Koncern VW Group pokračuje v obměně svých zástupců v nižší střední třídě. Po Volkswagenu Golf a Škodě Octavii se nové generace dočkal také Seat Leon. Ten oficiálně poprvé spatříme na březnovém ženevském autosalonu, do prodeje vstoupí v polovině roku.
Nový Seat Leon přebírá techniku svých koncernových bratrů, což je znát nejen na digitalizovaném interiéru s množstvím dotykových tlačítek a rozměrným displejem na vrchu palubní desky, ale také na nabídce motorů. Leon 4 bude k dispozici s širokou paletou jednotek, která obsáhne nejen benzinové agregáty a turbodiesely, ale také verze na stlačený zemní plyn (CNG), mildhybridy i plug-in hybridy.
Konkrétně bude pro nový Seat Leon k dispozici mimo jiné benzinový tříválec 1.0 TSI, čtyřválec 1.5 TSI i vrcholné 2.0 TSI, vznětové motory zastoupí výhradně 2.0 TDI ve třech výkonových variantách. Mildhybrid se spolehne na 1.5 TSI, plug-in hybrid na 1.4 TSI. Základem je stejně jako v případě Octavie 4 a Golfu 8 inovovaná platforma MQB Evo, přizpůsobená zástavbě nejnovějších technologií.
Design automobilu navazuje na velké SUV Tarraco, což je znatelné nejen na výrazu přídě, ale také třeba na propojených koncových světlech vodorovnou linkou. Z hlediska rozměrů se auto mezigeneračně prodloužilo, hatchback o 86 mm na 4.368 mm, kombi Leon Sportstourer o 93 mm 4.642 mm. Rozvor v obou případech činí 2.686 mm, tedy o 50 mm více než dosud. To je mimochodem stejně jako u koncernových sourozenců.
Seat Leon je z globálního pohledu nejprodávanější model značky, tři dosavadní generace mají na svém kontě přes 2,2 milionu prodaných kusů, a tak není divu, že si výrobce od nové generace hodně slibuje. Do jejího vývoje proto investoval přes 1,1 miliardy eur (bezmála 28 miliard korun).