Praga Bohemia: Nové české superauto je tu

Praga byla v době první republiky jeden čas největší českou automobilkou. Po válce ale i vlivem socialistického zřízení její sláva opadla a její nabídka se omezila jen na nákladní auta, aby po revoluci společnost zcela ukončila produkci. V poslední době však Praga opět ožila, díky motorsportu. Vznikla okruhová Praga R1, na Dakaru závodí speciál Praga V4S pilotovaný Alešem Lopraisem. Nyní Praga představuje zcela nové auto! Přivítejte vůz Praga Bohemia.

Již dříve zveřejněná tisková zpráva potvrdila, že novinka bude zcela nové superauto, které se stávající Pragou R1 bude mít společnou jen filozofii. Rovněž jde o lehký sportovní vůz díky karbonové konstrukci, s perfektní aerodynamikou. Bohemia díky tomu váží jen 982 kilogramů.

Spolupracovali Grosjean i Stig

Design i konstrukce pochází z vlastního vývoje, tvary se testovaly i ve větrném tunelu využívaném též pro vývoj monopostů F1. Myšlenka vzniku auta mimochodem pochází z hlavy bývalého závodníka F1 Romaina Grosjeana, ambasadora značky Praga. Ten se podílel i na vývoji auta, stejně jako Ben Collins, závodník slavný pro svoji roli testovacího jezdce The Stiga z show Top Gear.

Přístup do kabiny zajišťují k nebi otevírané dveře. Zajímavostí je vyjmutelný volant se začleněným digitálním přístrojovým štítem. Na středové konzoli pak nechybí držák na telefon pro zajištění třeba navigace. Výbava pak zahrnuje klimatizaci

Pohon zajišťuje vidlicový šestiválec o objemu 3,8 litru dodávaný Nissanem. Agregát známý z Nissanu GT-R ale pro Pragu ladí tuner Litchfield. Základní specifikace poskytne výkon 700 koní a točivý moment 725 Nm, což zajistí maximálku přes 300 km/h. Praga nicméně zdůrazňuje, že Litchfield z motoru umí dostat až 1.000 koní.

Motor spolupracuje se sekvenční převodovkou Hewland, poháněná jsou samozřejmě zadní kola.

Nutno ale podotknout, že se jedná o předběžné hodnoty. Finální specifikace bude představena v roce 2023.

Výrobu zajistí Kresta

Důležitou informací je i to, že nová Praga Praga je silničním automobilem schváleným pro běžný provoz. Přesto výrobce zdůrazňuje, že jde o okruhově zaměřené auto, novinka se tak bude nejlépe cítit na závodních okruzích.

Jako správný supersport bude i nová Praga exkluzivním automobilem. Původně se mluvilo jen o 12 kusech tohoto vozu. Nakonec jich bude 89, s tím, že první zákazníci se dočkají v roce 2023. To vznikne 10 aut, poté má vznikat asi 20 vozů ročně. Výrobu zajistí Kresta Racing, úpravce závodních automobilů slavného závodníka Romana Kresty.

Praga chce oslovit hlavně klienty z Velké Británie, Německa, USA nebo Hong Kongu.

DB

David Bureš je vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *