Recenze: Peugeot e-208 GT 115 kW (2024)

Peugeot e-208 GT 115 kW elektromobil 2024

Peugeot 208 dlouhodobě patří mezi nejžádanější malé hatchbacky v Evropě. Právě i proto však potřebuje pravidelné inovace, aby zájem o něj setrval. Nedávno se tak dočkal modernizace vzhledu i silnějšího elektrického provedení. Jak se tyto novinky povedly? Na to odpoví recenze na základě týdenního testování.

Design: Povedené retuše

Peugeot modernizace svých aut v poslední době umí a 208 je toho skvělým důkazem. Ani po letech jsem neměl pocit, že by auto nějaké stylistické úpravy potřebovalo, tak se mě líbí. Designéři Peugeotu však dokázali, že to lze. Jiné světlomety, upravená maska s novým logem Peugeotu a trojice “drápů” denního svícení místo tesáku a výsledkem je zajímavě oživený automobil. Zkrátka a dobře, auto, které bude skvěle vypadat i za pár let a rádi se za ním otočíte. Šedá barva testovacího v kombinaci s doplňky verze GT pak vozu dodává tu správnou míru sportovní image.

Interiér: Prémiový nádech

Povedený je i vnitřek. Kabina testované verze GT z hlediska úrovně použitých materiálů a zpracování nadále patří mezi to nejlepší, co mezi malými hatchbacky najdete. Interiér má až prémiový nádech a u testované verze GT díky zelenému prošívání správně sportovní šmrnc.

Sedačky jsou pohodlné a zároveň skvěle obejmou tělo, což v rámci segmentu není vůbec obvyklé! Řidič však musí počítat s omezeným výhledem do stran kvůli silným A-sloupkům. Řešení i-Cockpit s malým volantem a vysoko umístěným přístrojovým štítem je pak právě v 208 kompromisem. Buď mám volant nepříjemně nízko, nebo naopak nevidím na část přístrojů. Obraz digitálního přístrojového štítu je každopádně vysoce kvalitní a hezky čitelný. V některých zobrazeních je však nutné se nejprve zorientovat.

Kvalitní obraz nabízí také displej multimediálního systému, po faceliftu nově standardně 10”. V tomto směru Peugeoty obecně udělaly velký krok dopředu. Také parkovací kamera má kvalitní obraz. Zajímavou funkcí je pak nabídka jednoduchých her zřejmě okoukaných od Tesly. V e-208 si tak čekání na dobití baterií můžete zkrátit několika hrami, ať už piškvorkami nebo “šibenicí”. Plusem je i zachování několika konvenčních „klavírových“ tlačítek usnadňující ovládání auta. Jen bych tu ocenil i přímý vstup k rádiu. A líbí se mi šikovná schránka ve středovém panelu použitelná jako polička na mobil.

Z hlediska prostornosti však 208 dokazuje, že jde o malý hatchback do města. Však i v rámci segmentu městských hatchbacků je 208 dnes spíše menším zástupcem. Na zadních sedadlech je zkrátka pro dospělého málo místa, navíc i dveře se neotevírají tak široce, což nastupování ztěžuje. Nad hlavou je ale prostoru dost, a tak vpředu osoby s vysokou postavou nejsou omezovány. A malý je i zavazadelník, u elektrické 208 ještě menší jak u verze se spalovacím motorem – s udávaným objemem 309 litrů (místo 352 l).

Motor: 115 kW poznáte jen někdy

Z hlediska nabídky motorů modernizovaný Peugeot 208 odpovídá dnešní době. Dříve nabízený turbodiesel definitivně skončil, naopak tu dnes jsou hned dvě hybridní varianty, se 74 kW a 100 kW, stejně jako dvě výkonové verze elektrické e-208. První nabízí výkon 100 kW a baterie s kapacitou 50 kWh (užitečná 46,3 kWh), druhá pak 115 kW a 51kWh akumulátor (48,1 kWh užitečná kapacita). A právě silnější z nich je předmětem tohoto testu.

Testovaný elektromotor sice slibuje výkon 115 kW, pocitově však takovou sílu ve výchozím nastavení ani necítíte. Plnou sílu totiž spustíte až ve sportovním režimu, v němž už se e-208 umí úctyhodně rozpohybovat. Na druhou stranu, ve městě je auto dostatečně pružné i v eco módu. Ten se však vyloženě hodí do města či okresky, nad 100 km/h už je dynamika spíše průměrná.

Spotřeba závisí na stylu jízdy, jak je u elektromobilů tak obvyklé. Ve městě i díky časté rekuperaci brzdné energie se také v kolonách můžete pohybovat okolo 12 kWh/100 km, zatímco na dálnici apetit roste k 20 kWh/100 km. Kombinovaná spotřeba energie se pak dá udržet okolo hranice 15 kWh/100 km. To znamená, že v praxi snadno ujede přes 300 km na jednu nádrž, což u auta do města plně stačí.

Akumulátor pak lze nabíjet na rychlonabíječkách stejnosměrným proudem o výkonu až 100 kW, což je dnes u malých aut standard. Z 20 na 80 % kapacity se tak nabije až za půl hodiny. Z 11kW wallboxu to trvá 2,9 hodiny.

Jízdní vlastnosti: Kapesní raketka

Peugeot v posledních letech naladění podvozků umí a 208 je toho krásným důkazem. Na okresce je s ním až zábava jezdit, díky nízkému těžišti drží stopu a nebojí se ani vyššího tempa. Pokud se však chcete bavit, doporučuji ho přepnout do sportovního režimu, v němž okamžitě reaguje na pokyn, ve výchozím nastavení umí zapůsobit letargicky a bez elánu.

Pořád však nezapomínejme, že jsme v malém segmentu. Kola si tak občas bouchnou, a to zvlášť na sérii nerovností. Podobně se na dálnici projeví spíše průměrné odhlučnění, respektive průměrné jen ve srovnání s většími, dospělejšími auty – v rámci segmentu městských hatchbacků je to běžná záležitost.

Peugeot e-208: Technická data

VERZEElektromotor 115 kW/baterie 51 kWh
Rok2024
Výkon (kW)115
Točivý moment (Nm)260
Převodovka1A
Maximální rychlost (km/h)150
Zrychlení z 0-100 km/h (s)8,2
Spotřeba energie – kombinovaná dle WLTP (l/100 km)14,1
Emise CO2 – kombinované dle WLTP (g/km)0
Kapacita baterií – užitečná/celková (kWh)48,1/51
Dojezd – kombinovaný dle WLTP (km)409
Hmotnost provozní/užitečná (kg)1530/380

Peugeot 208: Další recenze

Peugeot e-208 je vážně příjemný malý hatchback. Nebyl jsem z něho rozlámaný ani po 300 kilometrové cestě. V tomto směru se určitě řadí k těm lepším v kategorii. K tomu nabízí líbivou karoserii a hezký interiér. Bohužel mu to kazí vyšší spotřeba elektrické energie a velké výkyvy ve spotřebě v závislosti na teplotě a stylu jízdy. Reálný dojezd okolo 200 kilometrů je prostě málo.

Peugeot 208 není jen hezký. On je i dobrý. Peugeotu se povedlo postavit celkově dobré auto. Dobré malé auto, což je moje oblíbená kategorie

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *