Škoda Superb I (2001-2008)

Škoda Superb s interním označením B5 nebo 3U je první generace takto označeného modelu střední třídy mladoboleslavské značky, vyráběná mezi lety 2001 a 2008. Nabízena byla výhradně ve formě sedanu, na trh vstupovala jako novinka v nabídce značky, která však užila jméno někdejší vlajkové lodi automobilky, z dob první republiky. Během vývoje se autu říkalo Bohemia. V roce 2008 vůz nahradila druhá generace (interně B6 nebo 3T), která už byla nabídnuta ve formě liftbacku a kombi.

Vůbec poprvé se novodobý Superb představil v září 2001 na frankfurtském autosalonu. Právě tam připomněl svého dávného předchůdce, při působivé show se ukázal i zrestaurovaný Superb 3000 z roku 1939 z továrního muzea automobilky.

Design automobilu poprvé ukázal koncept Montreux prezentovaný půl roku před premiérou sériového auta. Úzce navázal na tvary tehdejšího Volkswagenu Passat (B5), z jehož techniky první Superb vycházel. Svébytná však byla příď, s tehdy charakteristicky tvarovanou maskou chladiče. Velkorysý rozvor 2.803 mm však byl o nějakých 100 mm delší než u Passatu, později jej převzala prodloužená varianta Passatu pro čínský trh.

V době premiéry byl automobil nabídnut se třemi zážehovými a dvěma vznětovými motory. Konkrétně šlo o benzinové čtyřválce 2.0 (85 kW) a 1.8 Turbo (110 kW), prestižní volbu představoval vidlicový šestiválec 2.8 V6 (142 kW). Turbodmychadlem přeplňovaná osmnáctistovka, stejně jako jednotka V6 přitom sázely na sofistikovanou techniku rozvodu s pěti ventily v každém z válců. Turbodiesely pak zastoupily osvědčený čtyřválec 1.9 TDI-PD (96kW) a šestiválec 2.5 TDI (114 kW), od roku 2003 posílený na 120 kW. Oba šestiválce přitom k manuálu nabízely alternativu, v podobě pětistupňové automatické převodovky Tiptronic.

Bohatá výbava

Jakožto nová vlajková loď značky Superb I nabídl i některé nové služby. Škoda poprvé ve své historii poskytla zákazníkům doživotní záruku mobility. Pro majitele znamenala například bezplatný příjezd servisního vozidla, v případě potřeby odtah do autorizovaného servisu a další služby, jako například zajištění náhradního vozu.

Vzhledem k charakteru nechyběla ani tehdy moderní bezpečnostní výbava. Brzdová soustava dostala standardní protiblokovací systém ABS a elektronickou uzávěrku diferenciálu EDS, nechyběl ani protiprokluzový systém ASR. Šestiválce pak měly už v základní ceně elektronický stabilizační systém ESP s brzdovým asistentem. Airbagy byly standardně čtyři, připlatit si šlo i za vaky chránící hlavu pasažérů v obou řadách sedadel. K dispozici byly také třeba bi-xenonové světlomety s ostřikovači, elektrické nastavování i vyhřívání předních sedadel, samočinná klimatizace nebo navigační systém s už tehdy barevným displejem.

V průběhu let navíc došlo k dalším inovacím. Model 2005 přinesl mimo jiné výrazné rozšíření variability interiéru. Opěradla zadních sedadel byla nově dělená v poměru 1/3:2/3, takže zavazadelník sedanu šlo zvětšit ze 480 litrů až na 945 l. Později se Škoda Superb 3U dočkala také nového volantu nebo účinnějších brzd. Podvozek bylo možné vybírat mezi standardním a sníženým i zvýšeným.

Pozměnila se i nabídka motorů. Základní 1.9 TDI posílil na 77 kW, v roce 2007 pak dále na 85 kW. Přibyl i 2.0 TDI se 103 kW.

Škoda Superb první generace se vyráběla v závodě v Kvasinách, který byl pro její produkci zásadně modernizován, díky investici ve výši asi 200 milionů eur. Výroba se rozběhla 1. října 2001 a trvala až do 17. března 2008. Během této doby výrobní linky opustilo 136.068 kusů tohoto modelu. Kromě továrně v Kvasinách sjížděl Superb I také z linek v Číně, na Ukrajině a v Kazachstánu.

Škoda Superb 3U: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4803 x 1765 x 1469 x 2803 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 480 litrů
  • Výroba: 2001-2008 (Kvasiny, Česká republika)

Ohodnoťte Škodu Superb 3U i vy, v komentářích pod článkem

Škoda Superb 3U

0

Design

0.0/5

Technika

0.0/5

Jízdní vlastnosti

0.0/5

Cena

0.0/5

Celkový dojem

0.0/5

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají pro svoji lepší funkčnost soubory cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít