Test: Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid AWD (2023)

Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid AWD 2023

Toyota Corolla patří mezi pilíře této japonské automobilky. Aktuálně se prodává už dvanáctá generace tohoto modelu, ostatně modelová řada je na trhu už od roku 1966. Corolla tak zažila už mnohé, za ty desítky let nabídla už mnohé karosářské verze. Trendy se zkrátka mění a i Corolla se musí přizpůsobit. Vůbec poprvé tak Corolla přijíždí také jako crossover, reagující na poptávku dnešní klientely. Jaká je tzv. Toyota Corolla Cross? To jsem zjišťoval během týdenního testu.

Kompaktní drsňák

Toyota Corolla Cross sice svým jménem a rozměry patří mezi členy kompaktních modelů Corolla, podle designu byste to ale moc netipovali. Proti klasické Corolle je Cross drsněji laděn, výrazná maska nebo řešení koncových světel si bere za vzor RAV4, tedy klasické SUV. Výsledek je povedený, Corolla na pohled zaujme a svým designem dostatečně vystupuje z davu.

To kabina už využívá koncepci sourozenců. Palubní deska má zajímavé tvarování a využívá povedených materiálů. Ovládání je přehledné, Corolla Cross si totiž uchovala klasické ovladače klimatizace. To k ovládání digitálního přístrojového štítu už výhrady mám, přepínání mezi zobrazovanými informacemi palubního počítače je bohužel zbytečně komplikované.

To samotný infotainment jednoduchý na ovládání je. Líbí se mně funkce Gracenote, která zobrazí název písničky a interpreta hrající v rozhlasové stanici. Mapa navigace má pak hezkou grafiku, mapové podklady nicméně nejsou vždy aktuální. Navíc systém ne vždy rychle reaguje na pokyn. Výhodou je však naprosto perfektní obraz parkovací kamery.

Sedí se výše, jak to mají zákazníci crossoverů rádi, dokonce jsem si nedal sedačku co nejníže, jak to mám obvykle rád. Vyšší posaz je tu pohodlnější.

Z hlediska prostornosti to však žádná sláva není, zájemci o bohatý vnitřní prostor se zkrátka musejí poohlédnout po RAV4. Dospělý na zadních sedadlech Corolly Cross má už omezený prostor pro kolena, místo nad hlavou ukrajuje panoramatická střecha.

Kufr je v rámci kategorie dostatečný, s udávaným objemem litrů jen 390 litrů. Je zde i nějaký prostor pod podlahou, spíše však omezený, třeba pro povinnou výbavu. Trochu pak zamrzí jednoduchá krycí roletka, stejně jako členité boky kufru nebo vcelku nízko otevírané víko.

Úsporný hybrid

Corolla Cross je v duchu strategie Toyoty nabízena výhradně s full-hybridním pohonem, který byl převzat z ostatních karosářských variant této modelové řady. Základem je hybrid s osmnáctistovkou pod kapotou, testovaná verze však používala silnější dvoulitr, navíc v kombinaci s pohonem všech kol. To konkrétně znamená, že v útrobách testovaného kousku pracuje spalovací motor (112 kW), přední elektromotor (83 kW) a pomocný zadní elektromotor (30 kW). Výsledkem je systémový výkon 146 kW.

Z hlediska sladění nemá pohonné ústrojí chybu. Spolupráce spalovacího a elektrického motoru je naprosto hladká a o jejich přepínání prakticky nevíte. Toyota má zkrátka s hybridy léta zkušeností, které jsou jasně patrné. Bohužel se stále zcela nepovedlo zamezit monotónním tónům při akceleraci, které nepůsobí přirozeně a narušují komfort. Na dálnici se zkrátka vytočenému dvoulitru ve vysokých otáčkách nevyhnete. Dynamika už navíc v tomto případě bývá spíše průměrná, ve městě však má auto elánu dostatek a rychle reaguje na pokyny.

Perfektní je pak spotřeba, jak je u hybridů Toyota obvyklé. V dlouhodobém horizontu tak jezdíte za krásných 5,5 l/100 km. Ve městě za lehkého provozu klidně jezdíte za 3,5 l/100 km, při častých rozjezdech a zpomalování totiž auto zpravidla jezdí na elektřinu. V dlouhodobějším hledisku však počítejte spíše se 4,5 l/100 km v městském prostředí. Na dálnici však spotřeba přesahuje sedmilitrovou hranici, to už se výhody hybridu tolik neprojevují.

Naladění pak odpovídá cílenému použití. Corolla Cross hraje především na komfortní notu, podvozek tak efektně tlumí nerovnosti. Je přitom jedno, jakou rychlostí jedete, stejně jako, jaký je povrch pod koly. Zadní kola neuskakují, karoserie se nijak zásadně nenaklání. Mezery však auto má v otázce odhlučnění, na dálnici už bývá znát šum okolního větru, stejně jako hluk od spalovacího motoru.

Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid AWD: Základní technická data

MOTOR2.0 Hybrid AWD
Kombinovaný výkon (kW)146
Převodovkae-CVT
Maximální rychlost (km/h)180
Zrychlení z 0-100 km/h (s)7,5
Spotřeba paliva – kombinovaná dle WLTP (l/100 km)5,1
Emise CO2 – kombinované dle WLTP (g/km)114
Objem palivové nádrže (l)43
Hmotnost pohotovostní (kg)1505

Toyota Corolla Cross: Další recenze

Adam Václavek, Wikicars.cz

První den jsem z Corolly Cross nebyl úplně nadšený. Sice mě potěšila dobrým podvozkem, ale otravoval mě tvrdý plast u pravého kolene a štvalo mě i odhlučnění, navíc za cenu přes 1 milion Kč mi nedávala smysl. Jenže s každým dalším dnem se mi s ní jezdilo líp a líp. Po všech těch extravagantních SUV s futuristickým vzezřením jsem uvítal auto, s nímž splynu s davem. Navíc má vynikající podvozek, přesné řízení a umí jezdit za úžasnou spotřebu. Pokud chcete dobře jezdící auto, které nemá být módním doplňkem, ale dobrým dopravním prostředkem, jste na správné adrese.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *