 10 lety, a tak Toyota musí nabídnout auto, které se bude líbit.
Pro Toyotu přitom půjde nadále o klíčový model, úspěšně prodávaný po celém světě. I proto dle Scotta Corolla nadále zůstane Corollou, neposune se tedy do světa prémiové kategorie, ani zásadně nezmění koncepci. Nadále se přitom počítá s tím, že budou nabídnuty tři karosářské varianty, cílené na různé trhy a klienty. Pětidveřový hatchback bude pořád doplňovat kombík a sedan. Odvozený crossover Corolla Cross má nadále stát trochu bokem.
Design každopádně má být ještě mnohem odvážnější než u současné generace, která už také vsadila na sportovní vizáž, zvlášť ve srovnání s předchozím Aurisem. Toyota zkrátka už nechce být spojována s konzervativním, nudným designem, a tak Corolla 13. generace naváže na odvážně stylizované modely, jako je dnešní Prius či C-HR. Patrně ale designový styl posune zase dál.
Důležitých změn se dočkáme také pod kapotou. Toyota již potvrdila, že nová generace Corolly dorazí s širokou paletou motorizací cílených na různé trhy po celém světě. Počítá se přitom jak s oblíbeným full-hybridem, tak plug-in hybridem s možností dobití ze zásuvky, ale také bateriovým elektromobilem a dokonce i verzí na vodík! Různorodá nabídka má souviset s tím, že je Corolla auto pro širokou klientelu, která nechce vždy to samé řešení.
Pro Evropu bude nová Corolla primárně nabízet hybridní pohon. Má jít o novou generaci full-hybridu, s nově vyvinutým benzinovým motorem o objemu 1,5 litru. Má jít o člena nové rodiny pohonných jednotek, dostupný v atmosférické i přeplňované verzi, který má nadchnout svou účinností a díky tomu nízkou spotřebou paliva. Zatím však není jasné, zda nahradí nejen dnešní 1.8 Hybrid, ale i 2.0 Hybrid.
Trendy jsou ale zřejmé, a tak si Toyota do budoucna s full-hybridem nevystačí. Proto nová Corolla dorazí také jako plug-in hybrid. I ten využije benzinovou patnáctistovku, která díky své účinnosti a kombinaci s elektromotorem má poskytnout dechberoucí dojezd. Corolla PHEV údajně na jednu nádrž zvládne až 2100 km! Jestli to je realistická hodnota, nebo jen nereálný cíl, teprve uvidíme.
Nová Corolla nicméně také dorazí ve variantě s vodíkovým pohonem! Japonský výrobce tomuto řešení pořád věří i mezi osobními automobily, což má dokazovat právě vodíková Corolla. Výrobce aktuálně pracuje na nové generaci vodíkového ústrojí, které má být o pětinu úspornější než to v dnešním Mirai.
To jsou samé zajímavé zprávy, už se tak nemůžeme dočkat, až nová Toyota Corolla dorazí. Více se o novince dočkáme snad už v příštích měsících.

mám toyotu corollu už 22 let a ještě mně nikdy nenechala na cestě a i žárovky mám ještě originální ,jsou to nejlepší auta na světě ,žádné bmv a nebo audi , toyota je nezmar !.