Toyota představuje dopředu avizované a napjatě očekávané malé SUV, nakonec pojmenované Yaris Cross. Představit se mělo už na březnovém autosalonu v Ženevě, po jeho zrušení však Toyota premiéru auta odsunula. V roce 2021 se vůz začne vyrábět ve francouzské továrně Valenciennes, po boku nového Yarisu.
Právě s Yarisem má nové městské SUV leccos společného, nejen jméno. Shoduje se rozvor 2.560 mm, stejně jako použitá platforma TNGA ve verzi GA-B, která byla vyvinuta pro potřeby automobilů segmentu B.
Díky nataženým převisům je však Yaris Cross o 240 mm delší než výchozí pětidveřový hatchback, o 30 mm pak narostla světlá výška. Auto je konkrétně dlouhé 4.180 mm, široké 1.765 mm a vysoké 1.560 mm.
Hybridní tříválec se čtyřkolkou
S Yarisem se shoduje také nabídnutí nové generace hybridního pohonu se srdcem v podobě nově vyvinutého benzinového tříválce o objemu 1,5 litru. Pracuje v Atkinsonově cyklu a v kombinaci s elektromotorem poskytuje toto ústrojí celkový výkon 85 kW. Specialitou je pak možnost kombinace hybridního systému s pohonem všech kol, což je v segmentu unikát.
Naopak design navržený stylistickými centry Toyoty z Japonska a Evropy je svébytný. Designéři se rozhodli zkombinovat styl s praktičností. Proto má být kabina prostorná, mimo jiné nabízí i zadní sedačky sklopné v poměru 40:20:40. Podobně jako u většího C-HR byl užit motiv diamantu.
„Když jsme začali kreslit první skici exteriéru, okamžitě se nám v hlavě začal promítat ikonický motiv diamantu. Následně jsme přišli se souslovím hbitý diamant, vyjadřujícím tvrdý, pevný a luxusní charakter drahého kamene, ale i živou osobnost pro radost za volantem, kterou by měl takový vůz přinášet. Při pohledu shora, tedy v půdorysu, jak tomu říkáme, jsme ‚vybrousili‘ či ‚ořezali‘ karoserii tak, aby dostala tvar diamantu,“ říká k tomu Lance Scott, generální ředitel pro design ze studia Toyota EDD ve francouzské Nice
Toyota má v plánu vyrábět ve svém závodě Valenciennes přes 150.000 kusů Yarisu Cross ročně, což by odpovídalo osmiprocentnímu tržnímu podílu v segmentu.