Katalog3008Peugeot

Peugeot 3008 T84 (2009-2016)

Peugeot 3008 s interním označením T84 je první generace takto pojmenovaného kompaktního crossoveru francouzské značky, vyráběná mezi lety 2009 a 2016. Na shodném technickém základu vznikla i první generace modelu Peugeot 5008 (interně T87), tehdy ještě označovaná za kompaktní MPV. V roce 2016 ji nahradila druhá generace 3008 (označovaná interně P84), která se více přiblížila stylu SUV.

Netradiční koncepce

Automobil se s délkou 4.365 mm velikostně zařadil mezi tehdejší hatchback 308 a odvozené kombi 308 SW, jeho styl zkombinoval prvky SUV a MPV, s důrazem na velkoprostorový charakter. Neobvykle koncipovanou karoserii zdobily pro Peugeot tehdy charakteristické detaily, protažené světlomety nebo výrazná maska chladiče. Poprvé se 3008 představila ve formě konceptu Prologue Hybrid 4 na pařížském autosalonu 2008, sériové provedení následovalo o půl roku později na autosalonu v Ženevě.

Uvnitř byl zajímavostí variabilní systém Multiflex. Ten kombinoval tři pozice podlahy zavazadlového prostoru a sklopná opěradla zadních sedadel pro změnu konfigurace podle aktuální potřeby. Na svou dobu moderní byla i výbava, čítající head-up-displej, automatickou parkovací brzdu, bi-xenonové světlomety nebo systém varující řidiče před nebezpečně krátkou vzdáleností od pomaleji jedoucího vozidla před ním.

Unikátní hybrid

Technický základ poskytla platforma PF2 tehdejšího koncernu PSA, a to ve své kratší verzi, která byla prakticky shodná s tehdejší generací 308. Zajímavostí bylo řešení zadní nápravy, s pasivním hydraulickým členem propojujícím pravý a levý tlumič, který měl eliminovat náklony karoserie v zatáčkách.

Většina spojů karoserie byla svářena pomocí laseru, což navýšilo tuhost svárů a zároveň přineslo úsporu 5 kg hmotnosti. Odlehčovalo se také použitím vysokopevnostní oceli, která tvoří 12,5 % karoserie. Přední kapota a čelní výztuha jsou zase z hliníku, přední blatníky z kompozitů.

Nabídka motorů v době premiéry čítala čtyři agregáty. Ty benzinové zastoupily čtyřválce vyvinuté ve spolupráci s BMW, atmosférická 1.6 VTi (88 kW) a přeplňované 1.6 THP (110 kW a 120 kW). Z turbodieselů tu byly 1.6 HDi (80 kW) s filtrem pevných částic a tehdy nový 2.0 HDi (110 kW a 120 kW). S nástupem Euro 5 však 1.6 THP nabídlo v roce 2010 jedinou variantu se 115 kW, zatímco 1.6 HDi posílilo na 82 kW a nabídlo verzi 1.6 e-HDi s originálním systémem stop-start.

Rok 2012 pak byl ve znamení zahájení prodeje nezvyklé hybridní verze. Jmenovala se HYbrid4 a kombinovala turbodiesel 2.0 HDi (120 kW) pohánějící přes robotizovanou převodovku přední kola a elektromotor (s 27 kW) se stálým převodem pro pohon zadních kol. Šlo tudíž o jedinou verzi s pohonem všech kol v nabídce. Kombinovaný výkon činili 147 kW.

Přichází facelift

V roce 2013 pak debutovala modernizovaná verze první 3008. Ta se odlišila přepracovanou přídí, s vykousnutými světlomety ve stylu tehdy uvedených modelů 2008 (A94) a 308 (T9). Výbavu pak doplnila parkovací kamera, head-up displej byl nově barevný.

Nabídka motorů zůstala zachována, 1.6 HDi však posílilo na 84 kW. V roce 2014 však nastoupily nové vznětové agregáty rodiny BlueHDi splňující emisní normu Euro 6. Turbodiesel 2.0 BlueHDi omezil nabídku na verzi s 110 kW, zatímco 1.6 BlueHDi poskytlo 88 kW. Novinkou byl od roku 2015 i zážehový tříválec 1.2 PureTech o výkonu 96 kW, zatímco 1.6 THP posílilo na 121 kW.

Peugeot 3008 (T84): Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4365 x 1837 x 1639 x 2613 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 432 litrů
  • Výroba: 2009-2016 (Mylhúzy; Sochaux, Francie)

Ohodnoťte Peugeot 3008 i vy, v komentářích pod článkem

Jeden myslel na “Peugeot 3008 T84 (2009-2016)

  • Máme již tři roky 3008 r.v.2013 dovezený ve výborném stavu z Německa. Velmi pohodlný, dobře ovladatelný i pro mou ženu menšího vzrůstu. Praktický kufr a sposta dalších „vychytávek“. Při poctivé pravidelné údržbě ještě nezradil. Celkově naprostá spokojenost.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *