Mercedes-Benz se už pilně připravuje na představení nové generace roadsteru SL, s interním označením R232, k němuž dojde ještě během roku 2021. Už s předstihem však automobilka začala odhalovat vybrané informace o této novince, která bude už sedmou generací slavného roadsteru. Nové SL přitom čekají významné změny.
Nová konstrukce
Vývoj automobilu má tentokrát na starosti divize Mercedes-AMG (i proto se mu bude říkat Mercedes-AMG SL), která pro auto vyvinula zcela nový konstrukční základ. Ten byl navržen na čistém papíře a Mercedes zdůrazňuje, že ze stávajícího SL nebo snad z AMG GT roadsteru nepoužil žádnou shodnou část.
Nové platformě se říká MSA (Modular Sports Architecture) a na její základ byla využita kombinace hliníkové slitiny s kompozity, stejně jako s ocelí a hořčíkem, což má přispět k co nejvyšší tuhosti konstrukce a zároveň co nejnižší hmotnosti. Konkrétně má být torzní tuhost karoserie o 18 % vyšší než u předchůdce. Příčná tuhost měla zase narůst o 50 % proti AMG GT Roadster, zatímco podélná tuhost je o 40 % vyšší. Hrubá konstrukce karoserie (bez dveří, víka kufru, kapoty a dalších montážních dílů) přitom váží jen 270 kilogramů.
Těchto hodnot se povedlo dosáhnout optimalizací průřezů materiálů a sofistikovaným tvarováním jednotlivých komponentů. Součástí podvozku jsou hliníkové panely a integrované vzpěry. Nosní přístrojové desky je zase hořčíkový a rám čelního skla z vysoce pevné trubkové oceli tvářené za tepla.
Návrat k plátnu
Nová konstrukce, kterou do budoucna má využít také nová generace AMG GT roadster souvisí také s významnou změnou koncepce, kterou SL generace R232 čeká. Z dvoumístného roadsteru se totiž v nové generaci stane roadster s konfigurací 2+2, a to poprvé od roku 1989, tedy od SL generace R129. Do budoucna se má totiž nové SL stát rovněž nástupcem pro S kabriolet. Půjde však jen o nouzové řešení, podle Mercedesu se dozadu vejdou s uzavřenou střechou maximálně osoby s výškou 1,5 metru, tedy primárně děti.
SL se navíc poprvé od roku 2001 (respektive od tehdy ukončené generace R129) vrátí k tradiční elektricky ovládané plátěné střeše. Tkaniny v posledních letech prošly mohutným vývojem, a tak jsou dnes opět lepším řešením než pevné skládací střechy. Jsou lehčí a méně prostorově náročné.
Moderní interiér
Zveřejněné snímky kabiny pak dokazují inspiraci novou generací třídy S. Před řidičem je umístěný digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 12,3″, umístěný pod speciálním štítkem, aby byl dobře čitelný i na slunci. Středový panel pak tvoří 11,9″ dotyková obrazovka multimediálního systému MBUX, orientovaná vertikálně. Osobitým prvkem je přitom stylistický motiv tvaru otvoru NACA, což má být poznávací znak auta. Specialitou je i možnost elektrického naklonění displeje, aby jej neoslňovalo slunce.
Novinkou má být podle zákulisních zpráv také plug-in hybridní derivát. Půjde přitom zřejmě o vrcholnou verzi modelu, se čtyřlitrovým osmiválcem biturbo pod kapotou. Základem by měl pak být mildhybridní šestiválcem. Novinkou v nabídce SL bude také pohon všech kol, ve formě variabilního systému 4Matic+.
Automobil je nadále pečlivě laděn. Cílem je dosáhnout nejen skvělých jízdních vlastností, které se od sportovně laděného roadsteru čekají, ale také vysoké úrovně komfortu, na který jsou zákazníci SL rovněž zvyklí. Jezdilo se na sněhu u polárního kruhu, stejně jako v technickém centru značky v Immendingenu.
Mercedes-AMG SL nové generace R232 se oficiálně představí ve čtvrtek 28. října 2021 v 16:00 středoevropského času. Premiéru bude možné sledovat online, prostřednictvím internetových stránek značky. Jeho výrobu bude stejně jako v případě stávajícího provedení zajišťovat továrna v německých Brémách.