Historie

Neznámá kapitola Škody Yeti: Znáte utajený pick-up?

Škoda Yeti byl v rámci nabídky mladoboleslavské značky průkopníkem. Šlo o první moderní SUV firmy, díky jehož úspěchu se nabídka takových aut mohla v dalších letech výrazně rozšířit. Dnes tak Škoda v Evropě nabízí hned čtyři SUV – městský crossover Kamiq, kompaktní Karoq, rodinný Kodiaq a elektrický Enyaq iV a jeho karosářská verze Sportback. Přestože samotný Yeti je známým autem, v jeho historii najdeme i tajemné kapitoly. Víte, že Škoda postavila i Yeti pick-up?

Jeho existenci automobilka odhalila teprve nedávno. Prototyp pick-upu na bázi modelu Yeti vznikl na přelomu let 2012 a 2013. Tehdy šlo o první škody mladoboleslavské značky po několika letech. Naposledy se prodávala Škoda Pick-up odvozená od Felicie, která byla dostupná do roku 2001. Pick-up vznikl ještě na základech Fabie, to už byl ale také jen prototyp, podobně jako u Yetiho, který sloužil v rámci továrny pro rozvoz potřebných věcí.

Design postaveného Yeti pick-up přitom přímo navazoval na sériové provedení. Vpředu tak nechyběla charakteristická příď s kulatými světly, záď zdobila koncová světla rovněž vycházející ze sériové verze.

Také interiér byl převzatý z Yetiho. Zajímavostí přitom byl odkládací prostor za předními sedadly, přístupný po sklopení opěradla spolujezdce.

Větší bratr Yetiho

Co se však týče rozměrů, pick-up kvůli své korbě výrazně narostl. Zatímco klasický Yeti měřil na délku 4.223 mm, pick-up dosahoval délky 4.876 mm, přičemž většina z tohoto navýšení šla na vrub prodlouženému rozvoru (z 2.578 na 3.006 mm), část i protaženému zadnímu převisu (985 vs. 768 mm). Ložná plocha měla rozměry 1.936×1.170 mm a korba byla na poměry kompaktních pick-upů nezvykle hluboká: 625 milimetrů. To bylo dáno tím, že základem byl vůz SUV vyšší konstrukce než u běžných kompaktních pick-upů.

Také konstrukce byla neobvyklá. „Přední část byla v podstatě beze zbytku převzata ze sériového modelu Yeti, zadní platforma, včetně nápravy, odpružení a zavěšení, pocházela z Volkswagenu Caddy Max. Panely karoserie v zadní části samozřejmě ušili designéři na míru tomuto provedení,“ přiznává Martin Kadlec z Centra vývoje zkouškových karoserií Škoda Auto, který se na vývoji pick-upu podílel. Šlo tudíž o jakousi konstrukční skládačku, tak typickou pro tehdejší vozy Škoda.

Pod kapotou přitom pracoval silný motor 2.0 TDI o výkonu 125 kW, díky čemuž se auto nemuselo zaleknout ani plné korby. Navíc tu byl i pohon všech kol.

I přestože šlo o nepochybně zajímavý automobil, Škoda Yeti Pick-up se do výroby nikdy nedostala. Mladoboleslavský výrobce raději vsadil na SUV, zatímco užitkových vozů se zcela zbavil – nakonec nedorazila ani chystaná druhá generace Roomsteru, která měla být odvozená od VW Caddy čtvrté generace.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *