Honda HR-V má za sebou už zajímavou kariéru. Na přelomu tisíciletí šlo o kompaktní SUV, nabízené i s třídveřovou karoserií, aby se v roce 2013 vrátilo na scénu jako typické městské SUV. Nyní je na trhu třetí generace, která vsadila na stylový vzhled a v Evropě výhradně na hybridní pohon. Loni debutovala modernizovaná verze, kterou jsem měl možnost vyzkoušet v rámci týdenního testu. Jak na mě inovovaná Honda HR-V modelového roku 2015 zapůsobila?
Obsah recenze
Design: Decentní změny
Vnější tvary se v rámci modernizace měnily jen zlehka, stylisté pouze uhladili některé detaily. Přední světlomety mají novou grafiku a vnitřní černé plochy, podobně se změnila také koncová světla, s cílem design dále zvýraznit. S podobným cílem se změnil také přední nárazník.
A decentní úpravy jsou vlastně jen dobře, protože za mě dnešní Honda HR-V vypadá naprosto úžasně. Zvlášť v té nově nabízené perleťové šedé Urban Grey testovaného exempláře, která dle světla mění svůj odstín. Hranaté tvary jsou nadčasové, zároveň však stylové, se sportovním šmrncem, což podporují i kliky zadních dveří ukryté u C-sloupků. Díky tomu HR-V působí jak třídveřové auto.
S délkou 4.340 mm pak jde o nejmenší SUV Hodna v aktuální evropské nabídce, které nicméně patří spíše mezi ta větší městská SUV na trhu.
Malá auta do města: Jaké vybrat?
Interiér: Povedený celek, s jednodušším infotainmentem
K decentním změnám došlo také uvnitř. Celková koncepce zůstala zachována, spodní středová část palubní desky a středová konzola však získaly nový profil, což zjednodušilo přístup k podložce pro bezdrátové nabíjení. Šikovná je i polička umístěná nad touto nabíječkou. Originální modré zdobení zase kabinu netradičně oživuje.
Zachování koncepce je pak plusem, protože HR-V si díky tomu nadále uchovává samostatné ovládání klimatizace, což zjednodušuje nastavení během jízdy. Ovladače navíc mají poctivý chod, což spolu s výběrem materiálů i celkovým zpracováním navozuje až prémiovou atmosféru.
Bohužel však zůstal zachovaný i multimediální systém, který ve srovnání s konkurencí zkrátka působí zastarale. Má jednoduchou grafiku a složitější ovládání, konkurenční vozy to prostě umějí lépe. Plusem je alespoň vylepšení parkovací kamery, která má konečně skvělý obraz.
Za volantem se sedí výše, což odpovídá koncepci SUV. Zde je to však zároveň způsobeno palivovou nádrží umístěnou pod předními sedadly. Ocenil bych tak, kdyby šla dát sedačka řidiče přece jen o chlup níže, kvůli nezvyklé koncepci to však nelze. Jinak se ale za volantem sedí příjemně, se všemi ovladači hezky po ruce. Digitální přístrojový štít je jednodušší, zato však naprosto přehledný.
Místa na zadních sedadlech je překvapivě hodně, dospělý cestující tu má spoustu prostoru všemi směry, což v kategorii rozhodně není zvykem. To zavazadlový prostor je však spíše průměrný, což naznačuje už udávaný objem 335 litrů. Z toho 16 litrů připadá na schránku ukrytou pod podlahou, kam schováte povinnou výbavu nebo třeba drobný nákup. Přesto je HR-V praktická, díky „kouzelným“ zadním sedadlům Magic Seats. Ty se díky sklopení sedáku sklápějí do roviny, případně lze sedák vyklopit nahoru a větší náklad převážet i v kabině, v prostoru zadních sedadel. Málokteré jiné auto pro dva umí být takto flexibilní. Zavazadelník je navíc snadno přístupný díky nezvykle řešenému krytu.
Motor: Superúsporný, ale pár koní by zasloužil
To pohonné ústrojí se v rámci modernizace z hlediska koncepce a výkonu neměnilo. Na evropském trhu je současné HR-V odjakživa dostupné výhradně ve formě hybridu o kombinovaném výkonu 96 kW. Ústrojí kombinuje atmosférický čtyřválec 1.5 i-VTEC s dvěma elektromotory. Spalovací motor pracující v Atkinsonově cyklu přitom funguje primárně jako generátor elektrické energie pro elektromotory, sám pohání přední kola jen ve specifických případech, třeba při jízdě vysokou rychlostí na dálnici. Převodovka nazývaná e-CVT má jeden stálý převod pro spalovací i elektrický motor.
Nejlepší malé SUV: Jaké vybrat do města?
Ústrojí se konstruktérům Hondy povedlo perfektně sladit. Vůbec nevíte o tom, na jaký motor vůz právě jede. Spalovací motor je pak příkladně odhlučněný. Síla nicméně odpovídá autu zaměřenému pro jízdu po městě. Při městském pohybu je Honda agilní a mrštná, na dálnici se však už začnou projevovat výkonnostní limity. Patnáctistovka se kvůli elánu musí vytáčet do otáček a i tak je dynamika spíše průměrná. S ohledem na hybridní pohon však překvapí spíše slabší rekuperace brzdné energie
Potěší nicméně supernízká spotřeba. Bez zásadních omezení se dá jezdit okolo 5 l/100 km, s trochou snahy se ve městě dostanete i pod tuto hranici. Na dálnici se pak dá jezdit za 7,5 l/100 km, v kopcovitém terénu však HR-V nechává vytočený motor, což umí apetit zvýšit přes 8 l/100 km. Dlouhodobá spotřeba testovaného exempláře se nicméně ustálila na parádních 5,5 l/100 km.
Jízdní vlastnosti: Příkladné naladění
Naladění podvozku je příkladné. Nastavení je obecně tužší, ale pořád dostatečně poddajné, aby si podvozek poradil s nástrahami českých cest. Na rozbitých silnicích jsou nicméně 18″ kola přece jen znát, jak si podupávají.
Oproti verzi před faceliftem se pak zlepšilo chování ve vyšším tempu. Dříve HR-V za rychlejší jízdy lehce znervóznilo, karoserie se začala naklánět, nyní ale vůz působí jistěji. Byť si pořád nejvíce užívá hlavně klidné tempo.
Sdílet článek:
Honda HR-V e:HEV: Základní technická data
Motor | 1.5 i-MMD Hybrid |
---|---|
Rok | 2025 |
Objem motoru (ccm) | 1498 |
Kombinovaný výkon (kW) | 96 |
Točivý moment (Nm) | 253 |
Převodovka | e-CVT |
Maximální rychlost (km/h) | 170 |
Zrychlení z 0-100 km/h (s) | 10,7 |
Spotřeba paliva – kombinovaná dle WLTP (l/100 km) | 5,4 |
Teoretický dojezd (km) | 740 |
Emise CO2 – kombinované dle WLTP (g/km) | 122 |
Hmotnost provozní/užitečná (kg) | 1452/418 |