První test: DS 3 E-Tense Rivoli (2023)

DS 3 E-Tense Rivoli 2023

Francouzská prémiová značka DS zažívá úspěšné období. Její evropské prodeje loni meziročně vzrostly o 17 %, v Česku dokonce rostla o 70 %. Letos přitom věří v podobné úspěchy, čemuž mají pomoci i modernizované vozy, které její úspěšnou éru odstartovali. Po kompaktním SUV DS 7 se modernizace dočkalo také městské SUV, nově nazvané DS 3. Už jsme ho v krátkosti otestovali přímo na českých silnicích.

DS 3 na trh přichází jako náhrada za dosavadní DS 3 Crossback. Pod novým jménem se však neskrývá nová generace městského SUV, ale jeho modernizovaná varianta. DS zkrátka zjednodušuje názvy svých modelů – v rámci faceliftu se ostatně teprve nedávno DS 7 Crossback přejmenovalo na DS 7.

Luxusní kabina

Facelift přitom poznáte na první pohled. DS 3 se dočkalo širší masky chladiče, stejně jako přepracovaného nárazníku s aero profily pro lepší aerodynamiku. Hlavním poznávacím znakem jsou nicméně nové LED světlomety, protažené linkami denního svícení do nárazníku. Obdobný vertikální detail dostalo ostatně už DS 7, obě SUV tím navazují na design DS 4. Za příplatek jsou pak mimochodem i Matrix LED světlomety. Na bocích pak nadále zaujmou výsuvné kliky, stejně jako žraločí ploutev tvořená bočním prosklením.

Úpravou prošla také záď, zdobená ručně vkládaným nápisem DS Automobiles. Celkově pak stylistické úpravy dělají auto díky ostřejším linkám agresivněji působící. DS 3 zkrátka nechce být auto pro holky, jak mu možná někdo dosud říkal. Ostatně agresivně vůz vypadá i v nově nabídnutém třívrstvém perleťovém laku červená Diva. To samé můžu říci také o druhém novém laku v dostupné paletě, šedé Lacquered, známé již z DS 4 a DS 7.

Vnitřek pak dokazuje, že si DS rádo dělá věci po svém, v duchu prosazované francouzské avantgardy. Nadále tu tak zůstává originální motiv kosočtverce, který se nese celou kabinou. Takový tvar mají nejen tlačítka na středovém panelu (ve většině případů jde o dotykové plochy), ale třeba také výdechy ventilace. Dobrou zprávou je pak poctivý výběr materiálů, stejně jako jejich zpracování. Testovaná verze Rivoli využívá jemnou kůži na palubní desce, auto dokonce nabízí i masážní sedačky. V tomto směru je prémiovost DS konečně znát.

Zmínit pak musíme nový volant s nově koncipovanými tlačítky, stejně jako nový infotainment, ovládaný prostřednictvím 10,3″ dotykové obrazovky. Má navigaci s připojením k internetu nebo hlasové ovládání., hlavně ale působí prémiověji než dosud. Personalizaci pak nahrává možnost úpravy domovského menu podle svých představ.

Vylepšené E-Tense

Co se týče pohonných jednotek, úpravy se zaměřily především na čistě elektrickou verzi DS 3 E-Tense. Ta se dočkala nového elektromotoru i baterií, které se navíc vyrábějí ve Francii. Jestliže tak výrobce o DS 3 mluví jako o ryze francouzském autu, které bylo navrženo, vyvinuto i vyrobeno ve Francii, není to jen marketingová vějička. nový elektromotor posílil o 15 kW na 115 kW a doplňují ho nové baterie. Jsou nikl-mangan kobaltové (nikl je tvoří z 80 %, zbývající prvky po 10 %) a poskytují celkovou kapacitu 54 kWh, přičemž 51 kWh je využitelná kapacita. Dříve to bylo 50 kWh, respektive 46,3 kWh. Znamenat to má dojezd až 402 km dle kombinovaného cyklu WLTP, dobít je lze z 10 na 80 % za půl hodiny, pokud tedy využijete 100kW nabíječku stejnosměrným proudem. Z 11kW nabíjecí stanice střídavým proudem má nabití trvat asi pět hodin a 45 minut.

První test byl na nějaké detailní hodnocení krátký. Výraznější rozdíly proti předchozí variantě jsem neobjevil, elánu má však elektro více než dostatek. Při jízdě pražskými ulicemi se mně zalíbil i komfortní podvozek, přesně v duchu značky. Krátké popojíždění po městě pak u testovaného auta znamenalo spotřebu 20 kWh/100 km.

Důraz na elektrickou verzi v marketingových materiálech souvisí s tím, že DS kráčí vstříc elektrické budoucnosti. Od roku 2024 má každý nově uvedený model DS být čistě elektricky poháněný, od roku 2026 pak značka chce nabízet výhradně elektromobily – zbavit se přitom má i plug-in hybridů.

To DS 3 zatím možnost spalovacích jednotek nadále nabízí. Jejich nabídka se však omezila. K dispozici už budou výhradně s osmistupňovým automatem – manuál kvůli nízkému zájmu z nabídky vypadl. V rámci faceliftu skončil také nejsilnější tříválec 1.2 PureTech se 114 kW, stejně jako nejslabší varianta se 74 kW. Na výběr jsou tak dnes už jen výhradně motory s 96 kW – benzinový tříválec 1.2 PureTech nebo turbodiesel 1.5 BlueHDi.

Další recenze DS 3

Adam Václavek, Wikicars.cz

DS 3 Crossback E-Tense Rivoli rozhodně není špatné auto. Zajímavě vypadá, je pohodlné a dobře odhlučněné. Jen za ty peníze by člověk čekal víc. Kamera má bídné rozlišení a je pouze vzadu, uvnitř jsou tvrdé plasty, při otvírání kufru se pokaždé ušpiníte a oslnivý není ani dojezd. Jako stylové auto pro mladou holku, která nechce zapadnout v davu, budiž. Jinak mi DS 3 Crossback příliš smysl nedává. DS 4 je ve všem lepší a není o moc dražší. Citroën C4 zase v ničem není vyloženě horší a je levnější. A kdo chce styl s jedinečným interiérem, může sáhnout po levnějším Peugeotu 2008 s lepšími jízdními vlastnostmi při rychlejší jízdě. S výsledným hodnocením je to těžké. Auto jako takové je příjemné, jezdí se s ním dobře, ale jeho koupě rozumná není. Leda byste se do něho zamilovali a nedokázali bez něj žít.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *