KatalogKodiaqŠkoda

Škoda Kodiaq (2016-)

Škoda Kodiaq je rodinné, až sedmimístné SUV, které obohatilo nabídku mladoboleslavské značky v roce 2016. V následujících letech postupně dorazilo také ve sportovně laděné verzi Kodiaq Sportline, terénní specifikaci Kodiaq Scout, luxusním provedení Kodiaq Laurin & Klement a ryze sportovní variantě Kodiaq RS. Dodnes se jedná o největší SUV v nabídce Škody.

Design automobilu navrhnul tým Josefa Kabaně, tvary poprvé naznačil v roce 2016 koncept Vision S. Škoda Kodiaq uvedla nové designérské prvky, které později převzala i další boleslavská SUV – ať už rozdělené světlomety, hranatě tvarované výřezy blatníků nebo masku chladiče s dvojitými lamelami. Opět nechyběla řada tzv. Simply Clever detailů, jako třeba ochrana dveří před poškrábáním. Velikostně Kodiaq spadá do horní hranice kompaktních SUV segmentu C.

Také jméno s písmeny K a Q na konci udalo další směr názvosloví SUV Škoda, v tomto případě jde o odkaz na medvěda kodiaka, přičemž psaná podoba je odvozena z jazyka původního obyvatelstva aljašského ostrova Kodiak, kmene Alutiiqů. Před premiérou se přitom spekulovalo o užití jména Škoda Snowman.

Základem Kodiaqu se stala modulární platforma MQB, avšak přizpůsobená použití v SUV. Konkrétně na rozdíl třeba od soudobého Superbu dostala vyšší zdvihy pérování kvůli vysoké stavbě karoserie nebo zesílenou zadní nápravu pro zajištění co nejvyšší nosnosti a umožnění zástavby třetí řady sedadel. Kvůli tažení těžkých přívěsů vůz navíc dostal masivnější dvouspojkové převodovky schopné přenést vyšší točivý moment.

Široká nabídka motorů

Do prodeje vůz vstoupil s bohatou nabídkou motorů. Benzinové zastoupily 1.4 TSI ve verzích s 92 kW a 110 kW a vrcholné 2.0 TSI ve variantách se 132 kW a 162 kW. Z turbodieselů tu byl zase 2.0 TDI se 110 kW a 140 kW.

V průběhu let se ale nabídka proměnila, nejvíce v roce 2018. Tehdy byla na trh uvedena vrcholná varianta Kodiaq RS poháněná dvakrát přeplňovaným vznětovým čtyřválcem 2.0 TDI se 176 kW, která však v průběhu roku 2020 kvůli flotilovým emisím zase skončila. V tehdejším roce také přišel nový čtyřválec 1.5 TSI (110 kW) jako náhrada za dosavadní čtrnáctistovku. V roce 2019 pak 2.0 TSI posílil ze 132 kW na 140 kW, o rok později přišla nová generace 2.0 TDI se 147 kW místo dosavadních 140 kW.

Decentní facelift

Pro rok 2021 se Kodiaq dočkal faceliftu. Designérské změny se zaměřily hlavně na přední partie. Užší světlomety dostaly nový tvar a standardně využily techniku full-LED, se specifickou čtyřokou grafikou. Za příplatek se však objevily nově Matrix LED se stíněním okolních vozidel proti jejich oslnění. Nová byla i maska chladiče se vzpřímenějšími zdvojenými lamelami. To uvnitř byl nejvýraznější úpravou dvouramenný volant z Octavie IV. Jinak se měnily spíše použité materiály.

Nabídka motorů čítala po faceliftu pět jednotek, všechno nové řady Evo. Benzinové zastoupily 1.5 TSI (110 kW) a 2.0 TSI (140 kW), turbodiesely pak 2.0 TDI se 110 kW, respektive 147 kW. Na vrchol nabídky se opět vrátil Kodiaq RS, tentokrát s benzinovým motorem 2.0 TSI naladěným na 180 kW.

Výrobu v českých Kvasinách doplnily i závody v Rusku, Číně a Indii. Konkrétně na čínském trhu se prodává také odvozené SUV-kupé Kodiaq GT.

Škoda Kodiaq: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4697 x 1882 x 1655 x 2791 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 720 litrů (pětimístná verze), 270/630 litrů (sedmimístná verze)
  • Výroba: 2016- (Kvasiny, Česká republika)

Ohodnoťte Škodu Kodiaq i vy, v komentářích pod článkem

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

6 komentářů: „Škoda Kodiaq (2016-)

  • + Prostorná a variabilní kabina, chytrá řešení, příkladné odhlučnění motoru, komfortní a vyvážený podvozek, dobrá ovladatelnost, příkladné manuální řazení, dobrý výhled ven, možnost široké výbavy, přehledné ovládání
    – Kratší sedáky, třetí řada sedadel jen pro děti, průměrná dynamika a vyšší spotřeba 1.4 TSI (110 kW), lacinější detaily uvnitř

    Reagovat
  • Když přemýšlím nad smyslem Kodiaqu RS do hloubky, nechápu, proč se při jeho představení objevila obrovská vlna nevole. Zvolený marketing nejrychlejšímu Kodiaqu rozhodně nepomohl, určitě ne v očích automobilových nadšenců, ale to nic neznamená. Oni nejsou cílovou skupinou zákazníků. Kupovat jej budou hlavně řidiči toužící po velkém sedmimístném SUV se slušnou dynamikou. Kodiaq RS dotáhl největší SUV z nabídky škodovky tam, kde mělo být už od začátku. Je sportovněji naladěné, ale konečně má pod kapotou silný turbodiesel, který byl potřeba.

    Škoda Kodiaq RS se na první pohled se totiž zdá jako běžný módní doplněk těžící ze sportovního označení, ale na druhý pohled si myslím, že se jedná o povedené auto. Líbí se mi, jakým způsobem umí fungovat při sportovní jízdě. Můj závěr vlastně není příliš odlišný od těch, která jste určitě četli i v jiných testech. Není příliš zábavný, ale i zkušeného řidiče zaujme svými schopnostmi. Důležité je, že po stránce trhu byl trefou do černého, protože se prodává ve velkých počtech.

    Více na: https://templeofspeed.cz/test-skoda-kodiaq-rs/

    Reagovat
  • Časté ježdění mě přimělo zavzpomínat na menší Karoq, jímž jsem se mohl svézt před několika měsíci. Kodiaq je svým nastavením výrazně tužší a nabízí větší jistotu z jeho řízení. Pokud mi na něm něco opravdu vadilo, jednalo se o samotný systém řazení převodovky, která velmi ráda udržovala motor v režimu dunění při městské padesátce, ale to je opravdu vše. Kodiaq byl pro mladoboleslavskou značku sázkou na jistotu. Již od prvních spekulací se vědělo, že se bude opravdu dobře prodávat, čímž konstruktéři získali náskok. Když opomenu chvílemi otravnou převodovku, je velké škodovácké SUV takřka bezchybné.

    Více na: https://templeofspeed.cz/skoda-kodiaq-2-0-tdi-4×4-predurcen-k-uspechu/

    Reagovat
  • Tak jsem konečně měl možnost po delší dobu si vyzkoušet Kodiaq 2 l, TSI s DSG převodovkou. Pamatuji si, že dříve byl snem všech dostat jako služební vůz Octavii 2 l TDI, pokud možno v největší palbě. Dnes se mi zdá, že se přízeň tzv. manažerů přesunula na Kodiaqa. Každý o něm sní a počítá přidělený finanční limit, zda mu to vyjde, nebo zda se bude muset zase spokojit jen s Octavií, která bohužel také podržuje, takže co bylo dříve za 600 tisíc slušné, dnes je totální holátko. Jaké jsou tedy moje dojmy? Nejdříve vzhled. Jako u holky, nejdříve řeším celkové proporce a dojem, potom detaily. První dojem není špatný, ale proporce se mi moc nelíbí, na tu délku mohlo být širší nebo vyšší. Připomíná mi to jezevčíka Superb druhé řady nebo Fabii II. Rovněž mi nesedí trochu humpolácká palubní deska. Připomíná mi dědovo „stešnu“, tedy Škodu 1202. Ale třeba je to záměr. Nevím, ale budiž, vzhled a design je individuální záležitost. Jinak provedení, materiály, kvalita – výhrady nemám, tady u mě Kodiaq boduje. Rovněž ovládání díky tlačítkům a otočným ovladačům v pohodě, je intuitivní, bez nutnosti dívat se na display, je to bezpečné. Tedy opět bez výhrad. Co motor, převodovka, podvozek a jízdní vlastnosti? Co se týče motoru, tak postačuje. Na závodění to sice není, ale u tohoto typu auta to snad ani nikdo očekávat nemůže a nechce. A pokud chce, tak ho nechápu a měl by jít jinam. Takže slušný průměr, bez problémů. Podvozek je výborně naladěný, dobrý kompromis mezi pohodlím a jistotou. Nemám pocit, že se auto moc naklání, nebo že bych měl obavy v zatáčkách. Tady opět pochvala. A co převodovka? To považuji za největší slabinu. Ne snad převodovka jako taková, ale sladění motoru s převodovkou. Mám obavy, že z důvodů splnění pochybných evropských norem je motor držen moc v nízkých otáčkách, tak že se hůře sbírá odspodu. Na druhé straně, zase pro mě občas nesmyslně, žene motor do vysokých otáček, kde mi pak připomíná toyoty s CVT převodovkami. Prostě mám dojem, že bych ručně řadil dříve nebo později, pocitově mi to strašně vadí.
    Takže je Škoda Kodiaq ideální vozidlo? Musím přiznat, že pro mě ne. Neříkám, že je to špatné auto, ale pokud bych vybíral podle designu a chtěl škodovácké SUV, jdu raději do Škody Karoq, navíc za stejné peníze mohu zvolit podstatně lepší výbavu. Jinak jednoznačně bych za stejné peníze raději vzal Škodu Superb, případně opět Octavii. Jediné opodstatnění koupě Kodiaqa mi dává případ, že z nějakého důvodu potřebuji 7 místné auto. Ale místa v poslední řadě jsou přeci jen nouzová a když se využijí, tak zbývá zavazadlový prostor jen 270 l. Kdo to potřebuje?

    Reagovat
  • Škoda Kodiaq Sportline 2.0 TDI 2022

    Plusy
    štýlový dizajn
    veľký a praktický kufor
    veľa priestoru na zadných sedadlách
    komfortné predné sedadlá
    bezdrôtový Apple CarPlay
    výborná ergonómia ovládania
    príjemne naladený podvozok
    rýchle a priame riadenie
    skvelé spojenie motora a prevodovky
    výborné Matrix LED svetlomety

    Mínusy
    auto si pri naštartovaní nepamätá naposledy zvolený jazdný režim

    Více na: https://dominiccars.sk/test-skoda-kodiaq-sportline-2-0-tdi-4×4/

    Reagovat
  • Víte, Kodiaq už dávno není nejlépe jezdícím SUV v kategorii. Soupeři jsou mladší a český zástupce už vyhlíží novou generaci, která by měla přijít na podzim roku 2023. Nicméně, i navzdory tomu jde o doporučeníhodné auto, které v mnohých ohledech konkurenci předčí. Esem v rukávu je motor 2.0 TDI, ten oslní průměrnou spotřebou okolo 6.5 litrů. Rivalové obdobné motorizace mnohdy vůbec nenabízí a jdou cestou hybridů, které nejsou tak úsporné. Další předností je nadprůměrně prostorný interiér s objemným kufrem – 835/2065 litrů. Sice z Kodiaqa nejsem nadšený tak, jako například z nedávno testovaného Nissanu X-Trail e-POWER e-4ORCE Tekna+, ale čistě z praktického hlediska je dost možná lepším autem právě Kodiaq. 2.0 TDI 110 kW navíc ukazuje, že je tou ideální motorizací, výkonnější motor v rodinném SUV prostě není potřeba. Jen prosím, zahoďte ta 20″ kola, která kazí celkový dojem z jízdy.

    Více na: https://www.wikicars.cz/test-skoda-kodiaq-2-0-tdi-110-kw-dsg-4×4-sportline-v-jednom-aspektu-je-neprekonatelny/

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *