RecenzeTesty Toyota

Test: Toyota Aygo X 1.0 VVT-i Executive (2022)

Zájem evropských zákazníků o minivozy v posledních letech klesá, a tak někteří výrobci tento segment opouští. Moderní bezpečnostní i emisní normy vyžadují stále vyspělejší techniku, což tato auta neúměrně zdražuje, a to tak, že zájemci raději volí o segment větší modely, které už nejsou o tolik dražší. Toyota však miniautům nadále věří a přichází s novým Aygem X. Věřím přitom, že má šanci zaujmout.

A to nejen tím, že Aygo X vsadilo na módní styl crossoveru. Zvolený styl s výraznými podběhy a drsňáckou tváří evokuje SUV, navíc má být praktický i v městské džungli. Vyšší posaz usnadňuje výhled ven, oplastování má lépe chránit při případných oděrkách.

Vnitřek zase ukazuje, že i nejmenší vozy na trhu vyspěly. Použité materiály i jejich zpracování jsou na vysoké úrovni, rozhodně na stejné úrovni jako u o segment větších aut. Těm ostatně odpovídá také slušná výbava, už v základu je tu adaptivní tempomat a multimediální systém, vyšší verze mají klidně i ambientní osvětlení.

Pravda, na některých prvcích je znát, že se v tomto segmentu pořád musí šetřit. Třeba to laciné bouchnutí dveřmi, odhalené plechy v kufru nebo viditelné panely karoserie v interiéru, konkrétně ty jsou ale za mě stylový detail.

Za volantem se sedí pohodlně, právě poctivý volant je jeden z detailů připomínající větší auta. Daleko vpředu umístěné čelní sklo pomáhá vzdušnosti. Počítejte jen s omezenějším výhledem vzad kvůli tlustým C-sloupkům, výhled do stran zase omezují silné A-sloupky. Na zadních sedadlech je pak logicky málo místa před koleny, u miniaut to ostatně jinak být nemůže. Naopak zavazadelník plně postačuje.

Městský tvor

Motor je v nabídce jediný, v podobě tříválce 1.0 VVT-i (53 kW). Na jeho síle i naladění je znát, že je technikou primárně určenou do města. Síly má totiž hodně prakticky jen při pohybu ve městě. Mimo město už nijak zázračný krouťák je znát a musíte s ním pracovat, tedy často řadit. V dálničních stoupáních se neobejdete bez podřazení na čtyřku, někdy dokonce na trojku. Právě na řazení jsem si zezačátku trochu zvykal, kvůli chodu spojkového pedálu. Samotné řazení je ale příjemně tuhé a přesné.

Ostatně jízda s Aygem X je pro řidiče více než příjemná. Velice mně totiž překvapil podvozek, navzdory 18″ kolům se mi nezdál uskákaný a i při jízdě ve městě si dokázal poradit s většími nerovnostmi. Zároveň je dostatečně jistý, a tak se Aygo X nebojí ani vyššího tempa, během něhož však musíte jeho tříválec opravdu ždímat. Dobrý rejd pak pomáhá s manévrovatelností i se snadností zaparkovat. Slabinou je tak jen šum větru kolem karoserie v dálniční rychlosti, stejně jako slyšitelný jadrný tón tříválce. Co byste ale chtěli od auta do města… Naopak spotřeba je skvělá, dlouhodobá se zastavila na hodnotě 4,6 l/100 km, i dálnici jsem jezdil za 5 l/100 km, stejně jako ve městě.

Další recenze Toyoty Aygo X

Sandra K.

Aygo je pohodové auto do města, přičemž spotřeba ve městě je 5,1 l. Kladně hodnotím, že je šikovně malé, dá se s ním parkovat takřka kdekoliv. Překvapuje mě, že má dobrý rejd volantu, na poměr ceny celkem pohodlný podvozek. Zlatavá barva zvenku je pěkná.

Na druhou stranu mám pocit občas tvrdšího manuálního řazení, klakson není příliš hlasitý, při zavírání dveří je zvuk lehce laciný. Vzadu není příliš místa na nohy, ale co bychom od malého auta také očekávali…. Jinak můžu doporučit, líbí se i mému muži.

Standa

Jsem důchodce a tohle auto mi po městě a pár cest po dálnici stačí, spokojenost.

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *